O nouă serie de teste EuroNCAP: doar 1 model din 5 ia calificativul maxim!
3 Septembrie 2014, 12:40
După scandalul major rezultat din calificativul oferite lui Renault Megane facelift, francezii primesc astăzi o nouă lovitură de imagine de la EuroNCAP în ceea ce pare a fi începutul unui război cu agenţia europeană a producătorului care se mândrea câţiva ani în urmă cu cele mai multe maşini de 5 stele la capitolul siguranţă. Noul Renault Twingo, dezvoltat de francezi împreună cu cei de la Daimler pe platforma noului smart, a obţinut doar 4 stele la ultima serie de teste EuroNCAP, deşi vechiul smart impresiona prin protecţia care o oferea la vremea sa. Acum, însă, în ecuaţie au intrat şi francezii, iar
noul Twingo a fost penalizat de cei de la EuroNCAP pentru o protecţie marginală la picioarele şoferului în cazul unui impact frontal, din cauza deplasării pedalelor înspre acestea. La impactul lateral obişnuit protecţia a fost bună, însă impactul cu un stâlp a demonstrat o protecţie slabă în zona pieptului. Mai mult ca atât, Twingo a fost criticat şi pentru faptul că oferă airbag-uri laterale doar pentru ocupanţii locurilor faţă, iar airbag-ul pentru
genunchii şoferului lipseşte. La capitolul sistemelor de asistenţă, Twingo nu oferă un sistem de frânare automată, iar sistemul de avertizare a schimbării involuntare a benzilor nu a fost luat în considerare din cauza faptului că e opţional şi nu are şanse să fie instalat pe un număr suficient de exemplare. Twingo e dotat standard, însă, cu sistem de stabilizare a traiectoriei ESC.
O altă micuţă urbană care s-a învrednicit de doar 4 stele este noua Toyota Aygo. Aici protecţia oferită genunchilor ocupanţilor la impactul frontal a fost marginală, însă la
impactul lateral gradul de protecţie a fost mult mai bun, chiar şi la impactul cu pilonul. Aygo dispune de aribag-uri spate doar pentru zona capului, fapt care i-a adus ceva mai multe puncte, însă nici aici nu sunt prezente sisteme
precum frânarea automată sau avertizorul de schimbare involuntară a benzilor. Ne putem aştepta ca şi ceilalţi doi fraţi tripleţi francezi – Citroen C1 şi Peugeot 108 – să înregistreze rezultate similare.
Un alt francez care a fost umilit de-a binelea la proaspătul test EuroNCAP e Citroen Berlingo, care a obinut doar 3 stele. Modelul, însă, nu e unul nou, ci e o împrospătare a unei generaţii mai bătrâne. Zone cu protecţie marginală la impactul frontal au fost mai multe, iar la partea protecţiei laterale doar impactul cu barieră deformabilă a fost
realizat. Impactul cu pilon nici nu a fost făcut, din cauza faptului că Berlingo nu oferă airbaguri laterale de tip cortină standard, iar astfel modelul a luat 0 puncte la acest capitol.
Despre sisteme avansate de siguranţă activă nici nu putem vorbi, doar ESC-ul fiind prezent standard.
Un alt model învrednicit cu doar 3 stele e Nissan e-NV200 Evalia, vanul propulsat electric al celor de la Nissan, destinat pieţei europene. Protecţia ocupanţilor la impactul frontal şi cele laterale a fost relativ bună, dar protecţia pietonilor a fost mai slabă. La capitolul sistemelor active de siguranţă NV200 nu se laudă cu prea multe echipamente standard, cu excepţia ESC-ului şi un sistem de limitare
a vitezei. Acest sistem, însă, are afişaje neclare, care pot fi acoperite de alte sisteme ale maşinii, iar EuroNCAP a bifat 0 puncte pentru acesta.
În fine, doar Mercedes-Benz GLA a obţinut calificativul maxim de 5 puncte, cu o protecţie incredibil de bună a ocupanţilor de la bord în toate scenariile, rezultând într-un punctaj de 95%. Având o mulţime de airbag-uri, toate standard, şi o mulţime de sisteme de siguranţă activă, modelul german a primit note mari şi la acele capitole, iar în final calificativul de 5 stele a fost inevitabil.
PiataAuto.mdIlie Toma
1
2,547
GALERIE VIDEO (5 MATERIALE)
COMENTARII (13)
GRED
Chişinău
la 3 Septembrie 2014 - 14:42
In general e bine.
0
2
Igor
Chişinău
la 3 Septembrie 2014 - 15:40
am vazut in mamaia saptamana trecuta o blonda pe GLA rosu... aratau superb... ambele... :)
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 3 Septembrie 2014 - 16:06
Bah Igore, luna trecuta am fst si eu in Mamaia, m-am cazat la hotel Vega, daca stiam ca vei veni mai stateam poate ne vedeam la o berica, sau nu te-ar fi lasat parintii? :))))

