Renault vrea să reînvie brandul Moskvitch?!
12 Octombrie 2015, 16:49
Cei iniţiaţi în istoria brandului rus Moskvitch, cunosc că acesta a dat faliment, fiind lichidat exact cu 5 ani în urmă. Mai mult decât atât, drepturile pentru utilizarea emblemei Moskvitch, dar şi denumirile „Алеко”/„Aleko”
au fost achiziţionate de Volkswagen Group! Recent însă şi cei de la Renault au solicitat drepturile pentru opt denumiri şi logouri al brandului Moskvitch, acestea fiind expirate
fără a fi prelungite.
Dar pentru ce cei de la Renault doresc „să pună mâna” pe Moskvitch? Pentru ce le mai trebuie un nou brand low-cost, dacă au Datsun şi Lada pe piaţa Rusiei, care la fel utilizează componente Renault? Unii experţi consideră, că modelele low-cost din gama Renault, precum Logan, Sandero, Lodgy şi Duster,
deteriorează imaginea brandului şi ar trebui să fie desprinse de brandul Renault şi vândute sub un alt brand,
cum o face cu Dacia. Totuşi, Dacia le este străină ruşilor, iar brandul cunoscut şi îndrăgit, Moskvitch, şi-ar face bine treaba! Ar fi un pas logic, astfel ruşii vor primi aceleaşi modele sub brandul cunoscut de ei care se conformă spiritului low-cost.
Aici apare întrebarea, de ce cei de la Renault nu transferă toată gama de modele bugetare sub brandul Lada, cum au făcut-o cu modelul Logan MCV de generaţie precedentă, care a devenit Lada Largus? Se pare că cei de la AutoVAZ sunt prea mândri, pentru a pune logourile sale pe producţia
Renault, dorind să-şi impună propriile proiecte, dezvoltate de inginerii ruşi, precum este noua Lada Vesta. Ei bine, atunci rămâne Datsun. De ce nu ar putea Renault să utilizeze acest brand? Cursul celor de la Datsun la moment vizează utilizarea platformelor vechi a celor de la AutoVAZ şi comercializarea acestora la un preţ mai mare decât cel
al modelelor similare Lada. Având în vedere preţurile pentru cele mai accesibile modele Renault (Sandero, Logan), acestea ar fi mai accesibile sub logotipul Moskvitch, chiar decât producţia celor de la Lada, mai ales dacă se vor lipsi de mai multe ingrediente „de lux” cu care sunt dotate aceste modele sub logotipul Renault faţă de cele vândute sub brandul Dacia, fiind mai austere.
Un badge-engineering este mai mult decât probabil, pentru că o revizuire esenţială a modelelor existente sau un proiect luat de la zero nu merită investiţia. Noi însă, am dori o reinventare a modelelor existente cu un spirit mai luxos şi mai clasic, pe care îl adaptau cei de la Moskvitch la sfârşitul carierei. Dar rămâne de văzut, ce vor face cu Moskvitch-ul cei de la Renault, atunci când pun mâna pe el.
Ceea ce ţine de drepturile celor de la Volkswagen asupra proprietăţii intelectuale aparţinute brandului Moskvitch, în situaţia în care se află acum concernul german, acesta nu se va împotrivi prea mult să o cedeze, mai ales că în cei 3 ani de când deţin
drepturile, germanii nu au făcut nimic cu Moskvitch-ul... Mai mult decât atât, cei de la Renault deja produc modelul Duster la fosta uzină Moskvitch. Cât a mai rămas să-l redenumească şi să-i atribuie un nou logou?!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
2,803
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!