Modificări majore la Euro NCAP: organizaţia introduce teste mai severe pentru siguranţa pasivă

20 Mai 2020, 14:29
Denis Godorozea
Euro NCAP pregăteşte introducerea unor teste mai severe pentru verificarea siguranţei pasive a noilor automobile. Potrivit oficialilor organizaţiei europene, la etapa actuală majoritatea modelelor noi reuşesc să acumuleze punctajul maxim. Însă punctajul maxim nu neapărat înseamnă că aceste maşini oferă siguranţă maximă în toate tipurile de accidente, iar astfel cei de la Euro NCAP îşi propun să introducă exerciţii mai severe, totul pentru a spori siguranţa în trafic.
De menţionat, că procedura de testare a noilor maşini este modificată de cei de la Euro NCAP fiecare doi ani, iar exerciţii de testare noi se introduc aproape anual. Una dintre modificările propuse pentru acest an este eliminarea testului cu impactul maşinii cu un obstacol static deformabil — în locul acestui test specialiştii propun să ciocnească automobilele cu un obstacol mobil deformabil, iar ambii participanţi să ruleze cu viteza de 50 km/h în momentul impactului, cu o suprafaţă de contact de 50% din partea frontală a maşinii.
Cu acest test specialiştii îşi propun să verifice care pot fi consecinţele unui accident cu participarea unui automobil compact cu un alt model de dimensiuni mai mari. În acest caz, dacă se va adeveri că maşina mai mare poate provoca daune periculoase celor de la bordul compactei, scorul final va fi penalizat. Deci, SUV-urile în marea majoritate a cazurilor sunt capabile să ofere siguranţă maximă celor de la bord, dar pot fi periculoase în cazul unui impact pentru celălalt participant al accidentului.
Membrii organizaţiei vor introduce modificări şi în cadrul testelor cu impact lateral — anterior în cazul acestor testări se verifica impactul asupra pasagerului aşezat acea parte a maşinii, unde a a avut loc contactul. Acum, însă, cei de la Euro NCAP vor verifica dacă există şanse ca cei de la bord să se aleagă cu leziuni corporale lovindu-se unul de celălalt în urma impactului. De menţionat, că constructorii auto s-au şi preocupat de acest risc, iar cei de la Genesis, de exemplu, au introdus un airbag de tip cortină central, care să prevină loviturile dintre şofer şi pasager faţă în cazul unei ciocniri laterale violente.
Concomitent Euro NCAP anunţă testări mai severe şi pentru sistemele de siguranţă activă — acum specialiştii vor verifica modul de funcţionare a sistemului de monitorizare a stării şoferului şi sistemul electronic automatizat de alertare a serviciilor de urgenţă în urma accidentului. Amintim că până acum în rândul sistemelor de siguranţă activă specialiştii verificau modul de funcţionare a sistemului de frânare automatizată de urgenţă, sistemul de stabilizare etc.
0
1,936
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!