Geneva 2012: Marussia, rusoaica super-atletă
12 Martie 2012, 11:58
De ceva vreme, lucrurile în Rusia nu mai sunt cum au fost odată. Industria auto a dat naştere la tot mai multe uzine care asamblează mărci internaţionale, Lada s-a aliat cu cei de la Renault, iar avântul economic a început a da naştere şi la noi mărci autohtone, gata să aducă o abordare cât se poate de serioasă.

Marussia e una din aceste mărci, fondată abia în 2007 şi menţinută o perioadă în stadiu de proiect şi pregătire a ingineriei. Marussia Motors a fost creată din entuziasmul lui Nikolay Fomenko, fost pilot de curse, cunoscut şi datorită glumiţelor scurte de la unul din posturile de radio ale Rusiei. La entuziasmul lui Fomenko s-au mai alăturat şi resursele financiare

şi intelectuale ale lui Efim Ostrovsky şi Andrei Cheglakov, iar în rezultat a luat naştere prima companie rusească focusată spre producţia de supercar-uri. Şi Marussia nu s-a sfiit de propriile origini, ba chiar a pus accent pe ele, atribuindu-şi un nume cu două sensuri, dar ambele profund ruseşti – Marussia ca unul din cele mai populare nume feminine din Rusia şi Ma-Russia, unde Russia e şi numele ţării-patrie a mărcii.

Primul model Marussia, B1 Coupe, a fost dezvăluit în 2008, şi avea o arhitectură de coupe cu motor poziţionat central. În 2009, însă, producătorul rus aducea deja un model cu adevărat matur, numit B2, pe care l-a adus şi în acest an la Geneva într-o formă desăvârşită.
Ce-ar fi să intrăm mai adânc în esenţa
lui Marussia B2, să descoperim ce as-
cunde primul supercar rusesc veritabil adus la Geneva? Ei bine, B2 vine cu o arhitectură de coupe, cu motor montat central între axe şi cu tracţiune pe puntea din spate. Motorul, elementul cel mai important al unui sportcar, este un V6 aspirat natural de 3.6 litri, de provenienţă Nissan. Acesta dezvoltă o putere maximă de 320 CP, iar cuplul maxim atinge valoarea de 380 Nm la 5,200 rpm. Să nu credeţi că 320 CP ar fi „cam puţini” pentru Marussia – construcţia uşoară o avantajează în raportul de putere/greutate, astfel încât bolidul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde. Cam cât un model BMW M veritabil. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Pentru clienţii dornici de şi mai multă putere, Marussia B2 poate fi echipată cu un motor turboaspirat de 2.8 litri V6, de origine Cosworth. Motorul este înrudit cu cel prezent pe Opel Insignia
OPC, fiind dozat cu ceva mai multă putere. Pe Marussia B2, acesta va fi disponibil în două versiuni, de 360 şi 420 CP.
Supercar rusesc are şi un preţ pe măsură. În Rusia, preţurile lui B2 cu motor aspirat natural pornesc de la aproximativ 135,000 Euro.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
5
2,303
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (6)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Martie 2012 - 13:20
Si rusii kind vreu pot...
1
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 12 Martie 2012 - 14:18
Masina pare a fi OK, dar o masina accesibila oamenilor de rand nu se face?
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 12 Martie 2012 - 15:36
Constantin-Padure.com in comparattie cu Lambo. ferrary sau alte marci din clasa acestei maisni ea este fposrte ieftina...si nsutiu dece au limitat ei viteza la 250km/h...poate din simplu motiv ca e prea usuara?vad ca aerodinamica pare sa fie foarte suficienta dupa parerea mea.

Da baieti rusii stiu ei a coinstrui maisni dar pe primul plan al lor a fost "armamentul" si tot metalul toti inginerii cei mai bun au pleact in industria constructoare de arme. Dar uitattiva si asa...rusii construiau Lada Lada si cinh hop asa masina Marussia,insemana ca pot ei e face ceva,dar o persoana mi-a [sus ca daca rusii nu ar fi lucrat numai pentru armament acum avea sa inconjuram cu ul litru de benzina tot globul pamintesc cu o maisna de a rusilor.dar din pacate nu e asa.
1
0
Mihail
Chişinău
la 12 Martie 2012 - 16:42
daca era japoneza era sa spun ca se putea si mai bine... dar daca este rusa... spun ca este suficient... pentru inceput e foarte bun :)

GHITON aici influentiaza mai multi factori... uniunea sovietica a avut o economie... russia de azi are alta...
uniunea sovietica nu avia timp sa se joace cu jucarii de acest gen... ei lucrau la aparate serioase.... pe cind russia de azi are nevoie si de asa ceva ... :)

oricum pina no adus rusii niste chitaoiji nu cred ca o fost posibil... ca cu inginerii diplomati din 90-2012 ... care nu stiu a citi ... mare treaba ei nu pot face.... dar totusi lucrurile in russia dupa cit e de mare... revin la normal si inca foarte repede.... multumita lui Putin.... oricum succese... timpu le va arata pe toate :)
0
0
Mihail
Chişinău
la 12 Martie 2012 - 16:44
apropo uitativa in prima poza... singuru care se uita in camera e un chinez... siash zicind sarmanelu... "da sa ma uit in camera sa inteleaga lumea sini o lucrat la acest aparat... ca rusii nio spus sa zic ca eu doar influ rotile" ;)
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Martie 2012 - 20:32
Cind o privesc din spate parca vad Batmobili :))
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!