Mitsubishi Lancer Evolution vs Mercedes-Benz SL 63 AMG: cine învinge?
18 Aprilie 2012, 07:40
O competiţie mai puţin obişnuită a avut loc acum câteva zile între un Mercedes-Benz SL 63 AMG şi un Mitsubishi Lancer Evolution, modele care s-au întrecut într-o cursă Drag Race. Dacă în cazul Mercedes-ului vorbim de o versiune absolut standard,
cu un motor de 525 CP sub capotă, atunci Mitsubishi Lancer Evolution a trecut prin atelierul de tuning al celor de la AMS, care i-au ridicat puterea motorului turboaspirat de 2.0 litri până la... 1,000 CP! Cu o astfel de putere şi cu o greutate mai mică decât cea a SL-ului, Lancer Evolution şi-a adjudecat o
victorie firească... Vă invităm să urmăriţi cursa. Apropo, în partea a doua a filmuleţului acelaşi SL 63 AMG bate un BMW M3, deci se poate presupune că Lancer Evolution l-ar fi învins şi pe M3...
PiataAuto.mdIlie Toma
5
2,978
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (30)
G e o
Floreşti, Moldova
la 18 Aprilie 2012 - 10:26
Stau si ma gindesc.oare dece Germanii la Bugatti au folosit capacitatea de 8L pentru a scoate aceo 1000 de cai...pe cind japonzii au putut sa scoata acesti 1000 si din 2L nu inteleg.
Da bravo..cu un asa Evolution se poate de facut varza nu rea.
0
0
kamy
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 12:24
Si care-i pontu ca nu inteleg..cum sa compari tu doua masini cu motoare diferite.. ..in cazul de fata putea fi si un vaz 2101 cu 1000CP si tot rupea tat shi vide in cale..aici nu mai conteaza ce marca e..ci puterea masinii..si culmea e ca mai sus e pusa intrebarea ''Cine invinge''? ))))
0
1
Amator
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 12:41
GHITON motorul de 8L si 1000HP rezista mai mult in comparatie cu unul de 2L si 1000HP
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 18 Aprilie 2012 - 13:16
Kamy Lancerul sa fi avut chiar si 500 CP cum le are Mercedesul oricum avea sa cistige fara intrebari.
1
1
kamy
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 14:17
GHITON si cum dovedesti tu asta? tinind cont ca ambele sa aiba aceiasi greutate..nu ca in cazul de mai sus..
0
0
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 14:29
"a avut loc acum câteva zile "
ai fiti seriosi !!! aceste intreceri au avut loc in mai 2011... si vor mai fi si in mai 2012 !!!
0
0
Crazywolf
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 15:12
si un Evo standart FQ-400 l-ar rupe :))
0
0
Mihail
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 15:16
GHITON nu mai spune... ;) vreu sati spun ca numaru calutilor printrun calcul matematic nu e rezultatul cursei....

tu nai vazut 500 caluti sa rupa 800... sunt inca foarte multe lucri ca influentiaza..