Cat despre rezultatele Euro N-Cap, nu mai semnifica mare lucru odata ce IIHS pare mult mai realist. Cutiutza de chibrituri pe nume Twingo, s-a ''contorsionat'' mai mult decat Aygo, dc naiba a primit tot 4 stele ?Ma rog, poate sunt eu prea carcotas , insa Merjegdes tot nu scapa . Ei o puncteaza cu maxim de 5 stele la siguranta ( in spetza impactului ), insa uita ca fiabilitatea tot siguranta este si ea, insa cand Mertzedesurile iau foc din motive halucinante, nu mi se mai pare ca produc niste masini sigure. Probabil la viitoarele modele Mertzedes vor oferii clientilor si un bax de ulei de floarea soarelui gratuit, asta ca saa arzi ca si cartofii prajiti :)))
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Septembrie 2014 - 16:07
Am dreptate GRED ?
1
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 3 Septembrie 2014 - 16:28
Daca era la NHTSA, cred ca nici Mercedesu nu ave 5 stele.
Stim noi cum fac testele EuroNCAP
2
0
Igor
Chişinău
la 3 Septembrie 2014 - 16:32
da... pacat ca nu stiam... ca te plimbam si eu oleaca cu clk-u, sa vezi ca la mine in masina nu se asculta nici manele, nu este nici zare de seminte si nici nu flegmez peste geam, cum zici matale... eu am fost la GPM, Mamaia Nord... nu tare departe de vega...

si apropo de parintii mei, ei isi permit sa se odihneasca in grecia... eu deocamdata, in rominica :P
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 3 Septembrie 2014 - 17:40
Aaaa trist . Inseamna ca a fst prea scump biletul de nu te-au luat si pe tine, de fapt mare diferenta de pret nu prea este + riscul pe care ti-l asumi ( in spetza te poti intoarce acasa pe jos fara masina, ca si in BG ) :))))))) .Totusi in Grecia mi-a placut dintr-un singur motiv : Radarul te i-a din spate nu din fata, aviz pt Ponta :)))))

Bun, de data asta te iert pt toate prostiile pe care le-ai spus inainte, vezi ca se poate discuta si civilizat ? Cu toate ca gramatica nu prea ai =)))) . Se scrie ''Romania'' cu A si R mare ca-i nume de tara . Dar cred ca-ti pleaca mintea dupa blonda aia si d'asta, dar e bn ca ai ramas macar cu ''uitatul'' =)))))))))))))))))). Salut !

1
0
Cyber
Briceni, Moldova
la 3 Septembrie 2014 - 20:55
Interesant, oare ce spun cei ce cred ca "japonezele" sunt cele mai bune:) Se pare ca nu e chiar asa...
1
0
GRED
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 10:02
Aliniereeeee!!! Drepti !!!! P.s - si toti se aliniaza la Mercedes

Site-ul IIHS - e public de azi si pentru Robert si pentru Eugen. Acolo vai de mine - sunt testate si Mercedes - Aoleuuu ... sunt facute zob si praf. Veniti cu detalii va rog

La toyote nu va uitati pe IIHS ca mai mult de 3 stele nu lucesc acolo si nu mi-s interesante mai ales cele mici.
1
4
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 4 Septembrie 2014 - 12:01
GRED, serios ?
0
0
Valeriu
Chişinău
la 4 Septembrie 2014 - 14:41
Masinile noi sunt produse din materiale mai putin calitative de asta si nu mai sunt asa sigure. Eu am comparat interiorul unui Avensis din 2012 cu al meu din 2008 si am hotarat ca nu imi schimb masina si asa mi-au sugerat si altii, mai buni cunoscatori.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 5 Septembrie 2014 - 08:58
Valeriu: Adevar graiesti ! Intr-adevar Avensis 2 mi se pare cel mai elegant si mai bine finisat Avensis de pana acum, in varianta superioara venea si cu lemn natural la interior, pe cand la cel nou, lemnul nu prea isi face prezenta in habitaclu nici la varianta superioara, mai degraba este un plastic care imita aluminiul ( dar asta nu-i problema ca si S ''cea mai tare masina din lume'' in mintea spalatilor pe creier are plastic in loc de aluminiu ) . Dar finisajele din Avensis 2 parea premium fata de 3 , manerele usilor erau imbracate in piele cu cusatura, lucru care nu-l mai vezi acum la Avensis 3.

GRED , ti-ai facut norma de incalzire ? :)))))))
0
0
GRED
Chişinău
la 5 Septembrie 2014 - 11:43
Calm calm. Totul e ok :)

Apropo din dex online cand urasti un S class sau tot ce e legat de MB - Stare afectivă negativă, creată unui individ sau unui grup, atunci când o reacție orientată spre un scop este contrariată sau când aspirațiile cresc peste nivelul mijloacelor disponibile pentru realizarea lor; sentiment generat de această situație. - Ghici :)
1
3
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!