Premieră: noua generaţie Mercedes-Benz GLE!

12 Septembrie 2018, 08:52
Redacţia PiataAuto.md
Cândva îi spuneam Mercedes-Benz ML, iar de câţiva ani încoace modelul poartă numele GLE. Acum a ajuns la o nouă generaţie, care a fost dezvăluită în premieră mondială cu doar câteva ore în urmă.
Modelul ăsta a făcut istorie pentru marca Mercedes-Benz şi în general pentru SUV-urile premium, or, atunci când a fost lansată prima generaţie Mercedes-Benz ML, în 1997, nu exista încă nici BMW X5, nici Volvo XC90, dărămite de vreun SUV Audi de această talie. Despre SUV-urile Mercedes-Benz şi istoria lor noi v-am relatat ceva timp în urmă într-un articol dedicat, iar acum haideţi să revenim la noua generaţie a lui GLE, cea de-a patra la număr.
Noul GLE a preluat anumite forme de design frontal de la CLS, în special factura blocurilor optice, iar altele, precum grila, pare să fie inspirate de la X-Class. Proporţiile generale ale modelului au rămas, însă, fidele generaţiei precedente, iar semnătura vizuală prezentă încă de la prima generaţie a rămas neschimbată – vorbim aici, fireşte, de montanţii din spatele portierelor, care coboară oblic spre aripi, în timp ce montanţii din spate, din zona portbagajului, sunt ascunşi vizual. Deşi proporţiile au rămas vizual neschimbate, noua generaţie şi-a îmbunătăţit considerabil coeficientul aerodinamic, de la 0.32 la 0.29.
Dacă generaţia anterioară GLE avea un interior un pic demodat de vreme, fiind cam unicul model ce nu se aliniase la trendul dat de S-Class W222 şi C-Class W205, atunci noua generaţie GLE sare deodată peste acest trend şi deschide un nou capitol de design al habitaclului mărcii germane. Avem o filosofie total diferită, cu display-urile imense puse parcă peste o zonă imensă de guri de ventilare, iar pe centrul planşei există tocmai 4 guri mai mici de ventilare. Tunelul central este masiv, lat, cu mânere mari de susţinere pentru offroad, sugerând cumva pregătirea serioasă a modelului pentru condiţii grele de înaintare. Observăm, de asemenea, că noul GLE a primit un sistem Burmester High End drept sistem audio de top, înlocuind vechiul Harman Kardon la acest capitol.
Noul GLE promite să ofere mult mai mult spaţiu interior, datorită unui ampatament ce a crescut simţitor faţă de predecesorul său – cu 80 mm, până la 2,995 mm! Ei bine, fără 5 mm putem vorbi de o distanţă de 3 metri între roţi, iar asta deja e un ampatament de S-Class! A crescut şi spaţiul pe lungime şi lăţime, mai ales pentru pasagerii spate. Portbagajul este de asemenea uriaş, măsurând 825 litri în mod normal, şi până la 2,055 litri cu bancheta spate rabatată. Un alt detaliu important este faptul că noul GLE poate fi echipat cu 7 locuri la bord!
La capitolul multimedia, GLE vine echipat cu noul sistem multimedia MBUX, care a debutat pe A-Class, şi care aici e disponibil într-o formă şi mai avansată.
La capitolul tehnic lucrurile devin şi mai interesante. Noua generaţie GLE, în versiunea GLE 450, e primit noul motor pe benzină, cu 6 cilindri în linie şi sistem mild hybrid, prezent şi pe S-Class S450, pe care noi l-am testat de curând şi de care ne-am declarat absolut încântaţi ( vezi testul drive cu Mercedes-Benz S 450 4MATIC aici). Pe GLE motorul dezvoltă aceeaşi putere de 367 CP, plus 22 CP disponibili de la motorul electric. Motorizarea face uz de asemenea de un sistem electric de 48 V la bord.
Ceea ce e foarte ciudat e faptul că acest motor este singurul (!) cu care se lansează acum noul Mercedes-Benz GLE! Cel mai probabil, acest fapt este legat de obligativitatea conformării cu noul standard de emisii şi consum WLTP, motiv din care alte motorizări mai întârzie să apară. Mercedes-Benz promite, însă, să suplinească gama cu motoare diesel, inclusiv cu 4 cilindri, şi chiar o versiune plug-in hybrid!
Totodată, este anunţată o schimbare de filosofie şi la nivelul sistemului de tracţiune integrală 4MATIC. Dacă până acum sistemul de pe GLE era unul cu tracţiune integrală permanentă, acum vom avea de a face cu unul complet variabil. Adică unul care poate reacţiona şi distribui până la 100% din cuplu doar către una dintre axe, oricare din ele. Fireşte, pare un avans de complexitate tehnologică, însă, de fapt, e o simplificare şi o trecere la un sistem part time, care va decontecta una din punţi atunci când SUV-ul va înainta domol pe asfalt şi care promite să fie suficient de inteligent încât să se comporte ca un sistem permanent atunci când ar putea fi nevoie de el. Şi CLS a făcut asta şi era oarecum de aşteptat să avem acelaşi lucru acum şi pe GLE, deşi anume GLE a fost cam cel mai capabil model de offroad cu excepţia lui G-Class din gama SUV-urilor Mercedes-Benz. Acum germanii promit capacităţi şi mai mari de offroad, datorită noului sistem, însă distribuţia dintre axe funcţionează acum pe baza unui diferenţial cu ambreiaj multi-disc, iar asemenea sisteme de obicei se încălzesc destul de repede când sunt forţate serios în offroad şi panoul de bord te tot anunţă să-ţi domolezi poftele de aventură.
Există şi o veste bună, un pic paradoxală chiar. Viitoarele motoare cu 4 cilindri ale noului GLE vor avea un sistem de tracţiune integrală „mai simplu”, însă mai simplu înseamnă mai bun în acest caz, penttru că acolo va fi vorba de un sistem cu distribuţie permanentă de 50:50 între axe, deci un sistem de tracţiune integrală permanentă. Cu alte cuvinte, ca să aveţi un GLE mai capabil şi mai de şcoală veche, va trebuie să optaţi pentru motoare cu 4 cilindri. De ce s-o fi recurs la asta – nu ne putem deocamdată explica, probabil s-o fi recurs din motive de impuneri de emisii şi consum.
0
4,292
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!