Geneva LIVE: Tata Megapixel, indianul mic şi îndrăzneţ
8 Martie 2012, 13:37
Pe lângă mărcile lucioase, prezente la Salonul Auto de la Geneva, se regăsesc şi câteva cu o poziţie ceva mai modestă în Europa, dar care vin să ne convingă că nu contează că eşti mic, dacă te pricepi un pic.

Despre Tata Megapixel se poate spune că e mic doar la propriu, luând în consideraţie dimensiunile sale. Şi asta pentru că Tata Motors e o companie care a câştigat anul trecut peste 27
miliarde de dolari din activităţile sale globale, inclusiv din cele două mărci britanice legendare pe care le-a înviat din momentul în care le-a achiziţionat – Jaguar şi Land Rover.

Dar să revenim la micuţul Megapixel. Vorbim despre un proiect aflat în stadiul de concept, ce întruchipează un vehicul electric cu autonomie extinsă, destinat mediului urban, care poate transporta patru pasageri la bord.
Sistemul de propulsie a lui Megapixel a fost botezat Zero Turn şi presupune tocmai patru motoare electrice, câte unul pentru fiecare roată, toate alimentate de la un set de baterii lithium-ion de 12 kWh. De asemenea, sistemul mai presupune şi un motor pe benzină, de 325 cm cubi, cu rol de generator. Încărcarea bateriilor are loc nu prin cablu clasic, ci printr-un sistem de inducţie, iar astfel maşina poate fi pur şi simplu parcată seara în garaj, iar procesul de încărcare porneşte imediat.

Tata Megapixel ar putea avea nevoie de doar un singur litru de benzină, şi ar emite doar 22 g/km de CO2.
O distanţă de 87 km poate fi parcursă în regim pur electric, atât cât durează autonomia electrică a vehiculului. Iar în total, cu benzina din rezervor şi bateriile încărcate la maxim, Megapixel ar avea o autonomie de peste 900 km.

După cum au declarat reprezentanţii Tata Motors, veniţi la Geneva să-şi prezinte noua creaţie, Megapixel a
fost dezvoltat de centrele globale de design şi cercetare ale companiei, situate în Italia, Marea Britanie şi India, iar un viitor automobil de serie ar urma să satisfacă cerinţele de exploatare ale locuitorilor tuturor marilor oraşe ale lumii. Iar cei de la Tata Motors nu se referă doar la mobilitatea electrică, ci şi la pregătirea lui Megapixel de a face
faţă traficului urban şi spaţiilor înguste. Astfel, Megapixel poate efectua o întoarcere completă pe o rază de doar 2.8 metri! Cum o face? La întoarcere maximă, două dintre motoarele amplasate în roţi propulsează acele roţi în direcţie inversă, iar roţile din faţă se întorc una către cealaltă, formând un soi de circumferinţă imaginară...
Mai mult ca atât, cele două uşi laterale se deschid prin culisare, fapt care facilitează şi mai mult exploatarea vehicului în zone aglomerate. Şi, în fine, chiar dimensiunile maşinuţei sunt cele care o recomandă pentru megaoraşe: 3,504 mm lungime, 1,673 mm lăţime şi 1,405 mm înălţime.
PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, LIVE din Geneva
4
1,819
GALERIE FOTO (3 IMAGINI)
COMENTARII (5)
G e o
Floreşti, Moldova
la 8 Martie 2012 - 14:03
Am ramas impresionat.mi-a placut tare. Stiam dosr ca exista un SUV Tata si atit mai mult nu stiam nimic. dar acum m-a impresionat tare. parte frontala tare seamana cu Honda Civic ultma generatie..
Da denumire face totul. Megapixel :D:D:D
0
0
Mihail
Chişinău
la 8 Martie 2012 - 19:28
mda.... se schimba lumea... se schimba... oare cind plm a sa deschide si CSI ochii mlea.... oare cind..
0
0
constantin
Bălţi, Moldova
la 9 Martie 2012 - 09:09
Indienii fac totul cu cap,masinutza asta nu arata rau.Un lucru e haios denumirea -- o ramas sa denumeasca urmatoarea creatzie mama gigahertz si totul o sa fie ok! :)))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 9 Martie 2012 - 11:56
Mihai: mai bine Tata Terabite xD Kiar mii interesant de la ce au numit-o astfel...?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 9 Martie 2012 - 11:56
constantin: mai bine Tata Terabite xD Kiar mii interesant de la ce au numit-o astfel...?
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!