BMW Seria 5 E34 – o legendă vie
17 Mai 2013, 15:05
BMW Seria 5 are o istorie incredibilă, iar a treia generaţie în caroseria E34, are un loc special în această istorie. Cu ocazia a 25 de ani al acestui model, BMW a lansat un video interesant. Introdus în 1988, modelul E34 a reprezentat tranziţia într-o nouă eră, marcată de un design atemporal şi aerodinamic, care chiar şi după standardele de astăzi arată foarte proaspăt. BMW Seria 5 E34 a fost şi primul automobil din clasa sa, care
a fost oferit cu sistemul de tracţiune integrală pe versiunea 525iX. Puterea gamei de propulsoare varia de la 113 CP pe versiunea 518i cu un motor în 4 cilindri, până la 340 CP pe modelul de performanţă M5 cu un 6 cilindri în linie. În întreaga istorie al modelului E34 au fost produse 1,333,412 de exemplare, şi aceste maşini uimitoare le putem admira şi acum pe drumurile noastre.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
6
9,214
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (40)
GRED
Chişinău
la 17 Mai 2013 - 15:34
ASTA E !!! BRAVO!
0
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 17 Mai 2013 - 15:47
Felicitari BMW E34!!!
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 17 Mai 2013 - 16:00
Intr-adevar, Felicitari BMW. Inaine faceau masini adevarate, la un nivel de calitate si fiabilitate ADEVARAT pt o marca premium, nu ca acum.
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 17 Mai 2013 - 16:59
O masina foarte buna pentru tara noastra!
0
1
Mihail
Chişinău
la 17 Mai 2013 - 21:48
mda... acestias masinile pe care le cumperi si ai vrea sa inbatrinesti cu dinsele ...
0
2
dima
Chişinău
la 17 Mai 2013 - 21:54
noi fanii BMW spunem ca E34 e ultima masina adevarata (din seria 5), e39 e o trecere de la calitate la cantitate si deja de la e60 se incep masinile mai putin calitative, insa eu am avut 2 e34 si 4 e39, pot sa va spun sincer din calitate e34 are doar suspensia in rest....totul e vechi, demodat, facut parca din topor, rugina isi face aparitia in toate coltisoarele, despre motoare nu am ce spune fiindca m50 practic nu se deosebesc de m52 sau m54, sint practic la fel, mai in scurt eu sint pentru masini noi, iar cele vechi sa ramina in istorie cu toate plususrile si minusurile lor.:))))
1
2
Mihail
Chişinău
la 17 Mai 2013 - 22:13
dima de la e60 in sus nu prea stiu multe despre calitate ... insa ceea ce numi place e ca au schimbat liniile de design care caracterizau adevaratele BMW ... e39 intradevar ii ultima masina inca facut cu toata inima celor de la BMW .... cu parere de bine noul design BMW de acum revine cu adevaratele valori al brandului ... foarte promitator ...

apropo poti sa spui mai multe despre e39 ... inspecial 2.0 benzina ( gpl ) :D ?
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 18 Mai 2013 - 02:22
Acest BMW (E34) este un adevarat luptator... Acel motor cu 6 cilindri in linie a fost produs pe parcursul a 15 ani fara careva schimbari esentiale si exact acele minusuri de la E39 sunt si pe E34 este evident, doar ca aici le ve-ti putea inmulti. Asta deoarece masina e mult mai veche. Cind cumperi un E34, o iai exclusiv pentru a o restaura sa zik asa... deci o kumperi, treci la cea mai apropiata dezmembrare auto, te inregistrazi frumusel pe forum destinat acestor masini, unde impreuna cu cei alde tine, ve-ti incepea a o aduce la conditie. Si abia dupa restaurare incepeti a simti ka masina rupe... si aceasta senzatie nu pleaca, indiferent ca apasati acceleratorul in podea sau conduceti dinamic, orikum masina rupe! Asta e asa o masina, pe care in jumatate de an o vei sti ca pe un VAZ ! :-)) :-)) Are o tinuta de drum buna... Si de unde toate astea acum va spun:

Inka din anii '90 cei de la BMW au inteles in ce konsta filosofia masinilor lor, kum isi vor cuceri cumparatorii lor si de ce cumparatorii vor plati bani nu putini pentru toate astea. EI au inteles cum sa faca masina, care sa dea placere soferului de la condus si sa inteleaga esenta unei masini "drive".

