Premieră: Maserati MC20! Primul hypercar din epoca modernă a mărcii şi primul electromobil din istorie

10 Septembrie 2020, 11:29
Denis Godorozea
Maserati prezintă în premieră mondială primul hypercar din epoca modernă a mărcii, care devine, totodată, şi primul electromobil din istoria companiei, or MC20 pe lângă versiunea cu motor termic va fi disponibilă cu un sistem 100% electric. De altfel, MC20 mai aduce o altă noutate în gama italienilor — noul propulsor V6 pe benzină, creat de forţele inginerilor Maserati.
Lansarea lui MC20 este cu adevărat istorică şi simbolică pentru Maserati, or maşina de performanţă a fost creată de inginerii italieni şi are un propulsor 100% original. Mai mult de atât, acesta devine şi primul electromobil al mărcii, iar hypercar-ul urmează să fie asamblat la patria istorică Maserati, în oraşul italian Modena. Uzina respectivă a fost modernizată timp de un an special pentru producţia hypercar-ului, asta după ce italienii au eliminat din gamă sportivele Gran Turismo şi Gran Cabrio.
Caroseria hypercar-ului este realizată din fibră de carbon, cu elemente şi tehnologii ochite la bolizii de curse de circuit, iar inginerii Maserati au fost chiar asistaţi de cei de la Dallara. În rezultat, caroseria hypercar-ului nu este îngreunată fizic sau vizual de eleroane masive, însă la viteze maxime coeficientul aerodinamic este optim şi creează o forţă de apăsare de 100 kg. Astfel şi formele şi designul maşinii sunt perfect echilibrate, gândite de faimoşii designeri italieni.
Interiorul este realizat într-un stil minimalist şi lin, precum exteriorul. Aici este combinată tapiseria din piele şi Alcantara cu multiple suprafeţe din fibră de carbon. Şoferul va beneficia de un instrumentar de bord complet digital cu un ecran de 10 ţoli, iar pe consola centrală se va situa un ecran de dimensiuni similare, dedicat sistemului multimedia.
Cea mai gustoasă apariţie este, însă, benzinarul Nettuno de 3.0 litri, un V6 dotat cu două turbocompresoare, creat de specialiştii italieni şi amplasat la posteriorul maşinii. Motorul dezvoltă un total de 630 CP şi 730 Nm, cuplul imens fiind livrat în exclusivitate roţilor punţii spate prin intermediul cutiei automate cu dublu ambreiaj şi 8 rapoarte. În ipostaza respectivă hypercar-ul este capabil să atingă viteza de 100 km/h în 2.9 secunde, cea de-a doua sută de km/h fiind atinsă în 8.8 secunde. Acul vitezometrului opreşte în drept cu cifra de 325 km/h.
Şi mai curioasă pare a fi versiunea 100% electrică, despre care italienii nu au relatat în detaliu încă, dar au dezvăluit că aceasta va fi chiar mai agilă decât varianta cu motor termic, viteza de 100 km/h fiind cucerită în 2.8 secunde, iar viteza maximă fiind de 310 km/h. Nu se cunoaşte capacitatea bateriei care va alimenta motorul (sau motoarele?) electric, dar constructorul promite o autonomie de până la 325 km cu un singur plin al bateriilor, calculată conform standardului WLTP.
Maserati a dat startul comenzilor preliminare pentru MC20, urmând ca producţia hypercar-ului să înceapă la finalul acestui an. Respectiv, livrările vor demara în primele săptămâni ale anului viitor. Deocamdată se cunoaşte doar preţul pentru piaţa nord-americană — de la 210,000 dolari.
0
2,898
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!