În detaliu: Audi RS4
12 Iunie 2012, 07:10
Audi completează veriga lipsa dintre hothatch-ul RS3 şi coupe-ul de înaltă performanţă RS5, lansând noua generaţie a modelului RS4 în caroserie Avant. Sub capota modelului tronează un V8 aspirat natural, de 450 CP...
Motorul V8 are o cilindree de 4.2 litri şi îşi realizează puterea maximă la 8,250 rpm, cântărind doar 216 kg. Cuplul maxim atinge valoarea de 430 Nm, disponibilă între 4,000 şi 6,000 rpm. Cu acest propulsor, capabil să prindă turaţii fireşti de peste 9,000 rpm, noul
Audi RS4 Avant poate accelera de
la 0 la 100 km/h în doar
4.7 secunde!
Viteza maximă este limitată în mod normal la 250 km/h, însă, la cererea cumpărătorului, limitatorul electronic poate fi setat să permită maşinii prinderea unor viteze de 280 km/h.

Puterea imensă a motorului este guvernată de o transmisie automată cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj S tronic. Treapa a 7-a este deosebit de lungă, fiind concepută pentru croaziere
la viteze înalte, cu consum eficient. Transmisia vine şi cu funcţie Launch Control, care permite maşinii să efectueze starturi agresive de pe loc, utilizând la maxim puterea motorului.
Audi RS4 vine cu tracţiune integrală quattro, la fel ca toate modelele din familia RS. În mod normal, 60% din cuplul motorului este transferat roţilor spate. Distribuţia cuplului între axe
este asigurată de cel mai nou tip de diferenţial în filosofia quattro – unul autoblocabil cu două roţi dinţate în formă de coroană şi distribuţie vectorială. Fiecare din cele două roţi dinţate guvernează câte un arbore care transmite cuplul către fiecare din punţi. În cazul în care roţile pierd aderenţă, până la 85% din cuplu poate fi transferat roţilor spate sau până la 70% către cele faţă. Având o geometrie inovatoare şi o capacitate de a reacţiona mecanic cu rapiditate schimbărilor de forţe, efectuând o distribuţie extrem de variabilă a cuplului, noul diferenţial interaxial al celor de la Audi ne este prezentat de inginerii germani ca o evoluţie majoră în tehnologia tracţiunii integrale quattro. Mai mult ca atât, având dimensiuni compacte, acesta cântăreşte doar 4.8 kg, sau cu 2 kg mai puţin decât diferenţialele tradiţionale montate de Audi.
În calitate de dotare opţională, noul Audi RS4 va putea primi şi un diferenţial sport pentru distribuţia cuplului între roţile spate, în loc de unul standard. Diferenţialul sport detectează mult mai rapid virajele strânse şi îndreaptă o mare parte din cuplu către roata din afara lor, forţând maşina să vireze cu mai multă precizie în viraj şi minimizând efectul de subvirare.
Direcţia noului RS4 este asistată electric, însă inginerii din Ingolstadt declară că feedback-ul acesteia este demn de un sportcar de rasă. Forţa de
asistare variază în funcţie de viteză. Suspensia modelului este realizată în mare parte din aluminiu, fapt care o uşurează esenţial şi reduce forţele maselor inerte.
Şi acum, după ce am vorbit de
particularităţi tehnice, să vorbim şi
despre designul noului RS4. Partea
frontală agresivă are o formă
sprecifică familiei RS pentru prizele
masive de aer, care sunt conturate în
partea inferioară doar de planşa de
aluminiu de acolo. Calandrul are o
textură cromată accentuată,
iar inscripţia „RS4”
trădează imediat setea de performanţă a modelului. Configuraţia blocurilor optice este asemănătoare cu cea de pe modelul obişnuit A4 Avant, iar garda la sol a fost coborâtă cu 20 mm. Audi RS4 este încălţat în mod normal cu jante de 19 inch, dotate cu anvelope 235/35. Opţional, clienţii vor putea
alege şi jante de 20 inch, cu anvelope 265/30.

Noul Audi RS4 va ajunge în showroom-uri în toamna acestui an. Preţul de start, anunţat pentru Germania, constituie 76,600 Euro.
PiataAuto.mdIlie Toma
6
2,829
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (4)
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 12 Iunie 2012 - 10:13
ii super, si garda la sol ii buna pentru drumurile noastre :)
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 12 Iunie 2012 - 14:50
Masina ii bunisoara, dar pretul e foarte mare, poti gasi ceva la fel la un pret mult mai accesibil...
1
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 Iunie 2012 - 22:32
Da la jantele de 20" garda e chiar mare...placut pentru noi....si chiar dac e asa pret Moldovenii vor vinde si gainile si porcii shi casa si o saprocure asa ceva...sunt sigur de asta...frumoasa maisna..
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Iunie 2012 - 14:59
BOMJ, in schimb cu RS4... :-)
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!