Mobilitate la costuri fantastic de mici: Volkswagen lansează un up! cu propulsie pe gaz
6 Decembrie 2012, 12:51
Propulsia pe bază de gaz natural nu
este deloc străină redacţiei noastre,
întrucât chiar noi exploatăm de mai
bine de 3 ani un astfel de automobil şi
ne bucurăm de costuri înjumătăţite de
consum. Totuşi, noul Volkswagen eco
up! ne lasă de-a dreptul fascinaţi prin
cifrele de consum şi implicit costurile
de mobilitate.
Noul eco up! are sub capotă acelaşi motor de 1.0 litri şi 3 cilindri prezent şi pe versiunile pe benzină, doar că acesta a fost adaptat pentru funcţionarea fără probleme pe bază de gaz natural comprimat. Puterea motorului a fost ajustată la 68 CP în ambele regimuri de alimentare, iar
consumul de gaz este de-a dreptul fascinant: 3.6 kg/100 km în regim urban, 2.5 kg/100 km în regim extra-urban şi 2.9 kg/100 km în regim mixt. Pentru comparaţie, B-Class-ul nostru redacţional indică un consum de 6.5 kg/100 km în regim urban, 4.3 kg/100 km în regim extra-ruban i 5.3 kg/100 km în regim mixt.
La costurile europene de alimentare cu gaz natural comprimat, Volkswagen eco up! va avea nevoie de aproximativ 3 euro pentru a parcurge 100 km. În condiţiile Moldovei, costurile de combustibil ar constitui aproximativ 32 lei/100 km în regim mixt, 40 lei/km în regim urban şi doar 27 lei/100 km în regim extra-urban!

Atunci când rulează pe benzină, eco up! are nevoie de 5.5 litri/100 km în regim urban, 3.8 litri/100 km în regim extra-urban şi 4.4 litri/100 km în regim mixt.

Pentru a asigura o autonomie cât mai mare de rulare pe bază de gaz natural comprimat, rezervorul de benzină a lui up! a fost redus la un volum de doar 10 litri, iar rezervoarele de gaz sumează un volum de 11 kg, suficient pentru a parcurge aproape 380 km
cu o singură alimentare în
regim mixt.