In ce consta esenta? Deci, aici e un L6 balansat impreuna ku cutia de viteze, aici avem tractiune spate, cardanul se duce in spate si toata vibratia se duce in urma si tot se micsoreaza din contul silentblock-urilor, la pornire masina se lasa pe spate si toate astea este rezultatul accelerarii fara vibratii. La o masina cu tractiune pe fata motorul sta amplasat direct pe caroserie, de aici si vin vibratiile, iar la E34 e plasat pe o targa (подрамник) ce se fixeaza prin silentblock-uri de caroserie. Tot de aceasta targa se fixeaza si sasiul (Ходовая часть).

Alt moment este ca accelerarea, inafara de ceea ca e fara vibratii, ea este si permanenta... cuplul nu dispare niciodata. Nu pot spune ca e avion, cu toate ca pe atunci asa si era (Golf GTI raminea in urma fara ca E34 sa se chinuie), dar cind va apasa in scaune cuplul nu se termina... el incepe de la 2000rpm si poate tine pina la zona rosie, iar masina tot merge, si merge, si merge... Mereu il ai, mereu simti acest cuplu de 250Nm (M50B25) si il detii sub accelerator. Mereu esti la maximum-ul posibilitatilor, deoarece treptele sunt lungi, cifrele bine alese in concordanta cu motorul si la diapazonul 3500rpm si 5000rpm mereu nimeresti ku puterea excelent. De asta omul merge si ii pare ca masina lui rupe asfaltul, nu sunt vibratii si el primeste o plina placere de la accelerare.

In acea perioada nu erau atite ambuteiaje, megapolisuri... si problema e ca intr-un oras modern 99% din timp nu ai posibilitate sa folosesti aceste capacitati ale masinii, dar de platit - platesti in totalitate 100% pentru tot! Se zice ca motoarele ajung la multi km... deci undeva pina la 300k el va merge, iar dupa 300k incetishor va ajunge.

Daca la exterior inka are aere proaspete, in salon e invekita... mai nu gasesti la una sa lukreze soba (печка) sau lukreaza rau sau nu inkalzeste din motiv ca e batuta cit de putin, iar daca tii sa intri in detalii-poti gasi multe minusuri inka in functionarea interiorului. In salon bordul e intors spre sofer si totul se afla la distanta unei miine intinse. Sunt multe interioare care sunt facute pentru sofer, insa aici e ceva deosebit... aici intreaga masina e facuta pentru sofer.

E34 reda asa niste emotii, mult mai mari chiar si decit o masina mai rapida care motorul "apuka" mai repejor. Aici ai impresia ca mergi in prima, a doua, a treia, a patra, a cincea si tot se simte si simte ca zbori... nu e vorba ca intr-adevar e rapida masina, ci se simte ca si kum ar fi rapida, dupa kum am spus din cauza cuplului mereu disponibil. Iata de unde se iau acesti fanati, ei primesc placere de la condus. Ei sunt ka niste narcomani obsedati... o data au simtit aceasta placere si mai mult nu pot fara ea. Daca se urca in alta masina, nu-i mai apasa in scaune, sunt vibratii, nu exista acel sunet infiorator al motorului si el se intoarce inapoi la BMW, pentru ca el iarasi si iarasi are nevoie de acele emotii.... un fel de ostatic al placerii se primeste!

Fiecare primeste placere diferit: cineva practica sporturi extreme, cineva cu fetele primeste placere (dupa kum il duce mintea), iar altii cu masina si nu pot fara asta. El va turna benzina, va deservi ku un pumn de bani aceasta masina, dar nu se poate descatusa de la aceasta placere... pina la urma pentru ce mai traiesti? Aceasta masina da acestor oameni ceea de ce au ei nevoie, nu ies la depasire pt ca vor sa intreaca, ci pentru ca vor s-o simta, e ca o noua portie de placere!

