Electro-decapotabila: BMW i8 Concept Spyder
2 Aprilie 2012, 09:23
După prezentarea primelor două modele-concept ale noului sub-brand BMW i, bavarezii dezvăluie şi cel de-al treilea model al familiei – i8 Concept Spyder. Noul model aduce reţeta clasică a roadsterelor BMW în tărâmul viitorului, condimentând-o cu un design
plin de emoţie, cu construcţie uşoară, şi tehnologii de propulsie ale viitorului.

BMW i8 Concept Spyder este un vehicul hibrid plug-in, propulsat de un sistem numit eDrive. Acesta combină forţa unui electromotor cu cea a unui
propulsor cu ardere internă. Electromotorul este capabil să dezvolte o putere de 131 CP şi îşi transmite cuplul punţii faţă. Pe de altă parte, propulsorul cu ardere internă este un benzinar turboaspirat în 3 cilindri, care dezvoltă, atenţie, 223 CP!
Puterea motorului cu ardere internă este transmisă punţii spate. Bavarezii fac şi o menţiune importantă: ambele motoare sunt rezultate ale propriei inginerii, fiind dezvoltate şi produse chiar de BMW, în loc de a fi achiziţionate de la oarecare furnizori. Astfel, puterea sumată a celor două motoare de la bord constituie 354 CP
iar cuplul maxim cumulat poate atinge valoarea de 550 Nm. Aceştti parametri sunt suficienţi pentru a accelera vehiculul de la 0 la 100 km/h în doar 5 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la aceeaşi 250 km/h tradiţionali! În ciuda performanţei sale, noul bolid hibrid tinde să indice un consum mixt de doar 3.0 litri/100 km!
BMW i8 Concept cântăreşte chiar mai puţin decât un roadster convenţional – 1,630 kg – şi asta datorită folosirii pe larg a plasticului ranforsat cu fibră de carbon în construcţia sa. Chiar dacă vorbim de un model cu un sistem de propulsie inovativ, acesta a păstrat raportul clasic de distribuţie a maselor între axe al celor de la BMW, de 50:50. Bateria sa este poziţionată între axe, pe centru, în aşa-numitul “tunel
energetic”, pentru a favoriza un centru de greutate coborât şi o distribuţie corectă a greutăţii. Cu bateria încărcată la maxim, BMW I8 Concept Spyder poate circula în regim pur electric pe o distanţă de până la 30
km. După epuizarea bateriei, maşina se comportă ca un hibrid clasic, încărcând bateriile la rularea în inerţie sau frânare şi alternând funcţionarea celor două motoare sau, uneori, folosind puterea cumulată a lor.
Comparativ cu varianta coupe, i8 Concept, noua decapotabilă are un
ampatament mai scurt şi o lungime totală mai mică. La interior, i8 Concept Spyder oferă doar 2 locuri, exact ca un roadster bavarez clasic. Două display-uri de mari dimensiuni îşi iau rolul de a asigura conexiunea informativă a celor de la bord cu lumea exterioară. Unul din acestea ia rolul cadranelor clasice
de bord, cel de-al doilea asigură afişajele sistemului media şi entertainment al maşinii, iar un al treilea display, mult mai mic, informează despre setările curente ale sistemului de climatizare. Toate cele trei monitoare afişează informaţiile în regim 3D.
În fine, vă întrebaţi, probabil, când va deveni realitate această mostră conceptuală de tehnologii şi design. Pe parcursul anului viitor, cel mai probabil. BMW îşi pregăteşte intens uzina din Leipzig pentru producţia noilor modele “i”. Aceasta nu doar că va produce noile modele ecologice, dar va fi una din puţinele uzine din lume care va utiliza energie din surse regenerabile în raport de 100%.
PiataAuto.mdIlie Toma
3
2,748
GALERIE FOTO (31 IMAGINI)
COMENTARII (3)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 2 Aprilie 2012 - 11:25
Ciotka... va avea de unde se inspira Seria 8.
0
0
kamy
Chişinău
la 3 Aprilie 2012 - 17:54
decind astept asa ceva..uhh
0
0
BMWPower.MD
Chişinău
la 8 Aprilie 2012 - 02:15
intotdeauna am iubit BMW pentru sunetul motorului si caracteristicile tehnice, acum aceste caracteristici sunt de un alt nivel si ma bucur enorm de mult ca bavarezii acuma dau tonul in toate clasele, nu mai zic de ultimile tehnologii aplicate!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!