Apasă pe gaz: Mercedes-Benz lansează E-Class cu propulsie pe gaz
13 August 2013, 09:07
Să nu vă miraţi dacă veţi vedea vreun E-Class lucios, abia ieşit din showroom, care se apropie de o staţie de alimentare şi apasă pe butonul de alimentare cu gaz natural comprimat. Mercedes-Benz are o lungă tradiţie de a produce
modele cu propulsie bivalentă, pe bază de benzină şi gaz natural comprimat, iar acum şi proaspătul E-Class primeşte din nou o astfel de versiune.
În istoria celor de la Mercedes-Benz au existat E-Class-uri propulsate cu gaz natural, B-Class (ambele generaţii produse), Sprinter şi chiar
şi camioanele şi autobuzele mărcii dispune de astfel de versiuni. Până şi redacţia noastră s-a încumetat acum 4 ani să achiziţioneze un B-Class
W245 din showroom cu propulsie pe bază de gaz natural comprimat şi mai exploatăm şi astăzi această maşină fără probleme.
Deci, noul E-Class primeşte versiuni Natural Gas Drive, sau, pe scurt, NGD, abreviere care o înlocuieşte pe cea veche NGT (Natural Gas Technology). Sub capota modelului se va afla noul motor de 2.0 litri, cu 4 cilindri şi injecţie directă al germanilor, care va genera o putere de 156 CP şi un cuplu maxim de 270 Nm în ambele regimuri de rulare, fapt care va permite asigurarea unor calităţi dinamice demne pentru noul model. Vehiculul poate prinde prima sută după 10.4 secunde, în timp ce viteza maximă ajunge la 220 km/h.
Dar, desigur, esenţa noii versiui E-Class constră în eficienţă, şi nu neapărat în sprinturi rapide. Astfel, datorită implementării unui sistem start/stop, noul E 200 NGD consumă în regim mixt 4.3 kg de gaz la 100 km. Cele trei rezervoare de gaz ale maşinii stochează un total de 19.5 kg de gaz natural comprimat, ceea ce înseamnă că limuzina germană are o autonomie de 450 km în ciclu mixt cu un singur plin de gaz. Desigur, există şi un rezervor de benzină, iar în regim de rulare pe petrol modelul consumă 6.3 litri/100 km.
Din cauza unuia din cele trei rezervoare de gaz, montat în spatele banchetei, în portbagaj, a avut de suferit un pic volumul de încărcare. Totuşi, portbagajul se mai laudă cu un volum de 400 litri disponibili.
Germanii spun că un E-Class NGD va reduce costurile de consum cam în jumătate. Raportate la preţurile germane, economiile anuale pentru un proprietar care circulă cam
20,000 km pe an se vor cifra la 1,000 euro. Preţul unui E-Class NGD porneşte în Germania de la 47,808 euro cu tot cu taxe, cu 5,890 euro mai mult decât un
E 200 cu propulsor pe benzină de 184 CP şi cu transmisie manuală. Versiunea E 200 NGD va fi disponibilă standard cu transmisie automată 7G-TRONIC.
Cum se mai spune pe la noi pe la moldoveni - "are gaz din fabrika" :)
0
2
GRED
Chişinău
la 13 August 2013 - 10:47
P-u taxistii din Berlin e ok si ca poate ca o masina de serviciu cum o are redactia e ok... Personal merg sau pe benzin sau pe diesel (pe care nu-l poate bate inca nimeni la raportul putere/consum mai ales la distante lungi)
0
1
GRED
Chişinău
la 13 August 2013 - 10:48
Si asta e valabil deja cam o suta de ani ...
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 13 August 2013 - 11:25
Mercedes pe GAZ........SUPERB. Acum sa o luam metodic : Dieselul se aude ca un TRACTORAS , deci pe GAZ se va auzi ca o TRACTORETA .......SUPERB......not comment ! Felicitari Mercedes, va dati singuri suturi in fund .
3
1
GRED
Chişinău
la 13 August 2013 - 12:24
Nu cred ca-si dau shuturi in fund... cum de altfel nici cei care produc masini pe oricare alt combustibil ... H2, ulei , bio, sau chiar Hybrid ... doar ca nu tre sa-l arunci pe un E... se poate arunca pe un A, B sau cel mai rau caz pe C... dar .. berlin Taxi va prinde bine cred ca
0
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 August 2013 - 12:35
Cum, pe gaz livreaza aceiasi putere, si in acelasi timp crapa mai putin???
