Premieră: noul Nissan Pathfinder nu vrea să lase şanse pentru Toyota Highlander

5 Februarie 2021, 14:22
Denis Godorozea
Nissan prezintă noua generaţie a SUV-ului Pathfinder, model ce vine să concureze cu granzii segmentului de offroader-e cu 7 (şi mai mult) locuri. Pathfinder va deveni din nou un model global, care dezvăluie şi limbajul stilistic actualizat al mărcii, care se va regăsi ulterior şi pe noul Qashqai, care abia se pregăteşte de debut.
Cu un design absolut nou, Pathfinder menţine, totuşi, platforma generaţiei precedente, lansate pentru prima dată în 2012. Astfel, cea de-a cincea generaţie menţine platforma cu suspensie McPherson în faţă şi multi link la posterior. Până şi ampatamentul a rămas similar, de 2,900 mm, iar în lungime SUV-ul a pierdut 4 cm, având acum o lungime de 5,004 mm. Dar în ciuda acestui fapt, Pathfinder a căpătat un aspect general mai brutal, iar constructorul promite mai mult spaţiu la bord datorită aşezării eficientizate a substratului tehnic.
Planşa de bord a fost complet restilizată, iar începând cu versiunile de bază aici îşi va face loc ecranul de 8 inch al sistemului multimedia, dar şi un instrumentar de bord digital cu o diagonală de 7 inch. Pentru variantele de top este prevăzut un instrumentar mai informativ, cu multiple posibilităţi de personalizare, de 12.3 inch, iar consola centrală va fi dominată de un ecran de 9 inch, precum în modelul din imagini. Standard sunt incluse pachetele de asistenţă pentru şoferi şi siguranţă activă cu sistem de frânare automatizată de urgenţă inclus — SafetyShield 360. Opţional clienţii pot opta pentru sistemul de pilot automat cu cruise control adaptiv şi menţinere a benzii de circulaţie ProPilot. Cea mai accesibilă versiune prevede la bord locuri pentru 8 persoane, inclusiv şoferul.
Gama motorizărilor, precum şi substratul tehnic general, nu a rezervat careva surprize — Pathfinder este echipat standard cu benzinarul V6 de 3.5 litri, ce dezvoltă 288 CP şi 351 Nm. În schimb, acum japonezii au renunţat la cutia cu variaţie continuă în favoarea unei clasice automate, cu 9 rapoarte, ce transmite standard cuplul doar pe puntea faţă. Opţional, fireşte, este disponibilă tracţiunea integrală.
Ulterior niponii vor diversifica gama motorizărilor, iar voci apropiate companiei sugerează că în portofoliul Pathfinder şi-ar putea face loc o versiune hibridă. Până la finalul anului Pathfinder va marca debutul şi pe majoritatea pieţelor, unde este prezent brandul japonez, cu excepţia ţărilor europene.
0
3,470
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!