Rolls-Royce clasic cu propulsie 100% electrică şi baterie mai mare decât la Tesla Model S

24 August 2020, 09:44
Denis Godorozea
Rolls-Royce nu se prea grăbeşte cu lansarea primului său electromobil — britanicii îşi doresc să ofere clienţilor un proiect ireproşabil, un electromobil premium suprem, care să combine luxul limuzinelor cu eficienţa şi performanţele maxime pe care le poate oferi un electromobil, ba chiar mai mult de atât. Între timp, însă, o companie privată din Silverstone a pregătit un proiect inedit, cu primele Rolls-uri electrice, iar aceste electromobile sunt şi mai speciale, or au la bază limuzinele clasice Rolls-Royce.
Primele unităţi pregătite de Lunaz au la bază sedanul Rolls-Royce Silver Cloud din 1956 şi un Rolls-Royce Phantom V din 1961. Britanicii de la Lunaz au în prezent un portofoliu de electromobile, create pe baza maşinilor clasice din Regatul Unit, însă pentru prima dată au pus mâna pe vreun Rolls-Royce. Precum şi anterior, cei de la Lunaz preiau modelele clasice avariate sau distruse, după care le reabilitează la starea estetică originală şi înlocuiesc substratul tehnic cu unul 100% electric. Mai mult de atât, clienţii pot solicita o modernizare tehnică a interiorului, de exemplu, ca maşina clasică să ofere sisteme contemporane la bord, dar şi un nivel avansat de personalizare. Astfel, la bord se regăseşte un sistem multimedia, unul audio de performanţă, dar şi un sistem de climatizare eficient. Însă acestea sunt ascunse bine la interior, astfel încât să nu intre în contradicţie cu aspectul clasic al Rolls-Royce-ului.
Substratul tehnic electrificat al celor două Rolls-Royce reabilitate este identic, însă, cu proiectele prezentate de Lunaz anterior — limuzinele sunt puse în mişcare de un motor electric cu 380 CP şi 700 Nm la activ. Nu sunt cifre record, aparent, însă capodoperele astea imense pot accelera în noua ipostază în doar 5 secunde de la 0 la 100 km/h! Bineînţeles, chiar şi în aceste condiţii Rolls-urile nu au pierdut din calităţile lor veritabile de lux şi confort suprem la bord.
Autonomia declarată pentru ambele modele este identică, de puţin peste 480 km cu un singur plin al bateriilor. Capacitatea, însă, variază de la un model la altul. Sedanul Silver Cloud optează pentru o baterie de 80 kWh, pe când limuzina imensă Phantom are nevoie de o baterie de 120 kWh pentru o autonomie similară.
Per total această gamă de Rolls-Royce electrificate va enumera doar 30 unităţi 100% electrice. Modelul Silver Cloud porneşte de la cel puţin 350 mii lire sterline, pe când Phantom-ul va costa nu mai puţin de 500,000 lire sterline, iar preţurile indicate nu includ şi taxele.
0
1,906
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!