Oficial: noul Subaru WRX STI
15 Ianuarie 2014, 09:58
Subaru a venit cu o surpriză fierbinte la salonul auto de la Detroit, aducând noul WRX STI. Primul WRX STI de generaţie nouă debutează în versiune americană, dar esenţa substratului tehnic ar trebui să rămână aproape nemodificată pentru celelalte pieţe ale lumii.

În procesul de dezvoltare a noului model Subaru a respectat tradiţia
de a-l testa şi perfecţiona pe mai
multe circuite renumite ale lumii, printre care şi Nurburgring. Suspensia noului WRX STI este, astfel, setată pentru o rigiditate sporită şi un control absolut în manevre extreme. Subaru a rămas fidel filosofiei tracţiunii integrale simetrice, astfel că şi noul WRX STI vine dotat cu un astfel de sistem, doar că acesta a evoluat între timp şi va fi „supravegheat” mult mai mult de sistemele electronice ale maşinii.
Noul WRX STI a fost dotat cu
sistemul Multi-Mode Vehicle
Dynamics Control, care se asigură
de lipsa efectelor de supravirare sau
subvirare la trecerea virajelor, astfel
încât maşina să urmeze o traiectorie
mai precisă. Sistemul intervine, însă,
în frânarea individuală a fiecărei roţi
şi chiar în limitarea temporară a
puterii motorului, astfel încât fanii
puritani Subaru s-ar putea să nu
mai obţină aceleaşi senzaţii
mecanice, pure, de manevrare
a maşinii în astfel de condiţii.
Mai mult ca atât, acum noul
model de performanţă Subaru
vine dotat şi cu torque vectoring
steering, pe care îl ştiţi, probabil,
de pe mai multe modele bavareze,
şi care frânează roata din interiorul
virajului pentru a ajuta la o
transmitere mai eficientă a cuplului
în curbe. Diferenţialul central al
sistemului de tracţiune integrală a
fost păstrat de la predecesorului
noului modelul, şi permite în
continuare adaptarea reacţiilor în
funcţie de condiţiile de carosabil.
Inima noului Subaru WRX STI e un boxer turboaspirat de 2.5 litri, care livrează 305 CP la 6,000 rpm şi 393 Nm la 4,000 rpm. Motorul este cuplat la o transmisie manuală în 6 trepte.
Subaru anunţă şi o bucurie pentru fani, cei puţin pentru cei din Europa. Atunci când modelul va ateriza în showroom-urile de pe bătrânul continent, acesta va avea un preţ cu aproximativ 4,500 euro mai mic în raport cu predecesorul său, costând în cele mai multe ţări europene în jurul a 33,500 euro.
PiataAuto.mdIlie Toma
4
2,622
GALERIE FOTO (19 IMAGINI)
COMENTARII (34)
Igor
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 10:28
lealecika <3
1
1
Vetrici
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 10:51
frumoasă mașină din toate unghiurile, e armonizată excelent și din interior.
0
1
dima
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 11:17
creeaza impresia de un sedan de clasa econom cu un tuning hand made scump, mai ales cind il privesti dintr-o parte, doar fata e sport, in rest....
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 15 Ianuarie 2014 - 12:23
Posesorii cu '' M performance'' vor ramane cu buzele crapate. Acest WRX STI va livra fara efort maximum de putere atat pe o sosea libera, pista, circuit, cat si pe un traseu pietros.
4
2
FIFA
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 12:46
din urma seamna putin cu skoda rapid
0
0
Petru Amihalachioaie
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 13:01
Imi place ca Subaru ramane fidel motorului boxer, tractiunii integrale si a raportului de 50/50. :)
0
4
501STL
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 16:51
robert esti bolnav :D
3
3
Robert
Bucureşti, România
la 15 Ianuarie 2014 - 19:32
Alifonso, stii vorba aceea din batrani ?

''Sa fi om e o intamplare. Sa fi domn e lucru mare''.

