Premieră mondială: noua generaţie Skoda Octavia! Tot ce trebuie să ştiţi despre noul bestseller ceh

11 Noiembrie 2019, 23:47
Denis Godorozea
Una dintre cele mai importante premiere ale anului anului nu doar pentru Skoda, dar şi pentru întreaga industrie auto are loc în această seară — noua, cea de-a patra generaţie Skoda Octavia debutează oficial la Praga. Cel mai solicitat model din gamă a primit un design restilizat şi o mulţime de picanterii tehnice. Probabil cel mai importantă, de altfel, este apariţia unei versiuni plug-in hybrid, pentru prima dată în istoria modelului. Motorizararea hibridă va fi disponibilă imediat pentru ambele versiuni de caroserie, prezentate astăzi — liftback şi break.
Design nou

La nivel de design exterior Skoda Octavia a evoluat şi s-a maturizat mult. Cea de-a patra generaţie a renunţat la avangardismul căpătat de precedenta generaţie odată cu facelift-ul de mijloc de carieră, iar blocurile optice faţă duble au rămas a fi o filă în istoria modelului. De această dată bestseller-ul ceh a reuşit să capete o faţă proprie, deşi s-a inspirat de la actualele Scala şi Superb facelift, combinând cu iscusinţă elementele de design ale celor două modele.
Deşi e un model original, Skoda Octavia vine cu un aspect exterior inconfundabil, specific actualului limbaj stilistic al mărcii din Mlada Boleslav, şi combină iscusit partea frontală a noii Skoda Scala, cu posteriorul navei amiral Skdoa Superb. Da, cel puţin la posterior Octavia şi Superb vor putea fi recunoscute, în mare parte, doar graţie inscripţiilor. Silueta specifică nu a fost supusă unor modificări majore şi poate fi uşor recunoscută, privită lateral, însă acest lucru mai înseamnă că cei de la bord se vor bucura în continuare de suficient spaţiu pentru picioare şi deasupra capului. Afară de aceasta, cehii raportează un coeficient aerodinamic îmbunătăţit de 0.24 în cazul liftback-ului (0.29 anterior) şi 0.26 în cazul break-ului Octavia Combi (0.31 anterior).
Skoda Octavia în cifre

Deşi cea de-a patra generaţie Skoda Octavia utilizează aceeaşi platformă MQB, dar puternic modernizată, precum şi în cazul noului Volkswagen Golf, modelul ceh a simţit o creştere consistentă în dimensiuni. În lungime, indiferent de tipul de caroserie, Skoda Octavia măsoară 4,689 mm, ceea ce înseamnă că liftback-ul este mai lung decât predecesorul cu 15 mm, în timp ce break-ul este mai lung cu 22 mm. În lăţime noua generaţie Octavia este mai mare cu 15 mm şi măsoară acum 1,829 mm, iar ampatamentul a rămas acelaşi — 2,686 mm. Chiar şi aşa, cehii susţin că au reuşit să obţină mai mult spaţiu la bord, în special, prin reconfigurarea elementelor de la interior. Volumul portbagajului a fost mărit cu 10 litri, până la 600 litri în cazul liftback-ului, în timp ce break-ul oferă cu 30 litri mai mult spaţiu, decât anterior, până la 640 litri.
Ambianţa interioară — doar o parte a revoluţiei

O revoluţie a avut loc şi la habitaclu. Anterior liderii Volkswagen Group anunţau că îşi doresc o segmentare mai bună la nivel de grup, iar presa imediat a reproşat că uite Skoda va deveni mai accesibilă în detrimentul confortului, opţionalelor şi materialelor de la bord. Ei bine, noua Octavia afirmă contrariul — bestseller-ul ceh nu doar a preluat designul planşei de bord de la noul Volkswagen Golf, dar a mai păstrat şi lista generoasă de opţionale, printre care instrumentarul de bord complet digital de 10 inch, oferit pentru prima dată în istorie pe acest model, dar şi un ecran generos al sistemului multimedia, de 8 sau 10 inch, în funcţie de nivel de echipare, care domină consola centrală. Sistemul multimedia include asistentul vocal Laura.
Majoritatea sistemelor puse la dispoziţia celor de la bord sunt accesate acum prin intermediul ecranului central, iar numărul butoanelor clasice a fost micşorat simţitor. Până şi comenzile sistemului de climatizare au migrat, parţial, pe ecranul sistemului multimedia. Farurile şi sistemele de iluminare sunt acţionate acum prin intermediul butoanelor dedicate, iar modelele echipate cu plafon panoramic şi trapă electrică dispun de comenzi tactile dedicate pe plafon. Apropo, Octavia are acum o cheie mai stilată, iar printre opţionale se enumeră sistemul de încărcare wireless pentru smartphone-uri în partea de jos a consolei centrale, cu spaţiu special de depozitare. Octavia va oferi acum conectare internet pentru gadget-urile personale ale ocupanţilor de la bord graţie tehnologiei eSIM.
Odată cu schimbul de generaţii Octavia a primit un volan mai stilat, cu două spiţe, iar selectorul direcţiei de mers în cazul versiunilor echipate cu cutii automate a migrat de pe noul Golf şi pe modelul ceh. Selectorul minuscul, însă, nu este conectat mecanic cu cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte şi ambreiaj dublu.
Nivele de echipare şi jungla opţionalelor

