Premieră mondială: noua generaţie Nissan Qashqai şi tot ce trebuie să ştii despre ea

18 Februarie 2021, 12:49
Denis Godorozea
Nissan prezintă astăzi în premieră mondială noul Qashqai — precedentele generaţii ale crossover-ului compact japonez au propulsat mult vânzările companiei la nivel global, cucerind poziţii de top în vânzări pe diferite pieţe. Astfel, japonezii au avut misiunea dificilă de a perfecţiona cel de-al treilea Qashqai pentru a recuceri titlul de cel mai solicitat SUV din segment.
Iniţial Nissan intenţiona să prezintă noul Qashqai în 2020, însă pandemia globală şi criza internă a companiei le-a dat peste cap planurile. Ei bine, în schimb japonezii au avut niţel mai mult timp pentru a perfecţiona cele pregătite. Designul maşinii nu a mai fost un prea mare mister, or acum câţiva ani japonezii au prefaţat noul limbaj stilistic al lui Qashqai cu conceptul IMQ, parcă inspirat de la modelele Infiniti. Iar această comparaţie nu este lipsită de sens, or într-un mediu de concurenţă tot mai fierbinte constructorii sunt nevoiţi să aplice toate resursele şi posibilităţile în lupta pentru cumpărători. Aşadar, acum şi Qashqai ţinteşte în segmentul premium.
În materie de design cel de-al treilea Qashqai nu are nimic în comun cu predecesorul — SUV-ul a ochit farurile etajate de la proaspătul Rogue/X-Trail, însă segmentul luminilor de zi este unit într-un singur corp cu farurile de fază scurtă/lungă, situate mai jos. Calandrul specific trapezoidal este simţitor mai mare acum şi are chenare cromate în partea inferioară şi pe lateral. În ciuda tendinţelor de piaţă, la posterior Qashqai are două blocuri optice separate, dar, fireşte, full-LED cu indicatoare dinamice de viraj.
Cel mai resimţit avansul tehnologic se face la interior, unde Qashqai adoptă o planşă de bord minimalistă şi pune accentul pe ergonomie şi confortul vizual. Habitaclul este tapisat cu piele şi combină inserţii din lemn şi metale. Consola centrală este vizibil segmentată, astfel încât cel din spatele volanului să nu aibă nevoie de prea mult timp pentru acomodare — în partea de sus s-a situat ecranul sistemului multimedia cu diagonală de 9 inch, comenzi tactile şi butoane clasice de primă necesitate, compatibil cu gadget-urile mobile wireless prin interfeţele Apple CarPlay şi Android Auto.
Mai jos se află setul comenzilor sistemului de climatizare, în ciuda tendinţelor de piaţă — cu butoane clasice şi ergonomice. Pentru prima dată Qashqai poate avea şi un instrumentar de bord digital de 12.3 inch, cu multiple posibilităţi de personalizare, iar noul head-up display de 10.8 inch poate afişa un set mai variat de informaţii, inclusiv recomandările sistemului de navigaţie.
Cu schimbul de generaţii Qashqai a migrat pe platforma modulară CMF-C, dezvoltată în cadrul Alianţei Renault-Nissan. Noua arhitectură a permis reducerea greutăţii şi simultan o creştere în dimensiuni, pentru mai mult spaţiu la bord. Dar cea mai importantă noutate se ascunde la interior, unde Qashqai a beneficiat de motorizări noi, hibride mai avansate. Totodată, informaţiile anterioare s-au confirmat — Qashqai nu va mai avea motoare diesel vreodată, dar nici motorizări clasice pe benzină.
Aşadar, acum chiar şi varianta de bază este de tip mild-hybrid şi ascunde sub capotă benzinarul turbo de 1.3 litri, ce poate fi găsit pe multiple modele din cadrul Alianţei, inclusiv Dacia, dar şi pe compactele Mercedes-Benz. Motorizarea este disponibilă în două variaţii de putere, respectiv 138 CP şi 240 Nm sau 156 CP şi 260 Nm, şi se cuplează standard la cutie manuală cu tracţiune faţă. Opţional este disponibilă cutia cu variaţie continuă şi sistemul de tracţiune integrală, iar în acest caz cuplul maxim va constitui 270 Nm.
Mai importantă este apariţia sistemului e-Power, într-o versiune actualizată în raport cu ceea ce au lansat japonezii pe noul Note. Acum sistemul are la bază un motor pe benzină de 1.5 litri în schimbul celui de 1.2 litri, şi dezvoltă 187 CP şi 330 Nm. De menţionat, că deşi este vorba despre un sistem de propulsie de tip plug-in hybrid, când bateriile pot fi alimentate de la o sursă exterioară de energie, sistemul prezentat de Nissan pare a fi mai apropiat de unul 100% electric, cu motor pe benzină în rol de range extender, or crossover-ul este pus în mişcare în mod exclusiv de motorul electric de pe puntea faţă.
Lansarea noului Nissan Qashqai va avea loc pe pieţele europene mai târziu în acest an, urmând ca preţurile să fie specificate mai aproape de debutul comercial.
1
9,968
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!