Noul Volkswagen eco up!, cu
propulsie pe bază de gaz
natural comprimat, este
disponibil atât în caroserie cu
3 uşi, cât şi cu 5 uşi. În
Germania, preţurile pornesc
de la 12,950 euro pentru
modelul cu 3 uşi şi
13,750 euro pentru
versiunea cu 5 uşi.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,951
COMENTARII (12)
GRED
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 13:34
Oho! Mai ieftin decat pe o bicicleta! Dupa bicicleta tre sa mannanci de vre-o 10 Euro :)
0
5
Mihail
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 16:08
:))
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 17:59
GRED: Da precis... :-)
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 18:01
Interesant ce face acest Up pe CNG la o depasire? Adika cit timp ii ia...?
1
0
Viorel
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 19:50
VB_1One, tinand cont ca este o compacta destinata exploatarii in mediul urban, nu prea cred ca conteaza cat timp ii ia pentru o depasire. Daca e sa ne uitam in fisa tehnica, motorul de 1.0 L dezvolta un cuplu de 90 Nm, suficient pentru a-l face pe up! destul de vioi in oras. Iar in opinia mea, cei ce circula mai mult in afara orasului nu cred ca si-ar lua o compacta mica gen VW up!, cu o motorizare de 1.0 L, intrucat nu este atat de comfortabila (la drumuri lungi) si dispune de dinamica mai putin performanta.
1
3
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 21:29
Foarte econom!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 21:44
Viorel: din spusele tale rezulta ca daca ai masina mika nu trebuie sa iesi din raza orasului si nici sa-ti treaca prin minte sa iesi la depasire da? stranii ginduri ai tu mai baiete...
3
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 6 Decembrie 2012 - 21:44
Inka asa convingeri nu am primit de la nimeni... :-)
3
0
Viorel
Chişinău
la 6 Decembrie 2012 - 23:37
VB_1One, nu m-am referit ca nu trebuie deloc sa depasesti, doar trebuie sa tii cont ca datorita motorizarii de 1.0 L ( in 3 cilindri, aspirat natural, 68 CP si un cuplu de 90 Nm) si a faptului ca masina, in caroseria cu 2 usi cantareste la gol 1.031 kg (deci destul de greluta) nu trebuie sa te astepti la o acceleratie rapida ( de la 0 la 100 km/h, masina accelereaza in 16,3 sec.), si deci deseori la o depasire mai ''anevoioasa" trebuie sa depui mai multa prudenta si sa calculezi mai bine daca vei reusi sa o efectuezi sau nu.
Referitor la faptul cu iesirea din raza orasului, la acest model de up! adaptat sa ruleze si pe gaz natural trebuie sa tii cont ca are un rezervor de benzina de 10 l si cele de gaz de 11 kg (deci, daca e sa ne incredem in cifrele de consum date de producator, obtinem o autonomie de 380 km, care este una nu chiar mare), si intrucat statiile de alimentare cu gaz natural (metan) sunt mai putine la numar noi in tara, comparativ cu statiile de alimentare cu gaz petrolifier lichifiat (GPL), cand se va termina gazul din rezervoare, va trebui sa rulezi pe benzina, si deci pana vei gasi unde sa realimentezi cu gaz, va trebui sa realimentezi mai des cu benzina.
Si, da dupa cum m-am exprimat in comentariu anterior, dupa parerea mea, astfel de masini nu le consider foarte comode la drumuri mai lungi in afara orasului din cauza ca au motorizari mici, dimensiunile mici (deci nici volumul din interior pentru pasageri si sofer nu e chiar mare) volumul portbagajului mic; doar daca calatoresti cel mult in 2 si cu putine bagaje, in rest pentru un confort decent eu prefer masinile incepand cu clasa C ( a nu confunda cu Mercedes-Benz Clasa C) in sus.
0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Decembrie 2012 - 00:44
Da kiar avem o problema cu statiile de metan, dar orikum odata iti va trebui sa faci o depasire si nu da Domnul... eu am mers cu masina si pe metan si propan si vreu sa zic ca daca masina are motor mare atunci e ok, iar in caz contrar iti maninci zilele.
2
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 7 Decembrie 2012 - 00:57
P.S. Motorul era in 4 cilindri 1.5 litri/80CP/123Nm si 969kg masa proprie in ambele cazuri... adika mai puternica/usoara. Vreau sa-ti zik ca era un iad pe pamint kind incercai sa depasesti pe portiuni de drum ku o singura banda pe sens ori pur si simplu era drumul ingust, ori trebuia sa mergi in spatele tuturor autobuzelor lungi si a TIR-urilor sau sa lasi sa te intreaca si VAZ-urile anilor '80. Dar stii kum se zice... cistigi la ceva si pierzi la altceva. :-)
2
0
Viorel
Chişinău
la 7 Decembrie 2012 - 01:24
De acord cu asta, castigi la pretul platit pentru gaz comparativ cu benzina, insa pierzi la dinamica, mai ales daca is motorizari cu cilindree mai mica, sau, uneori daca reglajul la sistemul de gaz e facut necorespunzator ( adica un amestec de gaz/aer prea sarac). Personal, daca mi-as lua masina cu propulsie bivalenta (benzina/ gaz natural), as opta pentru motorizari turboaspirate (cum ar fi 1.4 TSI EcoFuel de la VW, sau 1.6 CNG ecoFLEX de la Opel), sau si aspirate natural, dar macar cu o o capacitate cilindrica nu mai mica de 2.0 L, cum ar fi motorizarea de 2.4 Bi-fuel (CNG) de la Volvo.
Dar, in fine, fiecare isi cumpara ceea ce considera optim pentru el
0
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!