Precum şi noul Golf, Skoda Octavia oferă câteva nivele de echipare prestabilite (Active, Ambition, Style), dar şi o listă generoasă de opţionale, unele absolut noi pentru modelul ceh. Printre noutăţile absolute în lista opţionalelor se enumeră: farurile Matrix LED cu indicatoare dinamice de viraj, head-up display, sistem de climatizare cu trei zone, scaune faţă cu încălzire, ventilare, dar şi funcţie de masaj. Precum şi anterior, furnizorul sistemelor audio de top este Harman/Kardon.
Clienţii vor putea alege dintre 3.5 variante de suspensii: standard, sport, adaptivă şi cu gardă la sol mărită, ce se regăseşte în lista opţionalelor pentru suspensia standard. Cea din urmă opţiune oferă un surplus de 15 mm la nivel de gardă la sol.
Cea mai sigură Octavia din istorie

Noua generaţie Skoda Octavia nu a fost lipsită de cele mai noi tehnologii şi sisteme de siguranţă activă. Modelul ceh poate menţine automatizat banda de circulaţie, poate descifra indicatoarele şi marcajele rutiere, iar în tandem cu un cruise-control adaptiv, cu funcţie de rulare în ambuteiaje, Octavia devine un automobil aproape autonom. Mai nou, Octavia poate "comunica" cu alte automobile din trafic, graţie informaţiilor livrate de sistemul de navigare în timp real, şi să alerteze şoferul despre situaţiile excepţionale din cale.
Motorizări

Cea de-a patra generaţie Skoda Octavia va oferi mai multe motorizări pentru a satisface cererea celor mai pretenţioşi şi specifici clienţi. Pentru versiunile incipiente sunt prevăzute benzinarele turboaspirate 1.0 TSI, cu 3 cilindri şi 110 CP la activ, şi 1.5 TSI, cu 4 cilindri şi 150 CP la activ. Standard motoarele sunt cuplate la cutia manuală cu 6 trepte, iar opţional este disponibilă cutia robotizată cu 7 rapoarte. Benzinarele cu cutii automate pot fi înzestrate şi cu un generator-starter de 48V şi o baterie în cadrul unui sistem de propulsie mild-hybrid, care promite a fi mai eficient cu până la 10% comparativ cu versiunile standard echipate doar cu motoare termice.
În topul motorizărilor pe benzină s-a situat benzinarul 2.0 TSI, cu 190 CP la activ. Motorul respectiv este disponibil doar în tandem cu cutia robotizată şi sistem de tracţiune integrală. În această ipostază noua Octavia poate accelera până la 100 km/h în 6.9 secunde, fiind capabilă să atingă viteza maximă de 232 km/h.
Amatorii motorizărilor diesel vor putea opta doar pentru unitatea 2.0 TDI, disponibilă în 3 nivele de putere: 115 CP, 150 CP şi 200 CP. Ultimile două versiuni sunt disponibile, opţional, cu tracţiune integrală. Pe anumite pieţe vor mai fi disponibile versiuni alimentate cu metan — Octavia G-Tec are sub capotă propulsorul 1.5 TSI şi oferă 130 CP. Rezervorul de gaz oferă un volum de 17.7 kg, iar rezervorul de combustibil poate fi alimentat cu până la 9 litri de benzină.
Pentru prima dată în istorie — Skoda Octavia iV
Cea mai savuroasă noutate pentru Octavia este apariţia versiunii plug-in hybrid, Octavia iV, pentru prima dată în istoria modelului. Precum şi în cazul navei amiral Superb, versiunea electrificată combină benzinarul turbo 1.4 TSI cu un motor electric, ce livrează în tandem 204 sau 245 CP, în funcţie de versiunea aleasă. Bateria de 13 kWh consumă o parte din spaţiul util oferit la portbagaj, dar promite în schimb o autonomie de până la 55 km în regim 100% electric.
Termeni de lansare şi alte versiuni

Skoda Octavia se va lansa pe piaţa europeană în doar câteva luni. Din start bestseller-ul ceh va fi disponibil cu două variante de caroserie, liftback şi break, câteva motorizări şi două versiuni electrificate, disponibile indiferent de tipul de caroserie. Se anticipează că pe anumite pieţe Octavia va mai fi în continuare oferită cu benzinarul 1.6 MPI, iar pe parcursul anului viitor gama de versiuni va fi suplinită de variantele Octavia RS şi Octavia Scout.
0
1,940
GALERIE FOTO (81 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!