Tu nici macar de atat nu esti in stare, nu mai vorbesc de faptul ca esti ZERO si ai cunostiinte ZERO legate de domaeniul auto.
4
2
Robert
Bucureşti, România
la 15 Ianuarie 2014 - 19:33
domeniul*
3
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 Ianuarie 2014 - 19:58
OMG... mama draga, a iesit in sfirsit!!! Utiu-tiu-tiu... scumpetea mea!!! Nu-mi pot lua okii de la ea... am asteptat-o atita timp si uite ca a iesit la lumina. Nu-mi vine a crede... ard de nerabdare so kaut ku privirea auzindu-i Boxer-ul turat.

Motor boxer, Symmetrical AWD si 305cp sub capota lui SUBARU IMPREZA WRX STI... ma adresez celor ku ///AMG-uri si ///M-Performance: "Ati umflat oaia fratilor...!!!" Apropo, sa ne spuneti ku, e mirosul noilor cauciucuri care va vor umple plaminii stind la coada unui SUBAROID... :P :P :P
1
4
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 15 Ianuarie 2014 - 19:59
Draga redactie: Daca ve-ti avea date tehnice, va rog sa le postati kit de kurind posibil... bukuros as fi si de un TEST DRIVE!
0
1
Mihail
Chişinău
la 15 Ianuarie 2014 - 20:46
ahh ce sedan econom..... ce skoda....

o sa inghititi mult praf prieteni.... o sa vi se astupe filtrele ..... si o sa va dati seama ca a trecut un subaru!
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 15 Ianuarie 2014 - 20:54
@VB,

Aici sunt de acord cu tine amice :D
2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 15 Ianuarie 2014 - 22:30
Toți tuna precum ca ar fi o copie de pe EVO X , da eu nu sunt de acord. Difera...
1
2
FIFA
Chişinău
la 16 Ianuarie 2014 - 16:20
https://www.youtube.com/watch?v=w2jl8IggFlU
0
0
dima
Chişinău
la 16 Ianuarie 2014 - 19:10
nu stiu ce va-ti inchipuit voi, eu pe youtube nu am gasit nici un video unde un sti sa intreca un ///M, numai cele tunate cistiga putin spatiu din cauza accelerarii din start?!
3
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 16 Ianuarie 2014 - 22:02
Pai cele , in care BMW pierde cred ca nu sunt publicate :D
2
2
dima
Chişinău
la 16 Ianuarie 2014 - 23:47
pai hai macar un video sa vad, ca limba lunga vad ca au multi, insa nu puneti video cu un sti tunat de 700 cai, stock vs stock
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 01:27
Stock 305CP și bmw stock 305CP. - asa mai merge, ca n-ai sa pui M4 cu 431CP vs STi cu 305CP
2
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 01:41
http://youtu.be/zzezck1j4I4
2
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 01:48
Impreza 500cp vs M5 E60 ( 500 cp ) :
http://youtu.be/8SaiXOl5piU
2
2
dima
Chişinău
la 17 Ianuarie 2014 - 09:40
Eugen0 asta si am asteptat primul video nui clar ce fel de sti si m sunt, nu sint specificatii, si nu se vede unde e m3, poate a renuntat in genere, asta nu inseamna ca la facut praf, video 2 este cu un m5 care are motor stock si greutate cu vreo 500kg mai mult, iar sti tunat, si oricum a ramas doar citiva metri in spate, asta fara ca sa specific accentul celui din m5:)))) nu mai convins, lasati vorbele goale niciodata un sti nu va face praf un ///M, poate doar pe teren accidentat.
3
2
Robert
Bucureşti, România
la 17 Ianuarie 2014 - 12:27
@dima, shezi bland si nu te mai agita ca-ti creste tensiunea puiut. Nu are rost sa cheltui pe urma banii pe medicamente .

