Să fie acesta apusul mărcii Qoros? Chery a vândut pachetul majoritar de acțiuni a mărcii israeliano-chineze

Qoros a debutat pentru prima dată ca brand auto la Salonul Auto de la Geneva în 2013, unde a prezentat modelul Qoros 3 Sedan și conceptul unui break, construit pe aceeași platformă cu un design similar. Mai târziu urma să fie lansat modelul în caroserie hatchback, care venea să declare război mastodonților segmentului C, precum Ford Focus și Volkswagen Golf.
Fiind o companie israeliano-chineză, Qoros a mers pe altă cale, decât cea alesă de cele mai multe ori de producătorii chinezi în acele timpuri și a primit un design propriu, cu o platformă și propulsoare ingenioase. Noua marcă auto aspira să cucerească piața europeană și avea toți așii necesari pentru acest lucru. Atunci când marea majoritate a modelelor chineze lansate în Europa acumulau un punctaj de 2-3 stele (în cel mai bun caz!) la testele de siguranță EuroNCAP, modelele Qoros uimeau cu punctajul maxim de 5 stele. Dar nici aceste performanțe nu au determinat consumatorii europeni să opteze masiv pentru marca necunoscută și, într-un final dramatic, brandul a fost nevoit să plece de pe piața europeană, reușind să comercializeze doar 51 sedanuri Qoros 3.
Mai cald marca a fost întâlnită pe piața chineză, dar insuficient: în 2015 Qoros a comercializat 14 mii automobile, în 2016 circa 24 mii, iar în primele 10 luni al anului 2017 doar circa 10.5 mii automobile. A fost luată decizia de a reorienta brandul spre segmentul premium (new-premium, ziceau chinezii), dar automobilele să păstreze prețuri accesibile. Nu a fost să fie, însă. Nu a îmbunătățit lucrurile nici crossover-ul Qoros Model Young care, de fapt, a plecat departe de la filosofia inițială a mărcii și a fost construit pe baza Chery Tiggo 7, adică și-a pierdut individualitatea. Clienții chinezi nu au apreciat noul model.
Apusul Qoros a fost prevestit și de plecarea designerului-șef al mărcii Gert Hildebrand, care în trecut s-a remarcat prin lucrările sale pentru marca britanică Mini. Tot atunci, în octombrie 2017 în presa chineză au apărut informații că concernul Chery a vândut pachetul majoritar Qoros holdingului Baoneng Group. Se specula că Chery a obținut de pe urma vânzării circa 250 milioane dolari. Oficialii Chery au declarat pentru revista Autoreview, că șefii concernului au luat decizia de a atrage investiții externe de la holdingul Baoneng pentru a întări brandul Qoros, iar Chery va continua să dețină un pachet de acțiuni a mărcii și va lucra la dezvoltarea acesteia.
Viitorul mărcii Qoros nu poate fi prezis, însă cel mai probabil este lipsit de perspective. Noul proprietar al mărcii nu are experiență în domeniul auto, însă a reușit să înregistreze propriile branduri. Cel mai probabil holdingul are nevoie de acțiunile Qoros pentru a realiza propriile planuri de lansare a unei mărci cu totul noi – iar necesitatea procurării producătorului neprofitabil este dictat de specificul legislativ al Chinei, care creează anumite impedimente pentru doritorii de a se lansa în industria auto. Posibil, ca și în cazul Saab-NEVS, Qoros va aduce noilor proprietari doar licența de producție și tehnologiile proprii, iar numele său va rămâne doar pe câteva pagini din istoria industriei auto...
0
2,327
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!