Acum 15 ani apărea Mazda6 – modelul care a reinventat brandul nipon
22 Mai 2017, 19:09
Producătorul nipon Mazda era cunoscut drept un brand cu automobile foarte bune şi fiabile, însă de departe cele mai simpatice. Totul s-a schimbat radical în anul 2002, atunci când apărea prima generaţie Mazda6.
Fiind un model focusat spre dinamism şi design arătos, cei de la Mazda au decis că acesta este mult prea radical faţă de predecesorul său, Mazda 626, astfel încât acesta a avut nevoie de o nouă denumire, iar aici a venit ideea unei noi nomenclaturi, doar cu o singură cifră. Din cauza nemulţumirilor
din partea celor de la Audi, care insinuau că cifra separată va fi asociată cu brandul german, niponii au fost nevoiţi să anexeze cifra la denumire. Astfel, corect este „Mazda6” şi nu „Mazda 6” (cu spaţiu). Mazda6 a oferea plăcerea de a conduce, un nou design, o nouă nomenclatură şi un început nou
pentru întregul brand, care a fost reinventat puternic. După Mazda6 au urmat modelele Mazda2, Mazda3 şi Mazda5, acelaşi limbaj de design fiind preluat de modelele RX-8, a treia generaţie MX-5 şi SUV-ul CX-7. Prima generaţie Mazda6 era oferită cu patru propulsoare, trei pe benzină de 1.8, 2.0 şi 2.3 litri şi unul diesel de 2.0 litri.
După facelift-ul din 2005, apărea şi cea mai performantă versiune Mazda6 MPS.
Datorită propulsorului de 2.3 litri turboaspirat şi tracţiunii integrale,
acest sedan de 260 CP şi 380 Nm putea accelera de la 0 la 100 km/h în 6.1 secunde şi să atingă o viteză maximă de 240 km/h.
Cea de-a doua generaţie Mazda6 apărea în anul 2007 şi venea cu un aspect evoluat, proporţii mai
generoase, oferind aceleaşi caroserii, precum şi prima generaţie – sedan, hatchback şi break.
Tehnologiile de la bord au devenit mai sofisticate, iar calitatea la interior a crescut considerabil. Din păcate, cei de la Mazda nu au mai creat o versiune dinamică MPS.
A treia şi actuala generaţie Mazda6 debuta în 2012. Realizată în noul limbaj de design KODO: Soul of Motion, a treia generaţie Mazda6 a devenit un model mai prezentabil, crescut simţitor
în dimensiuni, având acum rol de o adevărată navă amiral a brandului nipon. Hatchback-ul a fost scos din ecuaţie, noua Mazda6 fiind oferită doar în caroserie sedan şi break.
Sub capota acesteia se regăsesc două motoare pe benzină Skyactiv-G de 2.0 sau 2.5 litri, dar şi un diesel Skyactiv-D de 2.2 litri. Tehnologia G-Vectoring Control (GVC), probabil, este una dintre cele mai impresionante tehnologii, care sunt oferite pe Mazda6.
Sistemul GVC determină aplicarea simultană a acceleratorului şi direcţiei, iar datorită unui algoritm complex reduce cuplul pentru a mişca masa maşinii către roţile faţă ceea ce sporeşte aderenţa acestora, iar în
rezultat, aduce la o manevrabilitate mai bună în curbe. Mai mult decât atât, acest sistem reduce efectul forţelor laterale şi longitudinale, iar lucrul acestuia nu este resimţit de către conducător, în timp ce cel din urmă face mai puţine mişcări cu volanul.
Datorită acestui sistem pasagerii se simt mult mai confortabil, pentru că mişcările corpului în timpul acceleraţiei, frânării şi manevrării, sunt reduse. Mazda6 continuă să ridice standardele pentru brandul nipon!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
4,825
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!