Hai sa-ti arate je : Chiar in RO au fost organizat ca in fiecare an, numai ca ce voi arata eu este o filmare mai veche a acestui eveniment de ''liniute'' care are loc la Bucuresti. Unde ce sa vezi, un WRX STI stock da de pamant cu un Gallardo stock. Deci nu trebuie sa mai vi tu sa spui ca un M5 este mai bun decat un WRX, clipul spune totul

https://www.youtube.com/watch?v=p0RzMxQ--dM

2
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 13:59
@dima , totul consta in momentu de rotatie. La aceeasi greutate, la aceeasi putere, cu aceleasi rapoarte in cutie, invinge la acceleratie, cel cu moment mai mare. Asta e. El are puterea maxima la 6000RPM. Daca acest motor ar fi modificat astfel ca raportu Masa/putere sa fie ca pe BMW M5 E60 , și sa pastreze puterea sa tot la 6000RPM , el ar da de pamant BMW-u. Ala scoate puterea maxima tocmai la 8250RPM! Adica are cuplu slab!
Așa ca nu mai zi tu chestii de genu:" STi niciodata nu bate un M , sau invers".
2
1
dima
Chişinău
la 17 Ianuarie 2014 - 14:22
robert de ce de fiecare data trebuie mai intii sa scrii injurii si prostii jumate de pagina ca pe urma sa pui un video cu un lambo? nu esti adecvat deloc si chiar daca sa presupunem, iarasi sti a cistigat doar startul, ca in toate celelalte video, aici putem vorbi si de experienta soferului.
eugen iarasi teorie, realitatea arata ca M bate sti, doar 3 cazuri din 100 e invers, e floare la ureche.
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 17 Ianuarie 2014 - 15:06
Dima, din nou ti-ai dat cu ciocanul peste degete. Stai jos , nota 2. Esti corijent.

@VB, interesanta poza de la avatar ( cu toate ca ar fi insemnat si mai mult daca o puneai inainte de Craciun ) . De unde ai gasit'o daca nu te superi :D
3
1
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 15:07
@dima , OMULE MAI OMULEEEE ! 305CP BMW bate 305CP STi ???
:D sau tu compari M5 F10 cu STi ?? ZI ANUME CARE BMW.
Eu tot pot sa spun :" VAZ bate M-Power" ... in realitate ....da- ala de 430CP.
"Teorie,teorie". Teoria este realitatea pe foaie. Hai sa compar și eu Camaro '69 Nelson Racing Engines cu BMW M6, sa vedem care-i mai tare.

"Teorie, teorie" - de asta va legați. Parca teoria a fost inventata pe baza de I-Realitate.
2
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 17 Ianuarie 2014 - 15:11
Foarte corect Robert.... un sofer bun la volanul unui STI va lasa in urma orice Ferrari, Lambo sau Porsche...
2
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 17 Ianuarie 2014 - 15:13
dima: floare la ureke e M5 pe linga STI...
2
2
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 17 Ianuarie 2014 - 15:14
Robert: am gasit-o astazi pe un forum intimplator, stiu ca e cam tirziu dar orikum am instalat-o makar pe kiteva zile kit inka se mai simte atmosfera :D
1
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 15:18
@dima : cum ăștia toti zic ca , uite - diesel-urile au 0-100 mai lent. Pai așa și este, din cauza cutiei de viteze.
Iata de exemplu Subaru Legacy 2.0 Turbodiesel ( 150CP și 350Nm) vs Octavia RS 2.0 turbo-benzina ( 200CP și 280Nm).
Motorașul DIESEL, are MAI MULTA forță, decat cel pe benzina. Aș face o comparație:
Diesel = bodybuilder
Benzina = sprinter.
2
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 17 Ianuarie 2014 - 15:19
Eugen0: da-i pace, nu vezi ka kompara la general omul... posibil el face parte din clasa "BMW the best" sau al de aia fani kare au urkat odata la volanul unui BMW E34 din anii '90 dupa ce o gonit prin "dvorik" ku "Moscvitch-ul" lui bunelu'... de asta si nu incerc sa-i dovedesc si eu ca albul intr-adevar e alb... nu se merita pur si simplu, timp pierdut :-) ;-)
2
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 17 Ianuarie 2014 - 15:20
Am uitat sa zic : Daca iau transmisia de Legacy 2.0d si o bag pe RS , Octavia va avea un 0-100 MAI LENT decat Subaru.
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 17 Ianuarie 2014 - 15:30
@VB, multumesc frumos pt raspuns .In rest de acord asata cu ''timpul pierdut cu dima'' .
2
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!