Geneva 2012: Interiorul lui Tesla Model S, un mare computer cu inserţii de lemn
13 Martie 2012, 14:52
După ce a construit peste 2,200 de exemplare Tesla Roadster cu propulsie pur electrică, producătorul american de maşini electrice vrea să treacă la un nou nivel, aducând în vizor primul sedan mare electric de serie. Model S este numele acestuia, iar noua creaţie electrică s-a lăsat descoperită la Geneva.
Fără îndoială, designul maşinii este unul atrăgător şi de detaşează de convenţionalul maşinilor verzi cu grijă faţă de mediu. De fapt, Tesla a pus întotdeauna accentul pe performanţă şi îndrăzneala de a face lucrurile altfel, şi o face la fel în cazul lui Model S.

Model S este, de fapt, un sedan premium cu 5 uşi, hayonul
portbagajului deschizându-se cu tot cu lunetă. Acesta măsoară aproape 5 metri lungime (4,978 mm), iar arhitectura deosebită i-a permis să ofere un volum al portbagajului absolut record. Cu poziţia normală a scaunelor, volumul constituie 813 litri (!), iar odată cu rabatarea banchetei spate spaţiul de încărcare creşte la 1,645 litri.
Motorul electric este compact în dimensiuni, însă livrează o putere maximă de 362 CP, între 6,500 şi 10,000 rpm. Nici valoarea cuplului maxim nu este mai puţin impresionantă, situându-se la nivelul de 415 Nm. Motorul poate fi turat până la 16,000 rpm, iar viteza maximă a maşinii ajunge la 209 km/h. Prima sută este prinsă după 5.9 secunde de la start.

Electromotorul îşi transmite puterea roţilor spate prin intermediul unei cutii de viteze fixe. Adică nu există decât o singură treaptă fixată, iar în viteza creşte odată cu creşterea turaţiilor motorului. Chiar şi atunci când se doreşte cuplarea în marşarier, motorul electric va avea pur şi simplu un sens invers de rotaţie, mişcând sedanul în direcţie inversă.

Interior este cel ţinut secret până acum, însă. La Geneva, am putut cunoaşte habitaclul lui Model S şi am fost uimiţi să descoperim un mega touch-screen pe consola centrală, cu ajutorul căruia se pot dirija majoritatea funcţiilor maşinii şi un alt display în locul ceasurilor de bord tradiţionale.
În rest, interiorul e pustiu de orice alte comenzi convenţionale, doar volanul mai păstrând câteva comenzi vitale, precum indicatoarele de direcţie, pornirea farurilor sau setarea sensului de mers. Dacă sunteţi un programist bine plătit, sau un amator entuziast de tehnologii informaţionale, tocmai v-aţi găsit automobilul perfect. De fapt, nu e de mirare, pentru că şi Elon Musk, fondatorul Tesla, este, în esenţă, un programist genial...

Tesla Model S este oferit cu opţiunea a
trei seturi diferite de baterii – de 40
kWh, 60 kWh, sau 85 kWh. Se pare
că sedanul are deja asigurat un
succes mult mai mare decât
roadsterul, întrucât Tesla a primit
peste 8,000 de pre-comenzi pentru Model S.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
4
3,889
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (7)
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 13 Martie 2012 - 16:45
Stiam ca pina nu demult Mercedes si Tesla cooperau la capitolul baterii. Nu e mare treaba dar nu inteleg de ce levierele din spatele volanului sunt preluate de la modelele Mercedes.

Display-ul e enorm :)
0
1
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 Martie 2012 - 16:57
mama draga ce au construit si astia...cu asa miansa nici nu o sa le fie a conduce zadrotilor de pe facebook sau odnoklassniki xDDD

da intradevar e fascinant acest lucru,e minunat sa conducicu asa ceva mia ales cind te folosesti de GPS
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Martie 2012 - 19:28
Super masina, doar ca aminteste putin de Jaguar. La design ii dau nota 10+
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Martie 2012 - 19:31
Slava Domnului ca nu va trebui sa pukesti in navigatore abatindu-te de la drum...
0
0
Christoph
Cahul, Moldova
la 13 Martie 2012 - 22:39
motorul nu se aude, nu.mi place :D:D:D :)))))))))))))))))))
0
0
FIFA
Chişinău
la 15 Martie 2012 - 14:53
design exterior +++++
0
0
petro
Chişinău
la 15 Martie 2012 - 19:10
poti sa o scoti din garaj fara ca parintii sa auda ceva....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!