Skoda celebrează 120 de ani de istorie!
10 Noiembrie 2015, 09:47
Istoria unui dintre cele mai înstărite branduri de automobile, Skoda, a început exact cu 120 de ani în urmă, în anul 1895, atunci când mecanicul Vaclav Laurin şi vânzătorul de cărţi Vaclav Klement au început să proiecteze şi să producă biciclete sub denumirea Slavia. Bicicletele se vindeau bine şi 1899 Laurin şi Klement au montat pe ele primul propulsor, transformându-le în motociclete, totodată schimbând denumirea companiei în Laurin & Klement. Construind peste 4,000 de
motociclete, cei doi s-au îmbolnăvit
de noul fenomen – automobilul.
Primul automobil Laurin & Klement a apărut în 1905 şi se numea Voiturette Type A, despre care am vorbit într-o relatare recentă. Producţia automobilelor a început cu succes, iar după Primul Război Mondial Laurin & Klement au început să producă şi camioane. În 1925, gigantul industrial Skoda Works în frunte cu inginerul ceh Pizen Skodova, a achiziţionat brandul Laurin & Klement şi a continuat producţia automobilelor sub brandul Skoda.
În 1930 a apărut prima linie de producţie, iar în 1934 a debutat Skoda Popular cu carcasă tubulară şi un design diferit de ceea ce producea până atunci compania cehă. În cel de-al Doilea Război Mondial Skoda producea armament, vehicule de
război şi camioane pentru germani, astfel între anii 1940-1945, uzina din Mlada Boleslav a fost de câteva ori bombardată şi devastată complet. Şi nici atunci cei de la Skoda nu au lăsat mâinile în jos şi s-au ridicat datorită modelelor 1101 şi Octavia apărute după război.
În anii ’60 ai secolului trecut Skoda a intrat pe piaţa Americii cu decapotabila Felicia, dar nu a avut prea mare succes ştirbindu-şi reputaţia. În anii ’70 şi ’80 Skoda trecea prin timpuri dificile producând automobile precum Rapid,
conceptul cărora data cu anii ’60, având propulsoarele montate în spate. Totuşi, aceste automobile făceau faţă
concurenţilor moderni, ba chiar aveau succes în raliuri, fcâştigând 17 ani la rând în raliul RAC în clasamentul său.
În 1987 apărea primul automobil modern pe acele timpuri, Skoda Favorit, care era un hatchback cu tracţiune faţă. În 1990 guvernul ceh a decis că Skoda are nevoie de un partener străin puternic, acesta fiind Volkswagen, care în 1991 a primit 30% din compania Skoda Auto.
Volkswagen a investit puternic în Skoda, astfel modelul Favorit a
trecut printr-un facelift radical transformându-se în Felicia, care
a debutat în 1994. În anul 1995 Volkswagen deţinea deja 70% din
acţiuni. Modelul de succes Octavia a apărut în 1996, pornind o serie de modele absolut noi, bazate pe platformele celor de la Volkswagen, precum Fabia în 1999 şi Superb în 2001.
Skoda a trecut printr-o istorie foarte interesantă, depăşind două războaie mondiale, probleme economice şi
crescând de la un producător de biciclete, la un constructor auto care activează în 100 de ţări ale lumii şi
vinde anual câte-un milion de vehicule (1,037,200 de automobile în 2014).
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,382
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!