kamy +1... nu vad nici eu sensu...
0
0
petro
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 19:31
o multime de factori sunt care fac acest lancer sa aiba asa putere mare, mi se pare numai caroseria si inca ceva este de lancer...restu comandate
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 18 Aprilie 2012 - 21:29
Ca il va intrece era clar de la bun inceput... Lancer Evo e o masina cu capacitati nelimitate... Sa fiu sincer, kiar daca ii voi obijdui pe fanii Mercedes, AMG nu mai este ea asa de piz***** cum se crede... Sunt masini cu potential foarte ridicat kiar si fara tuning, iar daca mai adugi sare si piper, in genere tinete de volan bine...
0
1
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 18 Aprilie 2012 - 21:35
http://www.youtube.com/user/DragTimesInfo canalul lor pe youtube... sunt multe curse interesante aici !!!
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 18 Aprilie 2012 - 21:37
Kamy eu am spus ca daca aceste vor avea aceea si greutate si aceleasi Optiuni,aceeasi HP oricum Lancerul rupe,el e cu tractiune intergrala si accelereaza mai repede pe cind mercedesul are nevoie de ceva timp si trebuie sa roara oleac din scaturi. Lancer e facut pentru Rally dar mercedes e o simpla decapotabila. Nu pentru viteza..iata daca ai zice tu ce Mercedes McLaren SLR ar fi alta vb dar asa...mercedesul mai are mult de papt pina va intrece Lancerul. Sau daca nu credeti luati chiar si un Subaru iar aceeasi poveste.nu credeti ca BMW si mercedesurile is bune peste tot.
0
0
kamy
Chişinău
la 19 Aprilie 2012 - 00:57
GHITON ce cistiga lanceru la start cu tractiunia sa integrala ..pierde pe parcurs in fata Mercedesului...nu uita ca majoritatea supercarurilor toata puterea e bazata in spate si nu integrala...si daca tie numele de ''Mercedes-Benz SL 63 AMG'' cu un motor de 6.3 l si cu 525 CP tie iti pare o simpla decapotabila .. apoi nu mai stiu ce sa ma kred...ce daca lamceru nu era modificat ..el cu motorul sau de 2 l ..era mare supercar.? e doar un simplu sedan cu motorul de 2l..;) ce nau modificat si Mercedesu la 1000CP si sa reduca si greutatea ....sa fie echivalenta cu a Lancerului...apoi din cursa asta nici nu putea a Lancer))) Ce aerodinamica are SL si ce aerodinamica are Lancerul...Si nu incurca tu Rally-ul cu Drag Racing-ul..Ce daca era un vaz cu 1000 cp si Lanceru cu 500 cp ..cam cum crezi cine cistiga...esta e fix ca in cazul dat...de asta nu inteleg ..carei pontu sa compari doua masini total radicale)) nu inteleg...
0
0
kamy
Chişinău
la 19 Aprilie 2012 - 01:21
VB_1One de unde ai lutato tu ca ''AMG nu mai este ea asa de piz***** cum se crede''? Din contra AMG cel de azi nu se compara cu cel dinainte..Stii de ce ai impresia ca Lanceru fuge repede? pt ca e o masina foate ushoara si are un motor turboaspirat de 2.0 litri ...daca pui si la un logan un motor turboaspirat de 2.0 litri tot ti sar parea ca e doamne fereste:) Lanceru e o masina ushoara bazata toata numai pe motor...Stii cind iti spuniam ca Impreza e bazata numai pe motor si tractiune integrala...asa e si in cazul Lancerul-ui..De aia va spuniam ca Audi-ul isi merita banii pt ca dispunia de materiale de inalta calitate si de elegantza si agresivitate si putere ..inschimb impreza/lancer doar putere si nimic mai mult.de unde vrei tu comfort si eleganta de la un lancer/subaru daca e facut din materiale mai putin de calitate superioara? uitativa ce interior are audi si ce interior are impreza/lancer..Daca era sa fie o masina cum spuneti voi..si pretul era sa fie pe masura..de una ma tem..ca si de data asta am lamurit insa fara folos..eu inteleg ca sunteti fani unii a acestor masini..dar nu e chiar asa..no zic cu rau..da dam voi luatzo cum vreti:)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Aprilie 2012 - 14:42
kamy: Cite Lambo ai vast tu pe tractiune spate? La Drag Racing e important sprintul initial... daca ai pornit repede si ai cuplat treptele rapid, ai sanse sa urci podiumul, dar nu sa astepti vreo 30sec pina masina ta va accelera la 300km/h. In atata timp de 3 ori treci distanta de 402m si pe nimeni nu va interesa viteza ta maxima, ci timpul in care ai parcurs aceasta distanta de 1/4 Mile...
Un "simplu" Mitsubishi Lancer Evolution IX de 286CP isi bate jok de un SL 3.5L 231 hp "stock" cum vrea... si nu avea sa fie mare supercar, pentru ca niciodata supercar nici nu a fost. Lancer Evo e Sportcar si nicidecum Supercar... la fel ca si SL.
0
0
kamy
Chişinău
la 19 Aprilie 2012 - 17:03
VB_1One:Lamborghini Gallardo LP 550-2 cu tractiune spate. Tie ti se pare normal sa se compare o masina cu 1000CP cu alta de 525CP? Si sa fie pusa intrebarea cine o sa invinga?;) Ok la o cursa sunt foarte multe lucruri care influetiaza..dar la o asa diferenta de CP trebue sa fii nebun sa nu invingi...aste se vede si ce avans are lancerul fata de SL..
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Aprilie 2012 - 22:23
Kamy: stiam eu ca vei scotoci tot internetul, pentru a gasi un Lambo cu tractiune pe spate... iti apreciez munca :)) Pai sigur ca nu sunt concurenti, nici nu neg faptul... sigur ca ar trebui sa fi pus un Lancer Evo X FQ-400 si atunci cu toate ca SL-ul avea sa aiba 125HP in favoarea sa, oricum niponul il punea pe lopatki 100%...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Aprilie 2012 - 22:58
Kamy: Dar indicele "SL" iti spune ceva? Mie da... "Sport Leicht", din germana: Sport Usor. Atunci explica-mi te rog de unde ai luat ca SL ii tare greu si asta l-ar impiedica sa ramina in urma Lancer-ului, aaaaaa? Nu vorbi ce nu trebuie... daca Lancer e bazata pe motor, atunci SL pe ce naiba e bazata? Ah da... cred ca o imping vreo citiva "muti" din urma :)) si evident unitatea de masura alternativa a puterii este MP (mutepower), nu HP (horsepower)... :)))

Da Impreza a obtinut faima datorita motorului opozitional Boxer si tractiunii sale Symmetrical AWD, totul inventat si adus la perfectiune de ei, de inginerii FHI. Ce le incurca si germanilor sa fie asa de vestiti sau la ei miinile nu cresc de unde trebuie si nu au mincat "capulapeshte" pentru a dezvolta gindirea?

