O nouă alianţă în industria auto: General Motors şi PSA Peugeot-Citroen
1 Martie 2012, 09:45
Grupul francez PSA Peugeot-
Citroen se află într-o situaţie
dificilă în acest moment, iar
General Motors, deşi încă nu
stă bine pe poziţii în Europa,
a reuşit să revină în forţă în
2011, redevenind cel mai
mare constructor de maşini
la nivel global. Noua alianţă
globală, anunţată de cei doi
mari producători, vine să
aducă beneficii pentru ambii
parteneri, contribuind la
costuri mai mici şi
profitabilitate mai mare.

PSA pare să meargă astfel
pe urmele conaţionalului său,
Renault, care acum 10 ani a
creat o alianţă cu Nissan.
Alianţa Renault-Nissan s-a
dovedit a fi un succes
strategic semnificativ, iar
PSA Peugeot-Citroen
colabora de mai mult timp
cu un partener nipon –
Mitsubishi – preluând
platformele tehnice de la
acesta şi oferindu-i propulsoare diesel pentru unele regiuni în schimb. O colaborare mai strânsă cu Mitsubishi nu a fi fost cel mai inspirat pas, probabil, pentru că şi producătorul nipon nu este în cea mai bună formă acum.

Pe de altă parte, alianţa nou-creată cu General Motors se axează pe două direcţii esenţiale, extrem de necesare francezilor. Cei doi parteneri urmează
să folosească platforme tehnice comune pentru vehiculele lor, iar în unele cazuri, unde folosirea în întregime a platformelor nu va fi posibilă, vor fi utilizate în comun componente modulare. Cea de-a doua direcţie prevede formarea unei companii comune, rolul căreia va fi cel de a purta relaţii cu furnizorii şi de a primi livrările de la aceştia, direcţionându-le spre locaţiile de asamblare ale celor doi partneri. Poate
părea o decizie bizară la început, însă
centralizarea comenzilor de compo-
nente ale celor doi parteneri formează
o singură entitate de achiziţie, care va
cumpăra componente de 125 miliarde
de dolari anual, iar la astfel de volume
fantastice, e mult mai uşor să convingi
furnizorii să-ţi ofere cel mai redus preţ
posibil la componentele livrate.

Atât francezii, cât şi americanii de la GM, menţionează că procesele de
de vânzare a maşinilor nu vor fi nicidecum modificate, astfel încât mărcile din portofoliul alianţei vor continua să vândă şi să se promoveze independent, pe un substrat concurenţial obişnuit.

Pe lângă beneficiile economice viitoare, PSA Peugeot-Citroen se aşteaptă şi la beneficii imediate semnificative. Francezii estimează că noua alianţă, formată de ei împreună cu GM, va spori atractivitatea acţiunilor lor, astfel încât aceştia vor acumula în timpul imediat apropiat peste 1 miliard de euro din partea acţionarilor şi investitorilor. Pe lângă acest fapt, GM va cumpăra alte 7% din acţiunile PSA
Peugeot-Citroen, ca parte a acordului noii alianţe, devenind astfel cel de-al doilea acţionar ca importanţă în grupul francez.

Ce ar putea obţine GM în schimb, vă întrebaţi, probabil. Ei bine, principala divizie europeană a celor de la GM este Opel, care are, în prezent, o gamă de modele extrem de atractivă, dar care, din cauza faptului că este limitat să vândă doar în Europa, nu reuşeşte să iasă pe linie de profit. Chevrolet, o altă marcă a grupului GM, vinde bine în Europa centrală şi de est, însă aproape deloc în vestul continentului. O alianţă cu grupul francez, bine poziţionat în Europa, le
va permite americanilor reduceri semnificative de costuri, ceea ce le va aduce o eficientizare importantă a a operaţiilor lor europene. Pe de altă parte, în momentul în care PSA Peugeot-Citroen ar reîncepe să aducă profit cu ajutorul platformelor GM, americanii vor avea o parte importantă din acesta.

Iniţial, colaborarea comună se va focusa spre automobilele de clasă compactă şi medie, van-uri şi crossover-e. Primele vehicule dezvoltate pe platforme comune ar urma să fie lansate către anul 2016.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
2,400
COMENTARII (10)
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 1 Martie 2012 - 16:46
Sa fie intr-un ceas bun !!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 1 Martie 2012 - 18:41
Succese,sa vedem ce osa se primeasca din asta.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 1 Martie 2012 - 23:11
Iar cineva vrea sa se manifeste prin ceva strain...
0
0
ionutz turcanu
Paris, Franţa
la 2 Martie 2012 - 07:31
vb_1ONE Ce ai invedere?
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Martie 2012 - 07:42
ionutz turcanu: tu ai citit textul de intrebi? am avut in vedere de reputatie si profit...
0
0
ionutz turcanu
Paris, Franţa
la 2 Martie 2012 - 11:41
VB_1One:lam citit destul de bine..da ce ai avut tu in federe ca cineva vrea sa se manifeste prin ceva strain
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Martie 2012 - 19:36
Ionutz Turcanu: reputatie si profit
0
0
ionutz turcanu
Paris, Franţa
la 2 Martie 2012 - 20:14
VB_1One: bine mersi daca sincer am inteles ca ai vrut sa spui ca cineva din acesti 2 vor profita unul de altu si unul a iesi in evedinta si unul nu:) skuze da chiar asa am inteles
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 4 Martie 2012 - 04:15
E dupa modelul Renault - Nissan. Se doreste o mai buna reprezentare in anumite zone pe glob. De exemplu, Nissan a intrat mai bine in Europa cu ajutorul Renault, iar francezii au intrat in Asia cu ajutorul niponilor.
0
0
Mihail
Chişinău
la 4 Martie 2012 - 10:57
Constantin-Padure.com spui corect doar ca renault-nissan nui cum spui tu... contractul a fost semnat cu acest accord :
Nissa >acces pe piata europeana.... Renault > acces la tehnologiile NISSAN...
si nici decum renault acces pe piata asiatica :)
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!