GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
Volvo C30 Electric a trecut cu bine de etapa de testare şi perfecţionare, astfel încât suedezii au dat startul producţiei primelor exemplare de serie. Nu vor fi foarte multe la număr doar 250 de exemplare până la sfârşitul lui 2012 însă e un pas strategic ambiţios pentru cei de la Volvo.
Din toamna anului 2010, 50 de exemplare de test Volvo C30 Electric au fost urmărite în comportamentul lor cotidian, pentru a identifica posibile carenţe de concept şi funcţionalitate. Modelul de serie C30 Electric este produs pe o linie de asamblare standard, la uzina Volvo din Ghent, Belgia acolo unde se asamblează modelul cu propulsie tradiţională C30. Ulterior, în formă nefinalizată, acesta este transportat în Suedia, la uzina din Goteborg, pentru instalarea motorului electric, a bateriilor şi a altor părţi electronice specifice. Bateriile sunt localizate în partea inferioară a maşinii, acolo unde este poziţionat de obicei rezervorul de combustibil, precum şi pe o parte din tunelul central al maşinii. Acest fapt păstrează spaţiul portbagajului nemodificat şi ţinuta rutieră a maşinii la un nivel demn, datorită centrului de greutate coborât.
Volvo C30 Electric poate fi încărcat de la o priză domestică standard, cu o durată a încărcării totale de aproximativ 7 ore. Autonomia modelului ajunge până la 150 km, iar viteza maximă, limitată electronic, se cifrează la 130 km/h. Acceleraţia de la 0 la 50 km/h durează 4 secunde.
Iniţial, modelul va fi comercializat prin companii de leasing în ţări ca Suedia, Belgia, Olanda şi Norvegia, iar ulterior, în funcţie de succesul său pe piaţă, aria de distribuţie urmează să fie lărgită.