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 13 August 2013 - 12:43
@Eugen, în primul rând motorul este "relaxat" din start pe versiunea cu propulsie bivalentă, pentru a funcţiona la 85-90% din resursele sale şi a avea garantată o durată mai mare de viaţă chiar şi cu funcţionare pe gaz. Pe E200 benzină acelaşi motor produce 184 CP, în timp ce pe E200 Natural Gas Drive - motorul dezvoltă 156 CP în ambele regimuri. Evident totul ţine de controlul electronic. Cât priveşte consumul, gazul natural comprimat se măsoară un UE în kilograme, nu în metri cubi ca şi în Moldova. Astfel, 1 kg înseamnă aproximativ 1.3 metri cubi, iar pe lângă asta gazul metan are cifră octanică mai mare decât benzina şi este teoretic mai eficient în ardere, cu până la 20%. De aici şi diferenţa în cifre de consum.
@Robert, Şi redacţia noastră exploatează un Mercedes-Benz B-Class pe gaz, din anul 2009 până astăzi. Numai o ureche foarte cunoscătoare poate distinge sunetul de funcţionare a motorului pe gaz de cel pe benzină în cazul aceluiaşi vehicul, deci nu există nici o diferenţă semnificativă. Şi dacă la suspensia maşinii noastre au mai existat probleme de fiabilitate, despre am relatat cu onestitate, atunci motorul nu ne-a făcut niciodată probleme în cei 170 mii km parcurşi până acum.
0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 August 2013 - 13:09
Special pentru moldoveni :D:D
GRED: ma gindesc ca si ai nostri taxisti vor trece peste vreo 15 ani la aceste Mercedesuri... :D
Eugen: inkipuieti ca, da... :)
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 13 August 2013 - 14:06
@Redacţia PiataAuto.md, multumesc pentru sfat !
Oricum sa fim sinceri , deja stiim cu totii ce randament au aceste '' motoare '' pe termen lung. Iar acest termen nu rimeaza deloc cu fiabilitate.La fel cum celula cu hidrogen reprezinta viitorul si acum si peste 100 de ani. Inseamna nici in 100 de ani n-o sa devina prezent, adica solutia curenta pentru transportul rutier. Pur si simplu e cea mai proasta solutie din toate punctele de vedere: randament, costuri, fiabilitate etc. Pilele de combustie (asta e denumirea adoptata in romaneste pentru fuel cell) se tot devolta de prin anii 60. Ele au aparut in industria aerospatiala si au toate dezavantajele care rezulta din asta (costuri prohibitive pentru omul de rand, durata de viata scurta). Ea a fost propusa si sustinuta puternic de mai marii industriei petroliere pentru ca masina pe baterii le-ar fi luat painea de la gura. De atunci se tot spera intr-un breakthrough, intr-o descoperire care sa le faca mai usor realizabile in serie. Deocamdata insa cam pauza
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 13 August 2013 - 14:08
Asta ca sa punctez si ce a spus GRED.
0
0
dima
Chişinău
la 13 August 2013 - 14:13
scade fiabilitatea motorului insa scad si costurile pentru combustibil, poate intrun final iesi la aceeasi suma, insa cu totii stim ca atunci cind platesti deodata, psihologic tii mai usor, ca intrun hotel de 5 stele cu UAL, totul e gratis, si nu mai tii minte ca ai platit din start o suma frumusica:)))
0
0
GRED
Chişinău
la 13 August 2013 - 14:21
Gazul e lider - am mai spus in alt post. Pay less for more! ... Restul sunt laboratoare de fizica si chimie pe roti. Gazul si motorina e deja production! Gazul de șist poate fi inca o salvare pe cateva zeci de ani. Si mai punctez o data - aragazul inca e cel mai ieftin comparativ cu plita electrica fie ea si pe inductie si la fel si incalzirea autonoma pe gaz la fel e cea mai economa atat p-u a incalzi 1 m3 de apa cat si a incalzi casa. E dovedit si teoretic si practic - tot ce e derivat costa mai scump - ca derivat nu e altceva decat electricitatea = ea trebe produsa intr-un final. Si se produce doar cu combustibil. Tre sa revolutioneze ceva altfel degeaba ..
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 13 August 2013 - 22:37
Mda......orikum este vorba de foarte mult marketing. Marketing la greu, se pare ca si la MB la fel ca la BMW corzile sunt trase de finantisti care nu vad decat profituri si nu fac nimik pasional, doar cifrele conteaza pt acesti oameni.
0
0
Igor
Chişinău
la 14 August 2013 - 09:52
da' bacu' de benzina, pe gaz se poate de pus? sa fie GAZ-GAZ!
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 August 2013 - 18:55
Igor: iaka tu esti komic :D
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 20 Septembrie 2013 - 16:43
Eu ca atare am inteles care e treaba cu consumu/puterea..... PA: Oricum, multumiri pentru informatie