Gaz-benzină din uzină: noul Renault Captur GPL este disponibil şi în Moldova!

8 Mai 2020, 12:40
Ilie Toma
Cei care au încercat măcar o dată exploatarea unei maşini cu gaz — fie GPL, fie GNC — ştiu beneficiile în costuri. De obicei problema e că instalaţiile de gaz trebuie montate după cumpărarea maşinii, mai ales dacă e vorba de un automobil nou — or, modelele care vin din uzină cu motorizări pe gaz sunt foarte puţine.
Acum, însă, Renault are un model extrem de interesant, care e disponibil într-o asemenea motorizare bivalentă de gaz şi benzină chiar din uzină: noul SUV compact Captur. Mai mult ca atât, această nouă motorizare GPL este disponibilă şi în Moldova, la distribuitorul oficial.

Haideţi să întrăm un pic în esenţă. Noua motorizare pe gaz poartă numele Renault Captur TCe 100 GPL şi are sub capotă noul motor de 1.0 litri şi 3 cilindri al celor de la Renault. Noul motor e turboaspirat, dar beneficiază de o injecţie mai simplă, de tip multipoint, care se potriveşte de minune funcţionării pe bază de gaz petrolier lichefiat.

Puterea motorului e aceeaşi în ambele regimuri de funcţionare, benzină sau GPL, şi contituie 100 CP. Cuplul maxim atinge valoarea de 270 Nm la 2,000 rpm — în ambele regimuri. Motorizarea GPL poate fi cuplată doar la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.
Noul Renault Captur GPL beneficiază de un rezervor de benzină de mărime standard, de 48 de litri, în timp ce rezervorul de gaz are un volum de 40 de litri şi e localizat în nişa pentru roata de rezervă. Astfel şi volumul portbagajului rămâne neschimbat, iar autonomia totală a maşinii, cu cele două rezervoare, ajunge la peste 1,000 km.

Consumul real în ciclu nou WLTP al lui Captul GPL va contitui între 5.4 şi 7.5 litri de gaz la 100 km.

Sistemul de alimentare cu GPL are mai multe valve de siguranţă, fiind excluse orice riscuri asociate uneori instalaţiilor aftermarket. Schimbarea regimului de funcţionare de la un carburant la altul se face printr-un buton dedicat din habitaclu. De asemenea, motorul e proiectat special pentru funcţionarea pe ambele tipuri de combustibil, beneficiind de supape ranforsate, injecţie adaptată şi toate celelalte componente prevăzute pentru specificul de funcţionare. Astfel, garanţia versiunii GPL va fi aceeaşi ca şi la oricare ale modele Renault — 3 ani sau 100,000 km.
Preţul unui asemenea Renault Captur TCe 100 GPL în Moldova porneşte de la 15,100 EUR în dotare de bază Life, creşte la 16,200 euro în dotare Zen şi ajunge la 18,000 euro în dotare de top Intens. Astfel, motorizarea GPL este cu doar 400 euro mai scumpă decât versiunea TCe 100 obişnuită, care rulează doar pe benzină.

Şi dacă vă gândiţi care ar fi beneficiul unei motorizări pe gaz din uzină pentru o maşină nouă, aparent cumpărată mai mult de dragul designului şi nu neapărat pentru economia realizată pe gaz, vă vom împărtăşi exprienţa noastră în PiataAuto.md. Acum mulţi ani am cumpărat un Mercedes-Benz B-Class nou, cu motorizare pe gaz din uzină (în acel caz era vorba de gaz natural comprimat). Iniţial era ciudat să ne alimentăm la staţiile de gaz noi şi în mare parte taxiurile. Dar maşina aia s-a dovedit într-atât de eficientă şi rezistentă în timp, în cât am exploatat-o mai mult de 9 ani şi am parcurs cu ea 357 mii km, fără vreo problemă la motor. Citind acum ce s-a făcut pentru adaptarea noului motor Renault pentru funcţionarea pe gaz, putem spune că şi aceste motorizări Renault au toate şansele să fie lipsite de probleme pe multe sute de mii de km înainte şi să ofere călătorii la costuri extraordinar de mici pentru ocupanţi. Iar de curând noi am testat şi noul Renault Captur, într-o motorizare pe benzină ce-i drept, despre care spuneam că e sigur printre cele mai impresionante SUV-uri de talia sa din câte există azi în lume! Aşa că poate ideea unui asemenea SUV modern, dar cu propulsie bivalentă, e chiar foarte atrăgătoare, ce spuneţi?
1
8,384
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!