Opel prezintă primul său bolid electric de raliuri pe baza hatchback-ului Corsa-e. Nu e un concept!

Deși electromobilele cuceresc cu succes întreaga industrie auto, inclusiv sporturile cu motor, propulsia 100% electrică nu a reușit să se impună, deocamdată, în raliuri. Cei de la Opel au decis să fie primii în acest segment de sport, prezentând prototipul de curse de rally bazat pe noul electromobil Corsa-e. Anume acest prototip a fost anunțat ieri pentru premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt pe pagina oficială Opel pe Twitter.
De menționat, însă, că deși presa occidentală a exclamat că Corsa-e este primul prototip electric pentru cursele de rally, cu o încercare similară au venit primii francezii, și nu cei din cadrul PSA, grupul din care Opel face parte de câțiva ani, ci cei de la Renault, cu un prototip de rally creat pe baza electromobilului Zoe, în 2017. Acel prototip a participat, însă, în doar două curse și de atunci se pare că francezii au renunțat la ideea respectivă. Să vedem, deci, ce propune Opel pentru raliul electric.
Opel Corsa-e Rally a păstrat unitatea de propulsie a versiunii de serie – motorul electric cu 136 CP și 260 Nm la activ, montat pe puntea față, care asigură un timp de accelerație de la 0 la 100 km/h de 8.1 secunde. Acesta este alimentat de la aceeși baterie de serie de 50 kWh, precum și modelul de serie, care oferă o autonomie de 330 km, în regim de condus mai lejer, însă, iar într-un regim de condus intens, precum sunt rulate automobilele în raliuri, autonomia va fi redusă simțitor. Diferența de autonomie comparativ cu versiunile de serie ar putea fi redusă grație greutății mai mici a bolidului de curse, cel puțin teoretic.
Pentru a pregăti hatchback-ul de provocările pe teren accidentat germanii au aplicat modificări consistente la nivel de suspensie, și-a făcut apariția un diferențial autoblocabil livrat de Torsen, sistemul de frânare a fost îmbunătățit cu discuri de frână de dimensiuni mai mari cu etriere cu 4 pistoane pe puntea față. Este prevăzut un sistem de prevenire a incendiului, iar pilotul este protejat de carcasa de siguranță.

Odată cu premiera Opel Corsa-e Rally germanii au anunțat lansarea cupei de raliu ADAC Opel e-Rally Cup, la care vor avea acces doar electromobilele germane, în cadrul seriei ADAC Opel Rallye Cup. Cursele vor demara din vara anului 2020, iar la linia de start se vor alinia în total 15 electromobile Corsa-e.
Premiera publică a bolidului electric de raliuri va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din luna septembrie. Germanii anunță un preț de până la 50 mii euro, în timp ce hatchback-ul electric de serie indică un preț de 29,900 euro în Germania.
0
218
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!