Automobilele redacţiei: primul service pentru Suzuki Ignis. Cât costă şi ce s-a făcut?

5 Noiembrie 2019, 20:32
Ilie Toma
Vă spuneam în relatările anterioare că Suzuki Ignis n-a reuşit să facă mai mult de 15 mii de kilometri în primul său an de exploatare, aşa că vizita la service trebuie s-o facem din cauza împlinirii anului calendaristic, nu din cauza parcurgerii celor 15,000 km recomandaţi. Dar pe parcursul ultimei luni Ignis a alergat mai mult, aşa că în ziua în care am ajuns să mergem la service-ul oficial Suzuki Moldova la prima vizită, maşina indica pe odometru 9,800 km parcurşi. Deci aproape 10 mii km.
Service-ul Suzuki Moldova se află de aproape un an pe bd. Cantemir 14, în aceeaşi incintă cu Volvo Moldova. E preferabil să faceţi şi o programare la telefon, aşa cum am făcut şi noi. Rândurile nu sunt foarte mari, dacă nu te poţi programa pentru ziua următoare, atunci peste 2 zile cu siguranţă ai deja un loc. Noi am programat atât Ignis-ul redacţional oranj, cât şi Ignisul cel alb, despre care v-am mai povestit în relatările anterioare. Exemplarul alb are şi mai puţini kilometri pacurşi — vreo 7 mii.
Fiind în aceeaşi locaţie cu service-ul unei mărci premium, service-ul Suzuki beneficiază acum de o recepţie amenajată în stil suedez, cu lemn şi o canapea de mai mare dragul să aştepţi. Funcţionează şi un sistem de reamintire prin SMS despre programare, dar şi despre faptul că maşina este deja gata. Iar la telefon, în momentul programării, am fost întrebaţi dacă avem vreun deranjament. Nu avem, cu excepţia dorinţei de a verifica amortizorul stâng spate, despre care unitatea de testare la revizia tehnică anuală obligatorie spunea că n-ar avea aderenţă suficientă, dar pe care noi nu-l simţeam a fi în neregulă în condus.

Maşinile au fost preluate în service de către recepţionist, scaunul şoferului şi volanul au fost acoperite, aşa cum se face şi la mărcile premium. Am fost preveniţi din start că preţul total al deservirii ar trebui să fie de aproximativ 2,200 lei dacă nu va exista necesitatea unor consumabile adiţionale.
Mai departe, s-a făcut totul profesionist şi ca la carte. Fiecare dintre maşini i-a revenit unui mecanic. Acesta a făcut verificări la anvelope, a inspectat vizual şi mecanic suspensia, apoi a ridicat maşina sus şi a scurs uleiul din motor. S-a schimbat filtrul de ulei nou, apoi s-a turnat uleiul original Suzuki, cu indicele 0W 20. Spre deosebire de alte mărci non-premium, Suzuki chiar are uleiul său original, care, fireşte, nu e produs chiar de Suzuki, dar e cu siguranţă făcut după specificaţiile exact necesare, pentru care Suzuki îşi ia responsabilitatea. În motorul de 1.2 litri al lui Ignis au încăput 3 litri de ulei nou.
A fost scos filtrul de admisie. Vizual arăta foarte curat, neobişnuit de curat chiar. Oricum, s-a montat un filtru nou, original şi acesta. La Ignisul alb filtrul părea a fi în general nou, la starea curată pe care o avea. Dar şi aici s-a pus unul nou.
S-au verificat apoi toate lichidele, nefiind nevoie nicăieri de a adăuga ceva. S-a şters praful din balamalele uşilor şi ale hayonului — o lucrare interesantă, dar deloc de prisos, mai ales pe drumurile noastre. S-au verificat şi toate elementele de iluminare ale blocurilor optice. Am întrebat dacă e nevoie de schimbat şi filtrul sistemului de climatizare — mi s-a spus că de obicei se schimbă la fiecare al doilea service sau la cererea clientului. I-am rugat să scoată filtrul să-i vedem starea. Era destul de murdar, având şi frunze uscate în el. Aşa că am decis să-l schimbăm, chiar dacă asta însemna nişte costuri suplimentare.
La Ignisul alb căptuşeala de izolare a capotei avea o cheutoare desprinsă. Cei de la service au menţionat că vor comanda o căptuşeală nouă, pe garanţie, şi o vor schimba pe parcursul următoarei luni. Fără să-i convingem de nimic, din proprie iniţiativă.
La final, ni s-a cerut şi cartea de service. Suzuki încă mai ştampilează cărţile de service la fiecare vizită, întrucât încă nu duce o monitorizare electronică globală a vizitelor la service. Ni s-au pus ştampilele necesare, iar următoarea vizită recomandată este din nou peste 15 mii km sau peste un an, în funcţie de ce survine primul.
Cât a costat, deci, primul service la Suzuki Ignis? Dacă n-am fi schimbat şi filtrul de aer al sistemului de climatizare, ar fi costat 2,045 lei, cu toate consumabilele originale şi cu manopera inclusă! E cel mai accesibil service oficial din câte am experimentat în Moldova până acum! Serios, ceea ce spuneam noi despre Ignis că e acea maşină nouă perfectă pentru cei care vor să facă primul pas în lumea automobilelor noi, fără să le fie frică de costuri exorbitante de achiziţie şi exploatare, se adevereşte şi acum şi mai mult! Dacă mergeţi până la 15 mii km pe an, puteţi miza pe un cost de 2 mii de lei şi un pic pe an, dat pe deservirea profesionistă. În cazul nostru, am mai plătit 629 lei pe acel filtru adiţional de aer pe care am vrut noi tare să-l schimbăm, aşa că în total am plătit 2,674 lei pe toată vizita la service. Oricum sunt costuri super decente, zicem noi!
Şi partea cea mai impresionantă a fost nivelul de profesionism şi atenţie cu care am fost trataţi. Fiind vorba de o marcă mai bugetară, nu ne aşteptam chiar la un customer-service exemplar. Dar experienţa a fost una demnă de o marcă premium, gen Volvo. Serios, ne-am simţit de parcă am fi venit la service cu un Volvo de 50 mii. Şi nu pentru că ne-ar fi menajat cineva prea mult, ci pur şi simplu pentru că peste tot a existat amabilitate, profesionism şi acţiuni prompte.
Ah, da, verificarea amortizorului. La sfârşit am făcut-o şi pe asta. Am pus maşina pe standul dedicat acestei testări şi testul a indicat că avem aderenţă de peste 50%, ceea ce pentru o suspensie cu bară de torsiune pe spate e perfect normal. Deci a fost o alarmă falsă dată de standul de la unitatea de testare. Amortizoarele şi întreaga suspensie e absolut perfectă. Şi diagnosticarea electronică a relevat aceeaşi lipsă de orice problemă.
Aşa că deocamdată ambele exemplare Suzuki Ignis se pot lăuda cu fiabilitate exemplară, aşa cum era şi de aşteptat. După ce-am mai trecut şi prin experienţa service-ul Suzuki Moldova, chiar vă putem recomanda cu toată inima să optaţi fie pentru Ignis, fie pentru modelele superioare din ierarhia mărcii, dacă vă permite bugetul. Jos pălăria pentru profesionism!
1
979
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!