Premieră: Land Rover Discovery facelift! Acum doar cu suspensie pneumatică şi motoare cu 6 cilindri

10 Noiembrie 2020, 09:31
Denis Godorozea
Lansat în premieră în 2017, Land Rover Discovery de generaţie curentă primeşte un facelift de mijloc de carieră. Modernizarea vine să îmbunătăţească poziţiile de piaţă a offroader-ului care indică în prezent cele mia modeste rezultate de vânzări în întreaga gamă a constructorului britanic. Să vedem, deci, ce actualizări au pregătit cei de la Land Rover pentru a atrage cumpărătorii.
Actualizările estetice nu modifică în totalitate aspectul exterior al maşinii. Discovery are în continuare forme exterioare mai ondulate de dragul coeficientului aerodinamic, dar capătă un aspect mai spartanic datorită micilor detalii, acum mai pătrăţoase, precum semnăturile LED ale luminilor de zi frontale şi din blocurile optice posterioare. De altfel, farurile sunt full-LED acum din nivelul incipient de echipare. Opţional sunt disponibile faruri matrice, iar aspectul exterior poate fi condimentat cu pachetul R-Dynamic, care vine să înlocuiască pachetul vechi Dynamic, dar oferă modificări similare.
Modificările interioare sunt mai consistente, însă vizibile doar pentru posesorii versiunii precedente sau dacă am sta să comparăm cele două offroader-e direct. Aici este prezent un volan nou, preluat de la proaspătul Defender, şi sistemul multimedia de ultimă generaţie Pivi Pro. Ecranul tactil de dimensiuni mai mari (11.4 inch) a impus modificări în structura consolei centrale, care a devenit mai mare în lăţime. Sistemul este, astfel, mai mare cu 48% comparativ cu varianta precedentă, mai ergonomic în operare şi poate fi actualizat prin conexiuni internet.
Mai jos s-au situat comenzile sistemului de climatizare, în marea lor majoritate — tactile, ce pot avea funcţii diferite în timpul navigării prin jungla multimedia. Şi instrumentarul de bord a fost supus modificărilor — ecranul de 12.3 inch nu şi-a schimbat dimensiunile sau formele, dar afişajele sunt mai informative acum şi pot fi ajustate după bunul plac. Rotila selectării direcţiei de mers a cutiei automate a fost înlocuită cu un levier compact.
Modificări majore sunt rezervate şi substratului tehnic. Gama motorizărilor a fost revizuită complet — vechile unităţi V6 moştenite de la Ford au fost pensionate definitiv, iar astfel Discovery poate fi echipat acum doar cu motoare din gama Ingenium, unităţile de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie. De la vechea versiune a offroader-ului rămâne disponibil doar motorul turbo pe benzină de 2.0 litri, ce dezvoltă 300 CP şi 400 Nm.
Amatorii motoarelor diesel vor putea alege dintre versiunile D250 şi D300. Acestea oferă 249 CP şi 570 Nm în versiunea incipientă sau 300 CP şi 650 Nm în varianta de top. Unitatea de top pe benzină dezvoltă 360 CP şi 500 Nm. Toate motorizările sunt de tip mild-hybrid, cu generator-starter de 48V, şi toate se cuplează la cutia automată cu 8 rapoarte şi sistemul de tracţiune integrală permanentă.
Este inclus şi sistemul actualizat Terrain Response 2, care oferă un regim de rulare nou, numit Wade Mode, pentru parcurgerea vadurilor. La nivel de suspensie intervine o mică revoluţie — suspensiile tradiţionale cu arcuri nu mai sunt prevăzute pentru Discovery. Offroader-ul poate avea acum doar suspensii pneumatice cu amortizoare adaptive.
Vânzările noului Discovery facelift au demarat în Europa şi SUA. Pe piaţa de acasă offroader-ul porneşte de la 54,000 lire sterline pentru varianta de bază. Livrările vor demara în următoarele săptămâni. Mai accesibilă va fi versiunea Discovery Commercial, interpretarea comercială cu compartiment mărit de depozitare.
0
1,468
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!