E un Mercedes-Benz G-Class de şcoală veche, fără fiţe şi cu 400 mii km parcurşi! Dar oricum costă mult!

30 Septembrie 2020, 22:43
Ilie Toma
Azi Mercedes-Benz G-Class e o maşină poate cu prea mult fiţe, faţă de misiunea sa iniţială, pentru care a fost creată, să fie un offroader desăvârşit. Dar au existat vremuri când G-Class era în primul rând vândut ca o maşină de teren, funcţională, indestructibilă, şi abia apoi un vehicul stilat.
Ba chiar, dacă vorbim de stil, exemplarul pe care-l vizăm azi are un habitaclu cu scaune şi panouri ale uşilor tapisate cu textil cu pătrăţele! Imaginaţi-vă cum ar fi să deschideţi uşa unui G-Class din 2020 şi să descoperi asemenea material pe scaune şi pe uşi!
Maşina asta e fabricată în 1989, la doar 10 ani de când G-Class apăruse, în general în istorie! Da, azi ne pare că Gelandewagenul există de o veşnicie, dar în 1989, el aniversa abia 10 ani, iar cei de la Mercedes-Benz au decis să-l onoreze cu o ediţie specială — „Classic Station Wagon”, care să fie produsă doar în 300 exemplare şi să fie disponibilă în versiune cu 3 uşi. Aţi ghicit deja, exemplarul de care vorbim noi azi e tocmai un asemenea G-Class rar, din acea ediţie specială, unul din 300 produse în cinstea aniversării de 10 ani ai modelului. De fapt, are şi inscripţia cu numerotarea exactă — e exemplarul cu numărul 257 din cele 300.
Faţă de un G-Class standard, ediţia specială avea un interior mai înnobilat. Scaunele erau diferite, mai confortabile, decât pe un G standard, iar tapiseria în pătrăţele facea parte din setul de înnobilare a interiorului. Cel mai mult se deosebesc scaunele spate, care erau net superioare pe această ediţie limitată, faţă de un G-Class standard din acele vremuri.
Mai mult ca atât, ediţia „Classic Station Wagon” avea şi o consolă centrală diferită, aşa că ceea ce vedeţi în imagine drept consolă centrală, cu inserţiile astea de lemn, se datoreză întru totul ediţiei limitate. Din aceeaşi poveste e şi telefonul ăla cu butoane, încorporat în maşină! Să ai asta pe un G-Class în 1989, e ca şi cum te simţeai stăpânul lumii. Ba chiar ni se naşte o bănuială că de pe aici se trag începuturile imaginii fiţoase pe care a obţinut-o G-Class mai târziu! Auzi tu, telefon într-o maşină de offroad, în anul 1989! Nici nu mai contează că suportul lui era o placă metalică prinsă în patru şuruburi de tunelul central. Avea receptor cu butoane, prins cu cablu cârlionţat, şi-l putea ţine cu trei degete în timp ce priveai muritorii de după geam, care nici nu visau încă la vreun telefon celular!
Şi staţi, că asta nu e toată ambianţa nobilă. Aşa cum azi Mercedes-Benz instalează sisteme audio Burmester în dotări de top, în acei ani instala Becker-Mexico. Şi acest G-Class are un asemenea sistem.
Ei bine, dar să vorbim şi despre chestiuţe tehnice şi mecanice, nu doar de ambianţă şi aspect. Ceea ce vedeţi în imagini e prima versiune de G-Class, cea lansată în 1979, doar că trecută printr-un facelift, iar astfel are numele de cod 406.2. Acest exemplar e un GE 230, iar asta înseamnă că are un motor de 2.3 litri sub capotă. Da, pentru că azi râdem că G-Class a primit din nou un motor de 2.0 litri în China, dar până şi primul G-Class a avut unul. În fine, versiunea 230 GE avea sub capotă un benzinar de 2,299 cm cubi, care dezvolta 126 CP şi 192 Nm. E un motor cu 4 cilindri în linie, cu numele de cod M115. Şi e cuplat la o cutie manuală.
Maşina asta a fost livrată primului cumpărător din Germania în iunie 1989, apoi şi-a schimbat încă 3 proprietari, până a ajuns în mâinile actualului, care a ţinut-o pentru ultimii 17 ani în posesia sa. Toţi au îngrijit-o foarte bine, însă, şi i-au documentat deservirile şi exploatarea.
Şi pentru că e un G-Class indestructibil, n-a stat parcat fără treabă şi nici nu vine în vreo stare conservată. Nu, maşina asta are 400,230 km pe bord, dar se simte ca un om la 20 de ani. E matur, dar abia intră în marele ritm al vieţii! Pentru că motorul de sub capotă e unul din acele concepute în anii 1970, cu acea durabilitate legendară. Şi pentru că întreaga maşină, cu tot ca tracţiunea sa integrală, suspensia şi toată construcţia e întruchiparea unei creaţii tehnice nemuritoare. Proprietarul său actual ne asigură că maşina asta ar putea să mai ţină câteva decenii bune şi încă cel puţin vreun milion-două de kilometri! Şi asta nu pentru că ar fi fost restaurată, ci pentru că aşa de bine îşi păstrează neschimbată starea sa originală de-a lungul timpului!
Ei bine, şi acum să facem totalurile. Avem de-a face cu un Mercedes-Benz G-Class de 31 de ani vechime, fără fiţele din ziua de azi, dar totodată cu primele adieri de fiţe fascinante pentru anul său de fabricare. Avem un exemplar care are un parcurs deloc neglijabil de 400 mii km, chiar dacă suntem asiguraţi că e-n floarea tinereţei. E un G-Class de şcoală veche, dar e şi un reprezentant al unei ediţii limitate. Cât ar trebui să coste, deci?
Nu, nu costă foarte puţin. Proprietarul său vrea 19,900 euro pe el şi ăsta e preţ fix, nenegociabil, fără vreo taxă deductibilă, pentru că o vinde direct, ca persoană fizică. Şi pentru că a deţinut acest Mercedes-Benz G-Class pe parcursul ultimilor 17 ani, ne asigură că ceea ce vedem noi aici e o raritate absolută, o bijuterie demnă de atenţia colecţionarilor, un G-Class care de aici încolo poate doar creşte în valoarea sa!

Aşa să fie oare? Voi ce credeţi?
0
4,042
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!