Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Volvo se axează pe dezvoltarea tehnologiilor hibride și nu va lucra la motoare cu ardere internă noi

Premiera mondială a noului break Volvo V60 va avea loc la Salonul Auto de la Geneva peste o săptămână, unde publicul va putea face cunoștință mai de aproape cu noul model. Noul break a fost prezentat, însă, la un eveniment special laa 21 februarie, unde a fost prezent și CEO-ul companiei suedeze Hakan Samuelsson, care a dezvăluit pentru jurnaliști mai multe detalii despre planurile companiei pentru viitor, cel apropiat și nu prea.
Astfel, din interviul acordat de șeful Volvo pentru revista americană Road & Track aflăm că noua generație a sedanului S60 va fi prezentată în lunile următoare, iar producția va începe în toamna acestui an la noua uzină a suedezilor din SUA. Curios este faptul, că mai târziu tot acolo va fi produsă și noua generație a SUV-ului XC90, iar premiera acestuia va avea loc deja până în 2021.

Cea mai importantă informație, dezvăluită de oficialul Volvo, este că compania suedeză nu intenționează să dezvolte și lanseze în viitor noi motoare "tradiționale" cu ardere internă, iar actuala generație a motoarelor modulare din seria VEA (Volvo Engine Architecture) este și ultima pentru producător. Astfel, suedezii nu vor mai investi în dezvoltarea unor motoare cu totul noi, limitându-se la modernizarea celor actuale. În schimb, compania va pune accent pe dezvoltarea tehnologiilor hibride, iar începând cu 2019 toate modelele din gama Volvo vor dispune cel puțin de una sau două versiuni electrificate, iar noul Volvo V60 a și făcut deja primul pas în această direcție, venind din start cu două variante hibride – T6 Twin Engine și T8 Twin Engine. Aceste versiuni combină motoarele electrice cu unitatea turboaspirată pe benzină de 2.0 litri în diferite variante de putere, mai târziu, însă, motoarele electrice vor fi combinate și cu unitățile turboaspirate de 1.5 litri cu 3 cilindri în linie. Nu vor lipsi nici versiunile complet electrice.
Printre alte curiozități, Hakan Samuelsson a dezvăluit că Volvo nu planifică să lanseze modele mai exotice, cel puțin în viitorul apropiat, iar printre acestea se enumeră modele în caroserii pick-up, shooting-brake. Ba chiar coupe-urile sunt considerate de CEO-ul Volvo mult prea exotice pentru marcă. Cel mai probabil, modele cu astfel de caroserie vor fi produse sub brandul Polestar.

Anul 2017 a fost unul record pentru suedezi, fiind comercializate 571,577 automobile Volvo la nivel global. Cele mai mari piețe de desfacere pentru marcă s-au dovedit a fi piețile chineză, americană și suedeză.
0
377
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!