Premieră: noul Mercedes-AMG G 63

La aproape o lună după premiera mondială a noului Mercedes-Benz G-Class, germanii ne prezintă noua versiune de top a offroader-ului legendar – Mercedes-AMG G 63. Generația precedentă G 63 asigura o mare parte din totalul vânzărilor Gelandewagen și producătorul contează pe rezultate cel puțin la fel de remarcabile pentru noua versiune de top.
Despre toate noutățile și substratul tehnic al noului G-Class redacția noastră a relatat odată cu premiera acestuia, iar versiunea G 63, dezvoltată de Mercedes-AMG, aduce tehnologii și mai spectaculoase pentru Gelandewagen. Designul exterior a fost condimentat cu elemente aerodinamice mai agresive, cu noi bare de protecție cu guri de aer imense și o altă grilă a radiatorului, realizată în conformitate cu stilistica celorlalte modele de top din gama Mercedes-AMG. Caracterul demențial al SUV-ului este accentuat mai ales de arcurile evazate și țevile de eșapament de sub pragurile laterale. Pentru versiunea de top sunt prevăzute jante de 21 și 22 inch cu design special.
Odată cu schimbul de generații, Mercedes-AMG G 63 a primit și un alt propulsor. Unitatea precedentă V8 de 5.5 litri cu 571 CP și 760 Nm la activ a fost înlocuită cu benzinarul biturbo V8 de 4.0 litri, cu care este dotat și versiunea standard G 500, însă aici acesta dezvoltă 585 CP și 850 Nm cuplu maxim, iar pentru a se conforma normelor ecologice acesta poate deactiva jumătate din cilindri în timpul mișcării mai lejere.
Motorul este cuplat la cutia automată 9G-Tronic modificată de specialiștii Mercedes-AMG pentru performanțe maxime, iar conducătorii vor fi tentați de regimul manual de schimbare a vitezelor, care nu va schimba de sine stătător treptele nici la turații maxime, precum se practică la cutiile de viteze automate cu regim manual la modelele standard. Cutia va transmite cuplul în proporție de 40:60 cu accent pe puntea spate, precum și în cazul G 500, de altfel, pentru senzații tari în timpul accelerărilor și mișcării în curbe. Garda la sol este identică celei de la G 500, însă G 63 se bucură de amortizatoare AMG Ride Control cu mai multe regimuri de acționare, puse la dispoziția șoferului.
Toate aceste modificări au dus la rezultate dinamice spectaculoase: noul Mercedes-AMG G 63 accelerează până la 100 km/h în doar 4.5 secunde, cu 0.9 secunde mai rapid, decât modelul anterior. Iar asta având o greutate proprie de 2,485 kg! Viteza maximă limitată electronic constituie acum 220 km/h, iar cu pachetul AMG Driver’s Package Gelandewagen poate atinge și 240 km/h.
Publicul va putea face cunoștință cu noul Mercedes-AMG G 63 la Salonul Auto de la Geneva în martie curent. Prețurile vor fi anunțate mai târziu, iar lansarea pe piața europeană va avea loc în vara acestui an, odată cu lansarea versiunii standard Mercedes-Benz G 500.
0
2,157
GALERIE FOTO (49 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!