Peugeot Rifter, succesorul utilitarei Partner, vine la Geneva cu o versiune conceptuală cu capacități sporite de off-road

La puțin timp după prezentarea Citroen Berlingo și Opel Combo, concernul francez a prezentat cel de-al treilea membru al familiei utilitarelor PSA. Vechea denumire Partner a fost pensionată, iar noua utilitară Peugeot a fost numită Rifter.
Din punct de vedere tehnic, noul Rifter este identic celor două modele prezentate anterior, fiind bazat pe platforma EMP2 și având aceleași motoare sub capotă. Rifter de asemenea va fi oferit în două variante de lungime – 4,400 mm și 4,750 mm și va putea fi achiziționat în varianta utilitară și una cu cel de-al doilea rând de scaune. Ba chiar elementele metalice a caroseriei sunt identice, diferența fiind făcută de designul blocurilor optice față (cele de posterioare fiind și ele identice), grilei radiatorului și barei de protecție față.
Dacă Citroen Berlingo și Opel Combo au un interior aproape identic, diferența fiind făcută doar de volan, atunci în cazul noului Peugeot Rifter lucrurile stau un pic altfel. Noul model a beneficiat de arhitectură i-Cockpit, precum și alte modele Peugeot, iar aceasta prevede un volan de dimensiuni mici, deasupra căruia este situată planșa de bord. Consola centrală, însă și bordul din fața pasagerului față sunt identice celor văzute deja pe celelalte două modele PSA.

Printre opționale se enumeră sistemul multimedia cu un ecran în formă de tabletă de 8 inch, situat în partea de sus al consolei centrale, sistem de acces și pornire a motorului keyless, head-up display, cameră de luat vederi pentru mersul înapoi și sistem de climatizare bi-zonal. Afară de aceasta, Rifter se bucură de cele mai recente sisteme de siguranță activă din portofoliul PSA, printre care cruise-control adaptiv cu sistem de frânare automatizat.

Ca și în cazul Berlingo, Rifter poate adăposti pasageri pe cel de-al doilea rând pe trei scaune separate. Opțional Rifter poate fi echipat și cu cel de-al treilea rînd de scaune. Comparativ cu Partner, noul Rifter oferă pentru pasagerii spate geamuri acționate electric.
Dacă substratul tehnic, inclusiv motoarele și transmisia sunt identice celor deja prezentate, atunci versiunea cu tracțiune integrală, elaborată de compania Dangel este una exclusivistă pentru Rifter. Versiunea conceptuală, care la sigur va pleca în producția de serie, poartă denumirea Rifter 4x4 și diferă de celelalte versiuni cu o gardă la sol mărită cu 80 mm, sistem de tracțiune integrală și inserții stilizate la exterior și interior.
Conceptul are sub capotă unitatea diesel BlueHDi de 1.5 litri cu 130 CP și 300 Nm la activ, care se cuplează la cutia manuală cu 6 trepte. Pe acoperiș își face loc un set de lumini LED, iar jantele sunt "încălțate" în anvelopele off-road BF Goodrich. Pe fixatoarele de pe acoperiș este agățat cortul Overland, iar afară de aceasta modelul dezvoltat de Dangel vine cu bicicleta electrică Peugeot eM02 FS Powertube.
Toate cele 3 modele a grupului PSA vor serba premiera oficială la Salonul Auto de la Geneva în câteva zile. Vânzările în Europa vor începe în luna septembrie al acestui an.
0
2,523
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!