Cam asta am avut de spus despre E34 si multumesc celor ce au avut rabdarea sa-mi citeasca "romanul". :-))
0
1
dima
Chişinău
la 18 Mai 2013 - 08:18
Mihai e foarte mult de spus, atit de bine cit si de rau, citeste forumuri, fiindca intradevar nici nu stiu cu ce sa incep, daca ai da intrebari mai concrete 2.0i din ce an, fiindca ele sint M52, M54, TU, BU etc si fiecare din ele au + si -
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 18 Mai 2013 - 12:47
Mihai: Vrei sa afli ceva despre E39? Stiu precis, in special tie o sa-ti placa :) CEI CE SE TEM DE VORBE PIPARATE II ROG SA SE ABTINA DE LA URMARIREA MILMULETULUI!!!!!!

Mihai: Urmareste link-ul:
http://www.youtube.com/watch?v=v9YjjhY10f8
1
0
Alexei
Rezina, Moldova
la 18 Mai 2013 - 16:27
VB_1One, :)))...Iaca paţiku ista ştie şi faşi , ma rupe ..)))
spune drept in fata asa cum stau treburile )))
0
1
dima
Chişinău
la 18 Mai 2013 - 17:31
baiatul nu a spus nici un lucru normal, si tot ce a spus sint minciuni gogonate, din 4 masini nu am avut nici una din problemele expuse de el, mai in scurt vorbe goale:))
2
1
constantin
Bălţi, Moldova
la 18 Mai 2013 - 18:58
Da e pricalist numai c-am o ea razna uneori. In rest imi place sa-l ascult.:))
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 18 Mai 2013 - 23:10
Foarte realist clipul @VB_1ONE, de fapt chiar existau cateva probleme la modele o idee mai noi.

Toate modelele BMW noi au probleme cu distributia...au inceput astia la bmw sa bage numai piese de calitate? ...ce s-au gandit ei..de ce sa nu schimbam si lantul de distributie ca si pe curea? , la 70 de mii km, mai castigam si noi un ban..frumos !Sa va dau cateva exemple:Problema nu e noua...pe 318i cu N42 au fost probleme cu patinele originale. Se faceau praf si sarea distributia de la punct. Dupa care trebuia inlocuit tot, iar kitul nou vine cu o patina modificata care evita problema.Alte probleme mai sunt la pompa de injectie,iar la modelele de BMW 525 TDS,probleme cu rulmentul de presiune si volanta,aceleasi lucruri se intampla si la cele din 2008 si 2011.
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 18 Mai 2013 - 23:12
ahhh....am gasit cv interesant pt GRED


http://www.youtube.com/watch?v=AIUQRSs4J2o
1
1
Alexei
Rezina, Moldova
la 18 Mai 2013 - 23:47
Robert, ma faci sa ma mir...ai inteles ce spune protagonistul din video??????????????? tu esti din Romania????? tu esti cascatu cela din video cu Pajero si mai intelegi si l.rusa + "jargonu" intrebuintat??????? DA nu nNA...??
Si alt miracol, dar de fapt nu ma mira pt ca ai folosit metoda mai des (de a da vina pe cineva pt ceea ce singur faci de regula ) ai facut aceleasi greseli pe care le-am facut si eu la celalalt articol, de exemplu tot nu ai lasat spatii in unele locuri si unele imbinari nu au sens, nu se leaga : "chiar existau cateva probleme la modele o idee mai noi" ???!!!! si mai incerci sa faci reprosuri altora ??? esti jalnic cu totul
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 19 Mai 2013 - 00:06
Ce vrei sa arati cu acest video, ca Lexus sau LC este BRONAT ?pai ele sunt folosite de niste banditi care se tem sa nu fie impuscati si care de fapt mai si polueaza mediu, chiar prin ceea ca masa creste, creste si consumul (de ce ii admiri doar esti un luptator pt ecologie).. Si asa automobile sunt o multime, de la Gaz 24, MB echipate cu asa optiune din uzina si o multime de modele de la alte marci... Daca se va face o statistica fii sigur ca mai multe vor fi de origine germana !!!! unde vrei sa ajungi?? sincer, UNDE? fara ironii si glume de doi bani??
1
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 19 Mai 2013 - 02:02
Dima: Cu ce probleme concret nu esti deacord? Numai nu zi ca VANUS este cel mai bun lukru ce l-ai vazut in viata, motoarele 2.4TDS inka de pe E34 nu sunt cele mai problematice din gama si ca nu se inkalzeste motorul daca radiatorul se bate? NU TE VOI CREDE DELOK!!!! Vrei sa auzi astea de la un expert? POFTIM FANATULE, POFTIM:

http://www.youtube.com/watch?v=WbJRtCfoEY4
1
1
dima
Chişinău
la 19 Mai 2013 - 12:13
cind vad atitea experti mi se face greata, probleme cu BMW-urile au doar cei care au mers toata viata pe jos sau pe carute, iar de comentat pe baza la video sau nu stiu ce pot doar copiii de 15 ani, care doar viseaza la un auto, da TDS nu sint motoare bune, da N42 nu este un motor reusit, de aceea adevaratii fani nici nu cumpara asa motoare, le cumpara doar prostii de alde voi, cumparativa macar un BMW normal si mergeti macar 1 an, atunci am sa va ascult. pina atunci mai uitativa pe youtube si mergeti cu troleul, fiindca dupa voi toate masinile sint rele.
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 19 Mai 2013 - 15:06
Da @dimi dragul meu, eu cred ca matale te-ai obisnuit cu troleibuzul cat timp bmw-ul ( asta daca ai ) a stat la service. Iar bani de taxi in nici un caz nu ai avut.De fapt eu cred ca tu nu ai bani nici de logan nou (nu sariti, nu zic sa-si ia logan). Si evident daca ai una SH, desi mergi 10k km/an, sa fie neaparat diesel, doar-doar de-oi mai scuti 60 de lei/luna (15 euro )la benzinarie. Ca sa fie tabloul complet, plinul probabil o sa-l vada prin “card avantaj”, anvelopele discurile si placutele de la dezmembrari, iar daca e sa bagi vreun ban in ea cu siguranta vei baga in jante mai mari, folie pe geamuri si subwoofer.
Oricum, “se stie” ca masina nemteasca la 200k abia s-a lasat motorul, deci una de 150k practic inca e in rodaj :)).=))


@Alexei, nu stiu 100%, doar 5 %, asta fiindca imi mai aduc aminte de ce am invatat cand eram la liceu acum multi ani. Deci cateva cuvinte tot inteleg, dupa care ''le leg '' :D
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 19 Mai 2013 - 15:09
Ahh.....dar stiu si ''tiganeste '' daca vrei + 40-50 % Spaniola .
3
0
Robert
Bucureşti, România
la 19 Mai 2013 - 15:09
Ahh.....dar stiu si ''tiganeste '' daca vrei + 40-50 % Spaniola .
3
0
GRED
Chişinău
la 19 Mai 2013 - 17:42
Bre baeti nu treceti la atacuri la persoane ... hai sa vorbim de masini chiar si in termen de masini dar de masini sa fie
0
3
GRED
Chişinău
la 19 Mai 2013 - 17:50
si in termen de masini - intr-un to mai aprins
0
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 20 Mai 2013 - 12:53
Noi toti suntem amatori, unu numai e Maestru in toate... stie toate problemele din lumea auto, mai putin cele ale Toyotei...
Te-as bate vrio 2 ori cu capul Tau "destept" peste cartile de informatica din RM, da esti prea departe si nimic folos...
Plus la asta uite in Google "tastiera" si vezi rezultatele, in special imaginile...Daca esti intr-atit de cultural scrie un demers pe la Ministerul Culturii RM si invata-i pe ei ...
0
1
Alexei
Rezina, Moldova
la 20 Mai 2013 - 12:55
si tot nu ai raspuns de ce singur comiti greseli si nu-ti revizuiesti comentariile, fugi ca un las de fiecare atac direct la persoana ta, numai : HI HI HA HA aud si nimic serios...
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Mai 2013 - 15:58
Robert: Iaka ku "plinul probabil o sa-l vada prin “card avantaj”, anvelopele discurile si placutele de la dezmembrari, iar daca e sa bagi vreun ban in ea cu siguranta vei baga in jante mai mari, folie pe geamuri si subwoofer." sunt total deacord, deoarece asa fac 90% din BMW-ishti...
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Mai 2013 - 16:13
Dima: Mie imi plac BMW-urile foarte tare... pot spune ca e unica masina inafara de un WRX STI care m-ar face fericit, dar hai recunoaste ca nu ai bani de piese originale si cauti ceva mai intii la dezmembrari, apoi prin piata si deja daca iti arde la git, deskizi portofelul mai larg si iei o piesa originala... Eu zik ca nu e om cu BMW care sa nu se gindeasca intii la o muzica buna si aspectul exterior al masinii (M-Packet) sau asa un tuning madest (jante late, Angel Eyes, xenon, logouri al de Hamman si AC Schintzer) decit sa-si comande ceva original, caci kosta bani buni de tot...

