Primul automobil Skoda era la fel de luxos precum un Rolls-Royce!

Istoria companiei Skoda implică, de fapt, două companii – Laurin & Klement şi gigantul industrial Skoda Works. Istoria Laurin & Klement începea în 1895, atunci când Vaclav Laurin şi Vaclav Klement, au început să producă biciclete, în 1899 debuta prima lor motocicletă, iar în 1905, a avut loc premiera primului automobil, Voiturette A. În anul 1925 începe o nouă eră, atunci când Skoda Works punea mâna pe Laurin & Klement, pentru a diversifica gama de automobile.
În timp ce Laurin & Klement produceau automobile relativ accesibile, cei de la Skoda Works au dorit să intre în businessul de perspectivă în calitate de producător auto, debutând pe piaţă cu modele de lux, care puteau concura până şi cu Rolls-Royce! Acest lucru a fost posibil datorită colaborării cu producătorul spaniol Hispano-Suiza, care a oferit licenţa pentru producţia unuia dintre cele mai luxoase automobile din acele timpuri, modelului H6B, în Cehoslovacia. Automobilul a primit denumirea de Skoda Hispano-Suiza H6, acesta fiind şi primul automobil, care oficial purta logoul Skoda. În timp ce şasiul se producea la uzina din Pilsen, caroseriile erau create de companiile Brozik, Jech şi multe altele.
Sub capotă se ascundea un benzinar de 6.6 litri în 6 cilindri în linie, ce dezvolta 100 CP - cu 35 CP mai puţin decât originalul, datorită raportului de compresie redus din cauza combustibilului de calitate proastă. Limuzina de lux care avea o greutate de până la 2,700 de kg, în dependenţă de caroserie, putea atinge viteza maximă de 138 km/h. Produicţia primului exemplar a început în 1925 şi a fost finalizată doar în mai 1926.
Una din aceste limuzine a fost în posesia primului preşedinte a Cehoslovaciei, Tomas Garrigue Masaryk, care a utilizat maşina timp de 10 ani (1926-1936). Potrivit surselor, modelele Skoda Hispano-Suiza H6 erau chiar mai calitative, decât cele originale, Hispano-Suiza, produse în Spania şi Franţa, care concurau cu Rolls-Royce la acel moment!
Pentru că au fost produse aproximativ 50-100 de automobile Skoda Hispano-Suiza H6 timp de câţiva ani (1926-1930), cei de la Skoda Works au decis să-şi extindă afacerea în domeniul auto, procurând compania din Mlada Boleslav, Laurin & Klement, iar de atunci istoria acestor producători auto merge pe aceeaşi linie. Gigantul ceh a făcut o decizie corectă, punând mâna pe un producător, automobilele căruia costau de şase ori mai puţin, fiind accesibile publicului larg. În contrast, istoria companiei Hispano-Suiza deja o cunoaşteţi – aceasta, din păcate, nu a supravieţuit. Skoda Hispano-Suiza H6 rămâne a fi cel mai luxos şi cel mai scump automobil produs vreodată în Cehia, care la acel moment costa 280,000 de coroane, în timp ce un model compact Skoda 422 costa 38,000 de coroane.
1
2,224
GALERIE FOTO (16 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!