De pe vremea când tuning-ul se făcea altfel: un Mercedes-Benz E-Class W210 din 2001, semnat de Carlsson, scos la vânzare

23 Iunie 2020, 19:37
Ilie Toma
Exista o vreme când atelierele de tuning aveau mai mulţi mecanici în garaj decât programişti de soft. Exista o vreme când să faci tuning la o maşină, însemna să munceşti intens la motorul ei, pentru a scoate mai multă putere, nu să-i faci o simplă rescriere de soft.
Din acele timpuri vine şi acest exemplar de Mercedes-Benz E-Class W210, semnat de atelierul german de tuning Carlsson. Exemplarul acesta e atât de rar, încât aproape că nu vei găsi nici măcar date despre el pe internet, dărămite să vezi vreodată vreun alt exemplar identic pe stradă. Stai să vezi cât de gustos e!
Deci, ceea ce vezi în imagini nu e un simplu E-Class W210 cu tuning, ci e un E Class 55 AMG din generaţia asta, cu tratament de tuning. Iar versiunea modificată şi semnată de Carlson nu mai purta indicele 55, ci 60! Ai ghicit de ce?
Ei bine, un asemenea E-Class E 55 AMG W210 ieşea de pe poarta uzinei cu un motor V8 de 5.5 litri sub capotă, care producea 359 CP şi 530 Nm, trimişi toţi pe puntea spate. Maşina standard semnată de AMG, în anul 2001, atingea 100 km/h cam în exact 5 secunde şi era o adevărată rachetă! Nu s-au produs prea multe — ediţia anului 2001, de exemplu, s-a produs în numai 653 de exemplare!
Acum atelierul nostru de tuning, despre care vorbim noi azi şi care a vrăjit acest exemplar, lua la bază aceste exemplare AMG „standard” şi le fermeca mai departe. Printre multitudinea de modificări, precum jantele, suspensia, eşapamentul şi alte chestiuţe, mecanicii munceau de zor şi la motor, mărindu-i cilindreea de la 5.5 litri la 6.0 litri! În rezultat, maşina asta, numită pe deplin Mercedes-Benz E 60 AMG Carlsson CM nu mai dezvolta „doar” 359 CP, ci 405 CP!
Şi acum imaginaţi-vă, dacă AMG-uri standard s-au produs doar 653 unităţi în 2001, câte credeţi c-au existat în ipostază Carlsson? Cu siguranţă le poţi număra pe degete! Şi câte credeţi că s-au păstrat în asemenea condiţie până astăzi?...
Exemplarul acesta are doar 28,500 km parcurşi la bord şi se află pe teritoriul Poloniei în prezent, de unde a fost scos la vânzare. Preţul e unul pe măsură — 65,900 euro preţ pentru export, după care se vor mai adăuga taxele de import pe care va trebui să le suporte cumpărătorul. Dar, la cât de unică e maşina şi bine conservată, suntem siguri că se va găsi un colecţionar dornic de a-şi adăuga în garaj o asemenea bijuterie rară!
0
25,916
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!