Los Angeles 2018: noua Toyota Prius debutează cu tracţiune integrală hibridă!

V-aţi gândit vreodată că Toyota Prius ar putea avea tracţiune integrală? Iată că s-au gândit cei de la Toyota la asta! Noua Toyota Prius debutează astăzi la salonul auto de la Los Angeles cu un nou sistem de propulsie hibridă cu tracţiune pe toate patru roţi!
Atunci când spunem „noua” Toyota Prius ne referim la un facelit de mijloc de carieră, pentru că şi din imagini se poate observa că modificările estetice sunt destul de discrete, modelul păstrând în continuare o siluetă destul de ciudată. Totuşi, substratul tehnic adus de facelift e unul neaşteptat de consistent, aici debutând noul sistem de tracţiune integrală Hybrid AWD-i, Prius fiind şi primul model Toyota ce-l primeşte. Numele Hybrid AWD-i e unul ce va fi folosit în Europa, în timp ce în America de Nord sistemul e botezat Hybrid AWD-e. Confuză decizia cu denumirile chiar din start, desigur.
Trebuie să menţionăm, însă, că Prius va fi în continuare disponibil cu sistemul de propulsie cunoscut anterior, cu tracţiune pe puntea faţă, care nu suferă modificări majore. Acest sistem tradiţional va fi echipat cu o baterie litiu ion, în timp ce versiunea cu tracţiune integrală va beneficia de baterie Ni-MH, gândită pentru a avea performanţe mai bune în zonele cu climă rece.
Noua versiune cu tracţiune integrală a lui Prius foloseşte un electromotor adăugător pentru a propulsa puntea spate, nefiind nevoie de vreun diferenţial sau de vreo conexiune mecanică a acesteia cu motorul cu ardere internă. Nu există nici măcar un diferenţial central pe puntea spate, propulsată de acest electromotor, astfel încât unitatea de propulsie pe spate e cât se poate de compactă, fără intruziune în spaţiul portbagajului.
Cum funcţionează tracţiunea integrală? Fireşte, e vorba de un sistem part-time. Electromotorul punţii spate e conectat întotdeauna la viteze de la 0 la 10 km/h, pentru a asigura porniri încrezute. Ulterior, el e conectat doar atunci când maşina detectează derapaje şi pierdere de aderenţă. Datorită acestor intervenţii la cerere, modelul promite o eficienţă în consum apropiată de cea a versiunii cu tracţiune pe puntea faţă.
După debutul lui Prius facelift cu tracţiune integrală la Los Angeles, modelul îşi va face apariţia şi pe piaţa europeană la începutul anului viitor, unde va fi adus întâi la salonul auto din Bruxelles, iar mai apoi cu siguranţă şi la salonul de la Geneva.

Ce spuneţi, vă surâde ideea unei Toyota Prius cu tracţiune 4x4?
0
1,420
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!