Proiect: automobilele noi lansate după 2021 vor dispune de un număr mărit de sisteme de siguranţă

Comisia Europeană a elaborat un proiect, conform căruia toate automobilele noi lansate în Europa începând cu anul 2021 să includă un pachet generos de sisteme de siguranţă activă şi pasivă, 11 măsuri în total, pe lângă cele aplicate în prezent, care să diminueze substanţial riscurile producerii accidentelor rutiere cu decese şi traumatisme grave.
Noul proiect prevede includerea în dotările incipiente a automobilelor noi nu doar sisteme de siguranţă activă, ci şi asistenţi pentru şoferi şi sisteme de verificare a gradului de alcoolemie în aerul expirat, ce ar putea exclude aproape în totalitate conducerea automobilului în stare de ebrietate. Totodată, proiectul prevede îmbunătăţirea testelor de siguranţă EuroNCAP prin introducerea unor teste de tip nou.
Toate sistemele de siguranţă, ce sunt propuse spre includerea în dotările incipiente a tuturor modelelor noi comercializate după anul 2021 sunt prezente acum, într-o oarecare măsură, pe majoritatea automobilelor comercializate pe piaţa europeană, însă multe dintre acestea fie sunt incluse în nivelele de dotări mai costisitoare, fie sunt oferite opţional contra cost. Printre cele 11 măsuri de sporire a siguranţei în trafic propuse de Comisia Europeană se enumeră 8 sisteme de siguranţă activă:

– Sistemul avansat de frânare automatizată cu detectarea pietonilor;

– Sistemul de asistenţă pentru viteză (cruise-control adaptiv);

– Sistemul de menţinere a benzii de circulaţie, ce include şi sistemul de monitorizare a marcajului rutier;

– Sistemul de monitorizare a stării de oboseală a şoferului;

– Sistemul de recunoaştere a elementelor ce pot distrage atenţia şoferului;

– Sistemul de înregistrare a datelor în cazul producerii accidentelor rutiere;

– Sistemul de simnalizare suplimentară în cazul frânării de urgenţă;

– Aparat de detectare a consumului de alcool de către şofer;
Pe lângă aceste 8 sisteme, Comisia Europeană propune sporirea siguranţei în trafic prin extinderea zonei de impact la nivelul capului în cazul impacturilor cu participarea pietonilor şi/sau bicicliştilor, test de siguranţă frontal adiţional pentru pasagerul din faţă şi un test adiţional pentru impactul lateral cu un obiect din partea pagerilor din partea dreaptă a habitaclului. Afară de cele enumerate mai sus, urmând exemplul celor de la NHTSA din SUA, Comisia Europeană propune includerea în dotările de bază a camerei de marşarier.
0
1,881
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!