Hai ca inkid eu okii la motoarele TDS... convinge-ma kumva ca makar 80% din benzinarele BMW ai anilor '90 - '00 nu au fost inkalzite!!! Stiu ka nu esti in stare... deoarece asta o spun toti proprietarii BMW, cu exceptia ta bineinteles... doar tie iti kadeau numai masini din uzina evident! Se pare ca si tu esti unul din fanii BMW care tipa in gura mare de pe banketa din spate ca "BMW eto kruto"... Intr-adevar "eto kruto", dar kum a spus cineva, asta recunosc doar 10% din fanii macii, care recunosc si partile negative...
1
1
Mihail
Chişinău
la 20 Mai 2013 - 21:39
dima ... e39 ii din 99 .... nustiu ce motor specific are ... da tu ca fan sper sa stii :)
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 20 Mai 2013 - 22:32
@VB_1ONE, foarte CORECT !
2
0
petro
Chişinău
la 20 Mai 2013 - 22:43
BMW, zadnii privod, zanos, kiuvet.....o vorba de la rusi prin anii 90
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 20 Mai 2013 - 22:56
@petro, mai bine ti-ai tine-o pentru tine :))
3
0
Robert
Bucureşti, România
la 20 Mai 2013 - 22:56
Multumesc pt vot negativ, esti foarte dragut ;)
3
0
ghenyg
London, Marea Britanie
la 21 Mai 2013 - 00:37
VB_1One:......si daca au fost inkalzite,doar din vina soferilor tuparîlîe
2
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 21 Mai 2013 - 00:49
VB_1One:si daca ai in garaj un WRX STi,la sigur vei cauta la cimitirul de rable piese pentru subaru,pentru ca piesele noi si originale cum spui tu is la fel de scumpe ca la un BMW.
Care piese le numesti tu originale??
1
1
petro
Chişinău
la 21 Mai 2013 - 10:31
bai robert da esti prost.....teas trimite eu in china dupa mere, si nu crede ca am sa pun vot negativ pentru fiecare prostie care o comentezi dumneta draga domnisoara, daca ne contazicem este obligatoriu cu vot negativ? fii serios....si nu crede ca te atac, dar rabdarae crapa o data, asa ca fii mai tolerant si nu aiuri, cu virtsa omul prinde la minte dar unii se comporta ca un adolescent sfint...
1
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Mai 2013 - 14:50
ghenyg: Ai dreptate intr-o masura oarecare... soferii sunt cascati, masina nu are gura sa spuna ce o doare... :) Vina inginerilor e in konstructia care premite astfel de problema, care la multe masini nu este... doar sistemul de racire joaca rolul decisiv. Daca nu e racit motorul, nu te ajuta ku nimik faptul ca detii un Full Option :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 21 Mai 2013 - 14:59
ghenyg: La dezmembrari nu vei gasi niciodata un STI, sunt cazuri extrem de rare (accident) deoarece:
1. nu sunt asa multe la noi ca sa fie intrebate piesele
2. piesele sunt in mare masura uzate si nimeni nu doreste ceva uzat la o masina sport, pt ca in kurind ii va trebui iarasi...

Eu numesc piese originale, acele piese care sunt comandate prin intermediului unei reprezentante oficiale in RM care deserveste doar marca respectiva. Ele de obicei costa bani buni... uneori de 2 ori mai scump!

Cei ce au Subaru Impreza WRX sau un WRX STI, ku siguranta stie omul de ce a luat asa masina si o va deservi nu pe masura posibilitatilor, ci pe masura necesitatii!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 21 Mai 2013 - 23:56
@VB_1One,

Mi-ai luat vorba din gura...........:D


@petro, calitatea '' omului '' se revede doar daca iti citeste comentariile postate de tine....deci abtine-te,...
2
0
petro
Chişinău
la 22 Mai 2013 - 09:11
444 ma bea un pic de apa...si calmeazate
1
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!