Crezi ca doar daca dai 75.330euro ca in kazul lui SL ai o masina "Doamne fereshte"? Nu e kiar asa... si ku 39k kumperi masina care sa te scoata din orice situatie. Impreza/Lancer nu sunt masini busines-class care ar trebui sa-ti tirie puziku de acasa pina la birou intr-un confort asemenea unui Lincoln Town Car... E si evident sa aiba suspensiile ceva mai rigide, doar au o arhiva intreaga de cistiguri in autosport, de la World Rally Championship pina la cel mai mare campionat de drift al Japoniei si al lumii D1 Grand Prix Series sau D1 GP.

Eu socot ca Lancer X si Impreza WRX STi de generatia a 4-a sunt cele mai agresive din toata istoria acestor 2 modele, pe cind paralel vorbind de Audi, el are linii mai domoale, mai moi de design care tot imi plac, dar nicidecum nu sunt agresive si nu subliniaza sportivitatea modelului, pentru ca iao de unde nu-i... La fel si cu interiorul - toate optiunile necesare sunt prezente, doar ca cum ai spus tu putin difera materialele, asta neinsemnind ca sunt mai rele. Dar la urma urmei... nu dai vreo 65k ca in cazul lui S6.

Spuneai nustiu ce de putere... citi kaluti poti scoate dintr-un Lancer EVO sau Impreza WRX STi, nu scoti din 2 Audi... Ti-am spus si o mai repet o data: Impreza WRX STi/Lancer EVO/Skyline GT-R sunt Sportcar-uri ce au un potential foarte foarte mare si pot fi modificate pina scoti si ultimul minzishor din el, astfel devenind un adevarat monstru, concurenta doar tinindu-i un Muscle Car modificat 100%...
0
2
G e o
Floreşti, Moldova
la 20 Aprilie 2012 - 11:22
VB_1One Bravo!! frumos ai spus.!!! Dar am mai uitat noi sa spunem ca este si Nissan Skyline GT-R .

Kamy daca ziti tu ca depinde de putere ia priveste aici..
http://www.youtube.com/watch?v=uoEJR3mRTek
Compara si aici puterea lor si vezi aici ce os a ai de spus?
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Aprilie 2012 - 14:09
Kamy: ai privit link-ul postat de GHITON? Mai sunt intrebari?

GHITON: uite mai sus... am mentionat "Lancer EVO/Impreza WRX STi/Skyline GT-R"...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Aprilie 2012 - 14:16
Kamy: uite aici si vei vedea cine sunt concurenti pentru un Skyline GT-R modificat la partea tehnica pina peste cap, exact asa si in cazul celorlalte 2 modele, Lancer EVO si Impreza WRX STi :))

King of Europe Drag Kiskunlachaza 2010:
http://www.youtube.com/watch?v=I_6oYnhlJI8

