Premieră: Opel lansează noul motor turbo cu 3 cilindri de 1.0 litru!
8 August 2013, 07:50
Zicem „noul” motor turbo, şi nu „un nou motor turbo” pentru că noi, cei de la PiataAuto.md, v-am anunţat despre dezvoltarea şi apariţia ulterioară a motorului încă din toamna trecută, atunci când am testat noul Opel Adam în Portugalia, unde inginerii germani
ne-au dezvăluit „micul” lor secret. Apoi, în aprilie, redacţia noastră a fost invitată la centrul de teste Opel din Dudenhofen, unde într-o atmosferă plină de secretomanie, ni s-a oferit ocazia să aflăm că noul propulsor este aproape pregătit de lansare.
Iată că inginerii şi-au terminat treaba în pregătirea noului motor şi acesta a fost dezvăluit oficial de Opel, fiind amplasat iniţial, aşa cum era de aşteptat, sub capota lui Adam. Odată cu dezvăluirea noului propulsor 1.0 SIDI Turbo, au fost făcute publice şi datele sale tehnice, care vin să ne impresioneze de-a binelea şi să ne demonstreze că viitorul sună bine, chiar şi în 3 cilindri.
Deci, dintr-o cilindree de 1 litru,
noul motor german în 3 cilindri
reuşeşte să scoată o putere
maximă de 115 CP şi un
cuplu maxim de 166 Nm,
disponibil între 1,800 şi
4,700 rpm! Şi deoarece
inginerie noului motor a
pornit cu o foaie albă
curată, inginerii au fost
lăsaţi să radicalizeze arhitectura lui
pe cât şi-au dorit, pentru a obţine un
produs final eficient, echilibrat şi cu
un mare randament. Astfel, noul
motor Opel este construit integral din
aluminiu, având în rezultat o greutate
foarte redusă. Motoarele cu 3 cilindri
denotă de obicei o vibraţie mult
mai greu de minimizat din cauza
ciclului lor specific de funcţionare, însă inginerii Opel au aplicat mai multe măsuri pentru a minimiza aceste efecte fizice. Tunelele de injecţie a combustibilului, spre exemplu, au fost izolate de blocul cilindric, pentru a nu fi afectate de vibraţii şi pentru a nu injecta în regim pulsant combustibilul. Pompa de ulei a fost şi ea izolată pentru o pompare mai uniformă. De asemenea, a fost instalat un arbore de balansare în cada cu ulei, acţionat de roţi dinţate cu dinţi inversaţi, pentru o funcţionare mai silenţioasă. Rotindu-se în direcţie inversă faţă de arborele cotit, greutatea şi ciclul de funcţionare
a arborelui de balansare au fost calculate pentru a contraca vibraţiile rezultate firesc din operarea motorului. De asemenea, motorului i-au fost aplicate şi o serii de măsuri de izolare fonică, astfel încât şoferul să aibă parte de o funcţionare silenţioasă, elastică, performanţă şi plăcută. Inginerii Opel declară că noul lor motor de 1.0 litri este mai silenţios decât multe motoare cu patru cilindri, de cilindree mult mai mare.

Noul motor 1.0 SIDI Turbo oferă aceeaşi putere de 115 CP ca şi motorul aspirat natural de 1.6 litri al
celor de la Opel, iar valoarea cuplului noului propulsor este chiar mai mare! Astfel, ne putem aştepta ca noua creaţie inginerească să se impună tot mai dominant sub capota modelelor Opel, înghesuind motoarele aspirate natural către poarta istoriei.

Acum, însă, Opel menţionează că noul motor şi-a făcut loc sub capota micuţului Adam. Aici el e cuplat la o altă noutate inginerească – o nouă transmisie manuală cu 6 trepte, care e într-atât de uşoară, încât cântăreşte doar 37 kg! Noua transmisie va oferi senzaţii superioare de schimbare a
treptelor, fiind mult mai rafinată în funcţionare. Astfel, cu noul motor şi noua transmisie, Adam va fi nu doar un model care arată extrem de bine,
dar va beneficia şi de un substrat
ingineresc pe măsură! Or, noi, la
testul cu Opel Adam, anunme asta
menţionam – că maşinuţa e perfectă ca design şi ambianţă, dar are nevoie de o cutie de viteze modernă cu 6
trepte şi de un motor mai vioi şi mai modern. Şi uite că s-a întâmplat! Daţi fuga după Opel Adam 1.0 SIDI Turbo în showroom-uri, deci!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,675
GALERIE FOTO (7 IMAGINI)
COMENTARII (5)
Igor
Chişinău
la 8 August 2013 - 08:35
vad ca europa definitiv trece la "turbojujalshi"
0
1
GRED
Chişinău
la 8 August 2013 - 10:06
Parlamentul asta European care-i plin de verzi nu au altceva ce sa faca tata ziua si introduc fel de fel de restrictii care le viseaza noaptea tipa o sa ne distruga masinile astea mari cu poluarile lor. Taxe cu caru ... deja o masina care in anii 80-90 cu motoare fenomenale de 3000 sau 4200 cm3 unde te arunca inainte deja la 1500 rotatii pe minut e o istorie sau e un atribut p-u bogatani. Acuma o sa trecem pe 3 cilindri sau 2 cilindri de 0.8 sau 0.6 cm3 si o sa avem cat de cat putere la 5 mii rotatii pe minut cu un urlet de motan care e batut cu picioarele si la o panta serioasa se kaka pe el ...
Iata bravo japonezilor si americanilor care le e in cot de toata mascarada asta "VERDE", de poluarea din cauza masinilor etc... si au masini bune cu motoare aspirate normal de 2.0 sau 3.0 etc...
0
3
GRED
Chişinău
la 8 August 2013 - 10:09
Cel putin in MD masinile de la 2500 cm3 pe motorina si 3000 cm3 pe benzina sunt considerate masini de lux.. cu taxe de 3.50 Euro pe un cm3 ... asta daaa. De unde au luat ei ca luxul se clasifica dupa cubatura motorului? Si cu "Ikarusurile" care scot fum de la Botanica si se vede la Ciocana nu sunt de lux oare?
0
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 8 August 2013 - 16:31
Ma umfla risul kind aud de motoare mici turbo... :D

GRED: corect zici... matinka ma duk in America sa-mi aduk un Ram ku V8 HEMI de 5.7litri, pe bortul din spate le scriu europenilor ku litere mari F**K FUEL ECONOMY si le calc pe kap "jujalshili" lor ieftine. :D
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 8 August 2013 - 20:43
Foarte corect baieti ( @gred si VB_1One), asa este. Pacat ca multi dintre oameni nu gandesc la aceste aspecte rele ale acestor motorizari turbo super dopate si care vor fi turate ca niste magari obositi cand vei vrea sa faci o depasire. Aceste motoare se vor perima mult mai repede decat pretinde garantia, iar fiabilitatea va fi si ea mai slaba.
1
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!