Păzea, Jeep Wrangler! Indienii de la Mahindra prezintă offroader-ul Thar

18 August 2020, 10:22
Denis Godorozea
Se pare că în segmentul offroader-elor curând va avea loc un nou proces de judecată pentru drepturile de autor asupra designului — Mahindra a prezentat noua generaţie Thar, care pare a fi o copie apropiată a lui Jeep Wrangler. Chiar dacă noul Thar va rămâne strict dedicat pieţei locale din India, or americanii livrează Wrangler-ul inclusiv şi în ţara asiatică, însă doar în interpretarea cu 5 uşi, pe când Thar este un offroader simţitor mai compact, cu 3 portiere.
Istoria constructorului indian Mahindra a început cu câţiva ani după sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, noua întreprindere a obţinut dreptul de producţie a offroader-elor americane Willys. De altfel, Mahindra este o adevărată legendă locală, specializată pe producţia maşinilor de teren la preţ accesibil, maxim de practice şi fiabile. Mai mult de atât, o interpretare uşor modificată a lui Willys CJ-3B, lansată pentru prima dată în 1953, a fost produsă până în 2019 pentru piaţa locală. Astfel şi modelul Thar a moştenit substratul tehnic în 2010 de la offroader-ul american, iar acum indienii prezintă o nouă generaţie pentru utilitara îndrăgită.
Din punct de vedere tehnic cel de-al doilea Thar se distinge mult de predecesor şi nu prea are tangenţe cu americanul Willys. Însă cei de la Mahindra nu au renunţat şi la concepţia bine definită de offroader practic şi fiabil, se pare că tocmai din acest motiv au şi menţinut designul caracteristic, inspirat de la Willys, iar astfel Thar a ajuns să fie apropiat stilistic şi de actualul Wrangler.
Indienii nici măcar nu încearcă să-şi distanţeze modelul de colegul american, ba au recurs la un decor similar pentru habitaclu, cu reprezentarea grafică a siluetei offroader-ului pe planşa de bord. Mahindra Thar a debutat într-o singură variantă de caroserie, cu 3 portiere, şi măsoară 3,985 mm în lungime, având un ampatament de 2,450 mm, deci fiind un model simţitor mai mic decât Wrangler, are un ampatament apropiat. Precum şi în cazul lui Wrangler, Mahindra Thar are plafon şi portiere detaşabile.
Cu schimbul de generaţii offroader-ul indian a preluat platforma cu cadru dur şi suspensia de la Mahindra Scorpio, un alt model din gamă. Acest lucru a permis un avans tehnic considerabil, astfel încât Thar oferă acum sisteme electronice de asistenţă şi siguranţă, precum ESP-ul şi sisteme de asistenţă în offroad. Sub capotă şi-au făcut loc motorizări absolut noi, dezvoltate în cooperare cu Ford. Este vorba despre unitatea turbo pe benzină de 2.0 litri, cu 4 cilindri şi injecţie directă. Motorul oferă 152 CP şi 320 Nm la activ, iar în vârful gamei s-a situat turbodieselul de 2.2 litri, ce oferă 132 CP şi 300 Nm. Pentru prima dată Mahindra Thar poate avea o cutie automată, fiind vorba despre unitatea cu 6 rapoarte livrată de Aisin. Mai mult, constructorul promite diversificarea ulterioară a gamei cu versiuni cu ampatament mărit, cu 5 portiere şi motoare mai performante.
Vânzările Mahindra Thar vor demara în India în câteva săptămâni, preţul de pornire fiind de aproximativ 16 mii dolari americani. Astfel este exclusă o rivalitate cu Wrangler, comercializat în India doar în varianta cu 5 portiere la preţ de peste 40 mii dolari americani. Dar va fi oare acesta un motiv suficient pentru americani pentru a nu-şi acţiona concurenţii în judecată pentru drepturile asupra designului? Or mai devreme cei de la Jeep au cerut dreptate în instanţă odată cu lansarea offroader-ului Mahindra Roxor în SUA, un alt model cu istorie comună cu Willys şi, respectiv, Jeep.
0
3,277
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!