Premieră: Porsche Panamera Long şi prima versiune plug-in hybrid în segmentul de lux
3 Aprilie 2013, 13:37
Porsche operează câteva adiţii spectaculoase în familia Panamera, unele din ele absolut neaşptetate pentru un model din categoria de performanţă şi lux a lui Panamera. Să le luăm pe rând, însă.
Long. O Panamera mai lungă.
Ştim cu toţii că bogătaşii chinezi sunt mari fani ai maşinilor cu ampatament mărit. Şi Porsche ştie. Tocmai de
asta, germanii au creat o versiune cu ampatament mărit cu 15 cm pentru motorizările Panamera 4S şi Panamera Turbo, care vor purta numele Panamera Executive şi care-şi vor face debutul la Salonul Auto de la Shanghai. Fireşte, lungimea suplimentară a ampatamentului aduce beneficii de spaţialitate doar pentru ocupanţii locurilor spate. Toate exemplarele Executive vor veni dotate standard cu suspensie pneumatică, pentru a furniza un apogeu absolut al confortului.
Downsizing. Motoarele turbo câştigă o nouă bătălie în faţa celor aspirate natural.
Până acum, în familia Porsche lucrurile erau cât se poate de clare. Motorizările fără indicele Turbo sau Turbo S aveau motoare aspirate natural pe versiunile simple sau S, care livrau puterea într-un stil absolut unic motoarelor Porsche. Cei care vroiau putere răbufnită ca din vulcan,
optau pentru motorizările Turbo sau Turbo S şi primeau un cu totul alt comportament, dar la fel de specific pentru tradiţiile de performanţă a numelui Porsche.
De astăzi, însă, Panamera încurcă lucrurile într-o manieră extrem de netradiţională, aruncând renumitul motor V8 de 4.8 litri şi 400 CP de sub capota versiunii Panamera S şi 4S şi adoptând în loc un motor V6
bi-turboaspirat, de 3.0 litri. Oficial, noul V6 biturbo este mai puternic decât V8-ul aspirat natural pe care îl înlocuieşte, livrând 420 CP şi 520 Nm, dar fanii puritani ai mărcii Porsche s-ar putea simţi trădaţi de renunţarea la un motor atât de aplaudat şi apreciat, precum V8-ul de 4.8 litri. Desigur, şi cifrele de consum oficiale arată un pretins progres, Panamera S devenind cu 18% mai eficientă în consum.
Panamera S E-Hybrid. Primul hibrid plug-in din segmentul de lux.
O altă noutate în familia Panamera este lansarea versiunii Panamera S E-Hybrid, care poate fi reîncărcată de la o priză. Modelul dispune de un electromotor de 95 CP, alimentat
dintr-o baterie litiu-ion de 9.4 kWh. Conectată la o linie de tensiune înaltă, bateria poate fi încărcată în mai puţin de 2 ore, iar de la o priză domestică în 4 ore. Dar să nu uităm că modelul german e un hibrid, deci are încă un motor V6 pe benzină sub capotă şi deci
consumă şi ceva benzină. Cât? Haideţi să aflăm!
Dacă versiunea Panamera S Hybrid anterioară avea un consum mixt de 7.1 litri/100 km, noua Panamera S E-Hybrid aduce un consum incredibil de 3.1 litri/100 km! Să nu ne grăbim, însă, să exclamăm, pentru că această cifră e valabilă pentru prima sută de
de kilometri, dintre care 36 km ar putea fi parcurşi în regim pur electric, folosind energia dintr-o baterie plină. Porsche menţionează cu onestitate, însă, că cei 36 km autonomie sunt rezultatul măsurărilor oficiale, iar în viaţa reală autonomia ar trebui
să se cifreze undeva între 18 şi 36 km. În regim pur electric Panamera S E-Hybrid poate atinge viteze de până la 135 km/h.
Dacă se va apăsa pedala de acceleraţie în regim de kickdown,
motorul electric va ajuta motorul cu ardere internă să livreze o acceleraţie maximă. Într-un astfel de regim, sprintul până la 100 km/h nu durează decât 5.5 secunde. Maşina poate atinge o viteză maximă de 270 km/h.
Facelift. Modificări discrete.
Toate aceste noutăţi tehnice aduc şi o împrospătare discretă a familiei Panamera. Partea frontală a primit guri de aerisire mai mari în bara de protecţie şi linii uşor mai proeminente. Noi proeminenţe mai accentuate se fac vizibile şi la posteriorul maşinii, hayonul portbagajului renunţând la
inserţiile cromate anterioare şi obţinând o proeminenţă cu rol aerodinamic în stil duck-tail. Din lateral, se observă că linia acoperişului a primit o nouă nervură, iar linia geamurilor a devenit mai ascuţită spre spate, creând un efect mai dinamic. Toate aceste modificări aparent subtile, dar complexe din punct de vedere tehnic, i-au făcut pe cei de la
Porsche să declare că avem de-a face nu cu un simplu facelift, ci cu o nouă generaţie Panamera.
Panamera poate primi acum şi faruri cu toate elementele de iluminare realizate pe bază de LED-uri. Acestea sunt însă opţionale. Farurile bi-xenon sunt standard acum.
Preţuri germane.
Noua Panamera, cu toate modificările la activ, va ajunge pe piaţă în luna iulie a acestui an. Germanii ne-au dezvăluit deja şi preţurile valabile pentru Germania a noii familii Panamera:
Panamera Diesel 81,849 euro Panamera 83,277 euro Panamera 4 88,513 euro Panamera S 101,841 euro Panamera 4S 107,196 euro Panamera S E-Hybrid 110,409 euro Panamera GTS 121,595 euro Panamera 4S Executive 132,662 euro Panamera Turbo 145,990 euro Panamera Turbo Executive 163,364 euro.
Versiunea LONG! Imi place cum arata... Dar cred ca acest design care e trecut de pe masinile Porsche 911 si sportive ii sta bine acolo si e perfect in varianta ceia anume nu si ca sedan si SUV...
Da rutiere cand se apuca de facut ? Ca daca astia de la Bentley tot se apuca de SUV-uri
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 3 Aprilie 2013 - 21:22
Ei cum GRED, mai bine recunoaste ca tot mai '' bun '' este Mercedes S long ;)........glumesc evident.
0
0
Mihail
Chişinău
la 3 Aprilie 2013 - 21:52
pentru mine este cel mai frumos Porsche contruit vreodata!! imi place platforma la nebunie in special partia din spate....
0
0
GRED
Chişinău
la 3 Aprilie 2013 - 23:11
Nu nu zic ca S-ul e mai bun dar la sigur SLS-ul nu seamana cu S class ... Si nici McLaren-Mercedes nu seamana cu GL sau ML comparativ cu Cayene, Panamera vs legendarul 911