GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
Într-o lume în care spaţiul, în aglomeraţiile urbane, devine tot mai greu de găsit, BMW prezintă conceptul unui scooter electric, care aduce o viziune inovativă a mobilităţii urbane. Şi dacă majoritatea scooter-elor electrice disponibile astăzi pot fi utilizate doar în mediul urban, din cauza autonomiei limitate, BMW E-Scooter îşi propune să aducă perspective mult mai largi de exploatare.
Fiind conceput ca un vehicul cu zero emisii, orientat spre a oferi o soluţie de transport între suburbii şi marile centre ale oraşelor, proiectul a beneficiat de suport financiar din partea ministerului de transport al Germaniei, iar inginerii BMW s-au putut concentra către asigurarea parametrilor tehnici comparabili cu un scooter mare cu motor tradiţional.
Bateria de mare capacitate îi asigură lui E-Scooter o autonomie de peste 100 km, iar timpul de încărcare al unei baterii epuizate durează doar 3 ore, de la o priză obişnuită. Spre deosebire de scooter-ele convenţionale, conceptul BMW nu are un cadru dur unic, această funcţie fiind preluată de cadrul bateriei. Acesta este conectat cu furca fin faţă, dar şi cu subcadrul din spate, printr-un amortizor unic montat în partea stângă.
Forţa electromotului nu este transmisă direct roţii spate, din cauza puterii mari, ci printr-o curea de transmisie. În momentele de frânare, vehiculul foloseşte energia cinetică pentru a-şi înrcărca bateria, contribuind astfel la sporirea autonomiei.
Date fiind tendinţele actuale ale mobilităţii urbane, BMW E-Scooter are toate şansele să ajungă în viitor în producţia de serie. Amintim că, acum un an, grupul BMW prezenta primul său scooter electric, sub marca MINI. De asemenea, producătorul asamblează deja în serii limitate două modele electrice de automobile: MINI E şi BMW 1 Series ActiveE, şi şi-a confirmat intenţia de a creat un subbrand destinat exclusiv modelelor electrice.