Două premiere Fiat dintr-o lovitură: 500L Trekking şi 500e
3 Decembrie 2012, 10:26
Salonul Auto de la Los Angeles a fost ocazia perfectă pentru italienii de la Fiat, încă noi pe piaţa americană, să suprindă publicul de peste ocean cu lansări proapete şi îndrăzneţe.
Fiat 500e e prima din aceste lansări,
despre care vom vorbi aici. După cum
se poate intui din indicele „e”, noul
micuţ italian este, de fapt, un
electromobil cu zero emisii
la nivel local. Modelul a primit un kit aerodinamic, dezvoltat cu ajutorul tunelului aerodinamic, care reduce rezistenţa cu 13% şi arată extrem de bine în rezultat. Atât bara frontală de protecţie, cât şi cea din spate, au primit inserţii aerodinamice din acest

















pachet, care vin cu o serie de găuri circulare stilate. Pragurile laterale fac parte din acelaşi tuning „electrifiant” şi conferă maşinii o prezenţă mult mai solidă. Iar tabloul este completat de jantele de 15 inch, şi ele cu rol aerodinamic.
Şi deoarece greutatea micuţului elec-
tromobil a crescut în raport cu un Fiat
500 standard, italienii au rigidizat ele-
mentele suspensiei cu 10%, recali-
brând şi sistemul de direcţie, amorti-
zoarele şi arcurile, pentru a-i asigura
maşinii un comportament demn.
Fiat 500e e propulsat de un sistem numit „e-Drive”, compus dintr-un motor electric trifazat, care dezvoltă 111 CP şi 200 Nm. Acesta este alimentat de la un set de baterii litiu-
ion, cu o capacitate maximă de 24 kWh. După o reîncărcare completă, care durează 4 ore, Fiat 500e are o autonomie cuprinsă între 130 şi 160 km. Autonomia maximă poate fi atinsă
anume în condiţii urbane, ceea ce favorizează modelul electric în faţa cumpărătorilor care vor o soluţie ecologică de transport urban.
Modelul electric cucereşte şi printr-un
habitaclu neobişnuit de stilat pentru un
model electric, executat în culori negru-
bej, cu contururi şi inserţii oranj. Un dis-
play circular de 7 inch, montat pe cen-
trul cadranelor de bord, va afişa toată
informaţia esenţială de călătorie. În do-
tarea standard e inclus şi un sistem de
navigare TomTom, cu display de 4.3".

Şi deoarece vorbim de un model de
serie, oferit deocamdată pe piaţa SUA,
trebuie să spunem şi când va ajunge
acesta în showroom-uri. În
următoarele luni showroom-urile din
California vor primi primele exemplare
Fiat 500e, după care aria de
disponibilitate se va extinde. Preţurile nu sunt deocamdată cunoscute, însă e ştiut faptul că garanţia oferită pentru motor şi baterie va constituie 4 şi respectiv 8 ani.
Cea de-a doua premieră importantă Fiat de la Los Angeles a fost 500L Trekking – un model cu aspiraţii de SUV compact, creat pe baza lui Fiat 500L. Caroseria sa este protejată de un set de inserţii de plastic şi elemente cromate. Totuşi, dat fiind că garda la
sol a modelul nu s-a modificat esenţial, aceste elemente au rol mai mult decorativ decât practic.

Pe lângă aceste elemente de protecţie s-a modificat şi forma barelor de protecţie, care au devenit ceva mai
agresive. Tabloul este completat de jantele generoase de 17 inch.

Modelul se va distinge cu un habitaclu executat în două culori, precum şi cu prezenţa unui sistem multimedia Uconnect 5.0, cu display senzorial de
5 inch. Ca şi versiunea standard 500L, Trakking va fi echipat cu propulsorul turboaspirat de 1.4 litri, provenit de sub capota modelului Abarth 500. Acest motor livrează 160 CP şi 250 Nm.

Spre deosebire de Fiat 500e, care are deocamdată planuri doar pentru piaţa SUA, noul 500L Trekking va ajunge şi în Europa. Asamblarea acestuia va avea loc la uzina Fiat din Serbia, iar startul vânzărilor este preconizat pentru mijlocul anului viitor.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,079
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Decembrie 2012 - 17:53
Miroase a MINI putin, dar e destul de bunishor... kiar imi place!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!