Prima pagină  »  Ştiri  »  VW Golf III, la 20 de ani de la lansare
15 AUGUST 2011, 11:50
2,359
8
VW Golf III, la 20 de ani de la lansare
De Ilie Toma
11
GALERIE FOTO (11 IMAGINI)
Se împlinesc 20 de ani de la lansarea celei de-a treia generaţii a lui VW Golf. Chiar dacă primele două generaţii au fost şi ele de un succes răsunător, cea de-a treia a făcut saltul major în faţa concurenţilor, aducând, la acea vreme, inovaţii care i-au garantat cifre incredibile de vânzări.

Volkswagen Golf III a fost perceput din start ca un model mai superior decât concurenţii săi din clasa compactă, şi asta datorită dimensiunilor mai generoase, dar şi materialelor mult mai calitative şi rezistente din interior. Sub capota acelei generaţii debuta şi motorul VR6, cu 6 cilindri poziţionaţi în formă de V la un unghi extrem de ascuţit. De asemenea, şi motorul turbodiesel cu injecţie directă era un element de atracţie puternică a modelului, Golful TDI având capacitatea de a rula peste 1,000 km cu un singur rezervor.

Golf III a fost votat, la vremea lui şi drept „Maşină a anului”, juriul de profesionişti menţionând atunci stilul inovativ, gama de motoare unică, siguranţa înaltă, dar şi eficienţa modelului. Din acei ani Volkswagen a mediatizat tot mai mult ideea „democratizării tehnologiilor înalte”, în tendinţa de a le face disponibile şi publicului larg, la preţuri accesibile ale maşinilor.

Deşi formele lui Golf III pot părea astăzi „pătrăţoase”, aparenţele pot fi înşelătoare. Pe atunci modelul VW reuşea să atingă un coeficient aerodinamic de neîntrecut în segmentul său, de doar 0.31. Iar toate motoarele erau echipate şi cu convertor catalitic, într-o demonstraţie clară de ataşament faţă de un mediu ambiant curat.

Cel mai puţin puternic propulsor, disponibil pentru Golf III, era un benzinar de 1.4 litri, care dezvolta 60 CP. Versiunea GTI producea 150 CP, iar mai târziu motorul VR6 aducea o putere de 174 CP. Golf III fusese disponibil atât cu un motor diesel aspirat natural, de 64 CP, cât şi cu unul turboaspirat, de 75 CP. În 1993, şi-a făcut debutul şi propulsorul cu injecţie directă TDI. Propulsoarele TDI au constituit timp de trei generaţii cea mai populară alegere pentru Golf, cu circa 40% din total, dominaţia lor fiind domolită abia odată cu introducerea motoarelor TSI.

Cert este că şi astăzi piaţa automobilelor rulate, mai ales cea din ţara noastră, abundă în oferte ale acestui model, or Volkswagen Golf III rămâne a fi considerat una din cele mai raţionale, accesibile şi fiabile opţiuni.
COMENTARII (8)
G e o
Floreşti, Moldova
la 15 August 2011 - 13:44
Todeauna mi-au placut acestea masini au fost brave. Un unoscut de al meu cu 2 ani in urma avea un Golf III 2.0 TDI si spune ca se temea sa apase acceleratorul pina la urma pentru ca masina devenea "ZVERI" avea frica de ea,mergea tare bine, si nu consuma tare mult.Am mers cu multe Golfuri si cu toate mia palcut,au un "vino incoace" aceste masini. VW este o firma foarte buna RESPECT pentru ei.
0
0
Bamse
Bucureşti, România
la 15 August 2011 - 15:32
Felicitari pt articol.
Sunteti printre putinele site-uri ce abordeaza si astfel de teme, ce aduc un omagiu unor modele care au scris istorie.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 August 2011 - 18:34
GHITON: eu prima data aud de Golf III 2.0 TDI... Poate ai vrut sa scrii 1.9 TDI sau prosta 2.0
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 August 2011 - 19:35
Din cite stiu si acum VW Golf Mk3 se bucura de popularitate printre automobilele second hand.
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 15 August 2011 - 19:58
VB_1One el mia s[us ca avea 2.0 dar poate avea 1.9 si el a zis 2.0 dar stiu precis ca era TDI las sa fie 1.9 TDI
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 16 August 2011 - 03:41
Golfurile din generatiile noi, nu cred ca vor mai avea acelasi rasunet pe piata asa cum a facut-o III-ul.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 16 August 2011 - 12:25
Constantin-Padure.com: Deacord
0
0
Mihail
Chişinău
la 20 August 2011 - 23:38
cind aparuse masinuta asta te lasa plingind :)....
da fiti seriosi toate golfurile se vind ca piinea calda!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!