GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
Se împlinesc 20 de ani de la lansarea celei de-a treia generaţii a lui VW Golf. Chiar dacă primele două generaţii au fost şi ele de un succes răsunător, cea de-a treia a făcut saltul major în faţa concurenţilor, aducând, la acea vreme, inovaţii care i-au garantat cifre incredibile de vânzări.
Volkswagen Golf III a fost perceput din start ca un model mai superior decât concurenţii săi din clasa compactă, şi asta datorită dimensiunilor mai generoase, dar şi materialelor mult mai calitative şi rezistente din interior. Sub capota acelei generaţii debuta şi motorul VR6, cu 6 cilindri poziţionaţi în formă de V la un unghi extrem de ascuţit. De asemenea, şi motorul turbodiesel cu injecţie directă era un element de atracţie puternică a modelului, Golful TDI având capacitatea de a rula peste 1,000 km cu un singur rezervor.
Golf III a fost votat, la vremea lui şi drept Maşină a anului, juriul de profesionişti menţionând atunci stilul inovativ, gama de motoare unică, siguranţa înaltă, dar şi eficienţa modelului. Din acei ani Volkswagen a mediatizat tot mai mult ideea democratizării tehnologiilor înalte, în tendinţa de a le face disponibile şi publicului larg, la preţuri accesibile ale maşinilor.
Deşi formele lui Golf III pot părea astăzi pătrăţoase, aparenţele pot fi înşelătoare. Pe atunci modelul VW reuşea să atingă un coeficient aerodinamic de neîntrecut în segmentul său, de doar 0.31. Iar toate motoarele erau echipate şi cu convertor catalitic, într-o demonstraţie clară de ataşament faţă de un mediu ambiant curat.
Cel mai puţin puternic propulsor, disponibil pentru Golf III, era un benzinar de 1.4 litri, care dezvolta 60 CP. Versiunea GTI producea 150 CP, iar mai târziu motorul VR6 aducea o putere de 174 CP. Golf III fusese disponibil atât cu un motor diesel aspirat natural, de 64 CP, cât şi cu unul turboaspirat, de 75 CP. În 1993, şi-a făcut debutul şi propulsorul cu injecţie directă TDI. Propulsoarele TDI au constituit timp de trei generaţii cea mai populară alegere pentru Golf, cu circa 40% din total, dominaţia lor fiind domolită abia odată cu introducerea motoarelor TSI.
Cert este că şi astăzi piaţa automobilelor rulate, mai ales cea din ţara noastră, abundă în oferte ale acestui model, or Volkswagen Golf III rămâne a fi considerat una din cele mai raţionale, accesibile şi fiabile opţiuni.