Jeep Wrangler Rubicon primeşte o ediţie specială
3 Decembrie 2012, 16:16
Nu credem că mai există vreun pasionat de automobile care să nu recunoască silueta lui Jeep Wrangler – unul din modelele-legendă ale Americii, cu o carieră de peste 70 de ani.

Şi totuşi, în interiorul familiei Wrangler există diversificări cunoscute doar de
adevăraţii pasionaţi de maşini 4x4.
Una din ele este versiunea Wrangler Rubicon, creată acum 10 ani şi numită în cinstea celui mai dificil traseu offroad din SUA. Evident, Wrangler Rubicon se vrea versiunea cea mai adaptată pentru provocări extreme de offroad din familia Wrangler.
Acum, la 10 ani de la lansarea lui Wrangler Rubicon, cei de la Jeep s-au gândit că e momentul pentru o ediţie specială, care să elogieze lunga tradiţie a modelului şi a acestei versiuni de offroad extrem. Ediţia este
numită simplu – „10th Anniversary Edition” şi este disponibilă atât în variantă cu ampatament scurt şi 2 uşi, cât şi cu ampatament lung şi caroserie cu 4 uşi.

Sub capota ediţiei speciale este montat noul motor V6 de 3.6 litri al grupului Chrysler, care dezvoltă aici 285 cai-putere şi 353 Nm cuplu maxim. Motorul poate fi cuplat fie la o transmisie manuală cu 6 trepte, fie la una automată cu 5 rapoarte. Ambele punţi sunt de tip Dana 44 , cu diferenţial blocabil electronic, iar cutia
de transfer cu demultiplicator de cuplu este una de tip Rock-Trac. Cu transmisia manuală cu 6 trepte şi demultiplicatorul de cuplu inclus, Jeep Wrangler Rubicon „10th Anniversary Edition” are o rată de transfer de 73:1, care îi permite să abordeze gentil obstacole de orice dificultate.

Ediţia specială vine cu o gardă la sol mărită, cu aproximativ 127 mm. Jantele cu design şi culoare specială, de 17 inch, au astfel mai mult spaţiu pentru a culisa în tentativa lor de a se agăţa eficient de terenul pe care rulează. Anvelopele BF Goodrich, cu care este încălţat modelul, sunt destinate în special condiţiilor offroad, şi măsoară 265/70 R17.
Barele metalice de protecţie sunt vopsite în negru, şi sunt prevăzute pentru eventuala montare a troliurilor. Capota are două incizii masive adevărate, care ajută la răcirea mai eficientă a motorului şi îi dau offroader-ului un look mai agresiv. Partea inferioară a maşinii este protejată de două şine speciale din colecţia Mopar, cu ajutorul cărora Wrangler nu mai ezită să abordeze şi pietrele. Capacul rezervorului de combustibil vine tot din colecţia Mopar şi are culoare neagră, iar pe partea frontală tronează inscripţia masivă RUBICON, scrisă şi ea cu negru, conturat cu roşu
Exclusivitatea interiorului e accentuată de tapiţeria de piele roşie a scaunelor, cu inscripţii cusute pe ea. O plăcuţă cu o altă inscripţie a numelui ediţiei specială este prezentă şi pe mânerul uşii pasagerului.
Jeep Wrangler
Rubicon 10th
Anniversary Edition va
ajunge în showroom-
urile americane în
primăvara anului
viitor.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
3,172
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
COMENTARII (8)
viorel ciobotaru
Bucureşti, România
la 3 Decembrie 2012 - 17:39
sunt multe de spus despre Rubicon,ar trebui multe pagi pe internet sa scriem tot despre el.O masina off-road veritabila destul de reusita!
0
1
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 3 Decembrie 2012 - 17:41
Ma uit la poza din interior si imi aduce aminte de vechea Kia Ceed. Si anume, plasticul de la volan in jos ajunge aproape pina la pedale. Eu (marimea talpii 45) dadeam permanent cu piciorul in acel plastic (scaunul era dat bine in spate). Nu prea era spatiu deasupra pedalelor, eram nevoit sa apas pedala cu virful degetelor.
Iata din acest motiv nu-mi voi lua acest Wrangler xD
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Decembrie 2012 - 17:51
Iata acesta este tata off-road-ului... buna masina!
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 3 Decembrie 2012 - 17:52
Uberzilla: A trebuit sa tai boturile la pantofi... :-)
1
1
semion lobanov
Chişinău
la 3 Decembrie 2012 - 20:39
Aceasta marca veche si veritabila practic a numit la un capat toate automobilele de teren care sunt, fie sa fie un BMW X5, Hyunday Tucson, SantaFe, Mercedes ML, Opel Antara, Mitsubishi Pajero, etc, moldovenii le numesc simplu printr-un cuvint JIPURI. si cum nu le-ai numi oricum aceste automobile vor fi jipuri, pentru ca de la aceasta marca au pornit in masa masinile de teren si apoi de la ceilalti producatori de auto
2
1
GRED
Chişinău
la 4 Decembrie 2012 - 14:06
De acord. Putine SUV-uri adevarate au mai ramas pe piata. Dar daca ne referim la SUV atunci unul adevarat - ma refer la o adevarata masina de teren cum e celebrul Land Rover Defender si Mercedes G-Klass si acelasi Hummer H1 cu Toyota Land Cruiser 200. Masini create pentru offroad nu scamatorii din astea X5, Q7, ML etc... Din pacate SUV-urile s-au schimbat fiindca asta cere piata si oamenii cu ruble multe - LUX. Hummerul a facut jucaria H3 care mai mult sexy decat offroad si Land Cruiser incepe sa devie mai mult de Lux ma tem ca Defender-ul si doamne fereste Mercedes-ul G-Klass care se considera cele mai bune masini de serie (din fabrica dar nu modificate ulterior sau construite la comanda sau editii din astea aniversare) de teren la ora actuala.
0
2
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 20:20
Uberzilla eee ganesti si tu ... sii 10 stushi si sa til modifice oleaca mai ghini dzi ca in moldova nai unde gasi gropi sa te prikalesti ;)
0
0
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 20:23
jeepul a fost primul in segmentul off road... si de aceea a preluat numele tot segmentul...
da eu din cite am auzit(nu din propria experienta pentru ca nam mers niciodata in jeep) acele de azi nu mai sunt cele de cindva.... si nu mai este regele off roadului...
da marog putin ma intereseaza... ca eu cu off roadu nui pre dau
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!