Cel mai savuros W211 de colecţie: un Mercedes-Benz E 55 AMG, scos la vânzare la preţ derizoriu în Olanda

21 Septembrie 2020, 22:14
Ilie Toma
Maşina asta le va răscoli sufletele a mii de oameni, pasionaţi de E-Class W211, pasionaţi de AMG-urile alea clasice, pasionaţi de Mercedes-Benz şi pur şi simplu admiratori ai maşinilor bune! Pentru că nu te poate lăsa indiferent acest model deja legendar. Pentru că un exemplar în asemenea stare conservată, scos acum la vânzare în Germania la un preţ atât de mic, e-n măsură să te facă să-l visezi noaptea, făcând totul pentru a-l vedea în garajul tău!
Vorbim de un Mercedes-Benz E 55 AMG din generaţia W211, în caroserie sedan, care are sub capotă legendarul motor M113 — un V8 cu supercharger. Cu o capacitate cilindrică de 5,439 cm cubi, acesta scotea 476 CP şi 700 Nm pe acest E 55 AMG! În anul 2002, când a apărut modelul, acest motor a câştigat şi titlul de motor internaţional al anului în categoria celor performane, bătând până şi propulsoare Ferrari. Şi pentru că era atât de puternic, nici proaspăt lansata cutie de viteze automată 7G-TRONIC nu era capabilă să facă faţă puterii, aşa că inginerii au optat pentru o cutie automată cu 5 trepte Speedshift, care putea ţine peste 1,000 Nm!
În acelaşi ani când se lansase, E 55 AMG devenise cel mai puternic sedan Mercedes-Benz şi chiar depăşea la acceleraţie în teste sportcarul SL 55 AMG, cu acelaşi motor. Când venea vorba de comparaţii cu concurenţii, practic toate testele drive ale vremii îl scoteau pe E 55 AMG ca un învingător detaşat. Maşina asta era pur şi simplu genială, nebună şi nimic altceva nu putea măcar să strălucească un pic lângă ea. Cifrele oficiale îi arătau un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 4.4 secunde, chiar dacă toată puterea pleca doar pe puntea spate.
Şi imaginaţi-vă că la facelift-ul din 2006, când E 55 AMG a fost înlocuit cu E 63 AMG, noul motor mai mare livra mai mulţi cai, dar mai puţin cuplu — doar 631 Nm în loc de 700 Nm de pe E 55 AMG. Încă un motiv să preţuieşti mai tare nostalgicul E 55 AMG în loc de succesorii săi!
Ei bine, şi exemplarul de care vorbim noi azi e tocmai unul din primele produse din această generaţie, fiind asamblat la 1 septembrie 2002 şi ajungând în mâinile primului cumpărător la 03 februarie 2003.
A avut parte de o exploatare foarte dozată, întrucât în 17 ani a adunat doar 58,034 km pe bord, iar deservirea tehnică regulată a maşinii a fost minuţios documentată. Totul e în stare impecabilă la maşina asta, atât tehnic, cât şi estetic. Tocmai de asta şi e o bijuterie atât de rară, capabilă să cucerească imediat inima unui pasionat. Iar dacă am ajuns până aici, să vă spunem şi preţul, dar înainte de asta, dacă aveţi probleme de inimă, luaţi-vă un calmant alături.
Maşina asta se apropia de 80-100 mii euro când era nouă, iar cu tot cu dotări, în dependenţă şi de taxarea din anumite ţări, puteai ajunge la cifre şi mai mari. O maşină conservată azi cu 58 mii km parcurşi, la cât de legendar şi apreciat e modelul, ar trebui să coste minim vreo 70% din valoarea unei maşini noi de atunci, poate chiar exact cât costa ea nouă. Anume asta ar fi o normalitate, să aflăm că acest exemplar costă vreo 70-80 mii euro, minim vreo 55-60 mii. Însă, bijuteria asta e vândută cu doar 22,950 euro inclusiv tva-ul olandez, iar pentru export, fără această taxă, e vândută la un preţ net de doar 18,967 euro!
Deci sub 19 mii pentru un legendar Mercedes-Benz E 55 AMG din generaţia W211, conservat cu un parcurs minim şi într-o stare de excepţie! Hai, spune cu mâna pe inimă, nu-I aşa că te vei gândi la noapte la acest AMG?...
0
10,848
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!