P.S. Motorul de pe Skyline e al lui, doar ca a fost modificat.
0
0
kamy
Chişinău
la 20 Aprilie 2012 - 15:34
VB_1One uite aici:
http://www.youtube.com/watch?v=hTNuc6L8ik0
Mai are importantza cum arata mashina)))) principalul motorul sa fie modificat))) poate fi si Skyline si Lancer EVO si Impreza WRX si tot ce vrei tu.)))) Daca ar fi cum zici tu ...ar trebui sa spunem ca Vaz 2108 este o masina cu capacitati nelimitate))) Cu ce la ajutat pe Lancer tractiunea sa intregrala ?))) La Drag Racing conteaza ce ai sub capota ..si nu ce marca e))))e greu de inteles nu?:D)) Si cum a spus si Mihai...Rezultatul unei curse depinde de mai multi factori...pneurile,reactia,aerodinamica si nu in ultimul rind experientza celui ce conduce mashina;) Si referitor la Skyline-ul lui Igor Vrabie...tot ce face el se datoriaza celor 700 sau 750 cp pe carei are...nu mai tzin minte exact..
Si te asigur ca daca era modificat si SL-ul sa aiba 1000cp si o greutate sa fie echivalenta cu a Lancerului..apoi Lancerul raminea numai cu visul de a cistiga))) ia gindestete sa fi fost invers...lancerul sa fi avut 525 cp si o greutate de doua ori mai mare ca a SL -ului)) Si respectiv SL-ul cu 1000cp :D e un lucru elimentar dar greu de inteles de uniii)))
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 20 Aprilie 2012 - 20:01
kamy
ia fii putin mai atent si fa o comparatie intre video de pe piataauto si a lunkului tau...uite care e diferentaa....acolo pe linkul tau sunt doar nste pasionisti si uite cum se comporta EVO ...ideie nu am si sioban mai merge acolo. Daca as fi milionar ar gasi pe acela cu Lancerul si pe acela cu 2108 a lui si in evo ashez un pilot cu experienta maxima cu staj si pregatit in asta.credema 2108 nu are sanse....acesta a fost priam dar a doua..mai priveste odata video de pe piata si asculta motorul la Mercedes...o putoare adevarata nisci nu vrea sa strige macar sa faca ceva zgomot...e evident ca nu e pt asta.iti lamuresc inca odata e pentru comfort nu pt drag...dupa cum mergea mercedesul chiar si sa avut 1000 CP oricum am impresia ca nu cistiga....
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Aprilie 2012 - 20:35
Kamy: Eu am scris parca klar ca un om normal pentru oameni normali ce pot citi... motorul e modificat, dar e al sau radnoi si nu a fost inlokuit ku altul mai performant si apoi modificat. Eju paneatna ka 2108 il va intrece pe Lancer daca are motor Boxer de STi. Impreza WRX STi nu-i jiucarie sau masinka dlea golifa... Nu-mi expika tu mie atita ca Mersul era mai greu si mai putin puternik, iar EVO mai usor si mai mare herghelie avea... Din start ti-am spus ca sunt de acord cu ceea, ca nu trebuia sa compare 1000HP ku 525HP, ci trebuiau sa aleaga un FQ-400 si in asa mod orikum unije Mersu nije plintusa, adika nu era numaidecit sa mai keltuie niste bani modifikind un EVO IX. Lancerul nu prea era tuning-uit la motor, insa tractiune l0a ajutat de-odata... s-a pornit putin mai inainte. Eu nici nu am zis ca depinde numai de motor sau transmisie... sa nu uitam de greutate, dexteritatea pilotului, aerodinamica automobilului, prize de aer pentru racire, scoaterea filtrului de aer inafara... Greutatea Mercedesului e undeva egala cu cea a Lancerului, asa ca nu gani tu...ba kiar mai usor inka.
0
0
kamy
Chişinău
la 20 Aprilie 2012 - 22:02
VB_1One citez'' Dacă în cazul Mercedes-ului vorbim de o versiune absolut standard,
cu un motor de 525 CP sub capotă, atunci Mitsubishi Lancer Evolution a trecut prin atelierul de tuning al celor de la AMS, care i-au ridicat puterea motorului turboaspirat de 2.0 litri până la... 1,000 CP! Cu o astfel de putere şi cu o( greutate mai mică decât cea a SL-ului,) Lancer Evolution şi-a adjudecat o victorie firească.''.
Si cum vine asta? piata auto scrie la lancerul e mai ushor sh tu imi spui ka e egala sau mai ushora inca...sau ei nu au dreptate..si satzi dau tie dreptate...Si cind te uiti la un articol..te sfatuiesc ..citestel mai intii sapoi uitate la poze ..video ok?;) GHITON sincer cind citesc coment tau am impresia ca vb cu un copil..Cemi lamuresti tu ca daca ai fi milionar ai face,ai pune ..de unde stii tu in care masina a fost un pilot bun sau nu)))) variantu ista pot sa zik ka e si in kazul ku bugati-ul..in bugati era un conducator mai putzin experimentat..sh in skyline un adevarat pilot..hai sa terminam aici..ca nu mai are rost sa lamurim..fiecare ramine cu parerea lui..)))
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Aprilie 2012 - 01:08
Kamy: stii... nu mai era Lancer-ul mai usor cu sute de kg... daca SL-ul era sa fie mai usor cu vreo 70kg socoti ka se schimba situatia? Daca serios l-am citit nu numai o data... Ti-l recit daca doresti... :))
0
0
kamy
Chişinău
la 21 Aprilie 2012 - 02:07
VB_1One nui nevoi sal reciti, glavna sal intelegi:D si sa stii ca 70 kg inseamna mult tinind cont ca masina are pina in 2 tone...insa diferentza este cu siguranta mai mare..:)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Aprilie 2012 - 12:26
Kamy: orikum rezultatul nu se schimba
0
0
kamy
Chişinău
la 21 Aprilie 2012 - 15:58
VB_1One bine fie cum zici tu..insa cauta pe net ..intreaba pe cine shtii..si vezi cit de important e sa scazi kiteva kg din greutatea masinii pt a se mari considerabil puterii(viteza) unei masini...insa in kazul de mai sus diferentza de greutate e una foarte mare..
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Aprilie 2012 - 19:45
Kamy: nu e nevoie sa intreb ca stiu asta :)) ok in fine... nu e de competenta noastra sa schimbam ceva sau inventam din nou bicikleta... :))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!