Ampatament mărit, V8 sub capotă şi preţ fantastic: acest VW Phaeton a fost maşină guvernamentală în Elveţia

16 Martie 2021, 19:37
Ilie Toma
Dacă există vreun model perfect pentru a definiţia de lux subevaluat, acela e cu siguranţă VW Phaeton. A fost construit pe o platformă comună cu Bentley Continental şi Audi A8, a beneficiat chiar şi de o uzină transparentă pentru producţia sa, iar soluţiile inginereşti au fost toate superlative, în dorinţa de a demonstra că un VW poate fi mai consistent decât şi-ar fi putut imagina oricine!
Şi adevărul e că, din punct de vedere ingineresc, maşina a fost una cu adevărat genială. Nu şi din punct de vedere comercial, pentru că, totuşi, psihologic oamenii nu s-au prea înghesuit în număr mare să plătească preţuri de zeci de mii de euro sau chiar peste o sută de mii pentru un sedan Volkswagen. Dar asta nu face maşina în sine mai puţin fascinantă! Iar noi vorbim azi despre un exemplar pur şi simplu superb, prin istoria sa, prin ipostaza în care a fost comandat şi prin preţul absolut derizoriu cu care a fost scos la vânzare!
Aşadar, acest VW Phaeton e unul cu ampatament mărit, măsurând 5,120 mm lungime, ca o adevărată limuzină de lux a vremii sale. Sub capota lui Paheton se puteau regăsi mai multe motoare mari şi generoase, dar în cazul exemplarului despre care vorbim azi, motorul e unul V8, aspirat natural, de 4.2 litri! Acesta dezvoltă 335 CP la 6,500 rpm, iar cuplul maxim ajunge la 430 Nm. Cu acest motor, Phaeton putea accelera de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde, iar viteza maximă era limitată electronic la 250 km/h.
Lucrurile curioase abia încep la acest exemplar, însă. Maşina asta a avut parte de o istorie foarte privilegiată, servind drept maşină guvernamentală în Elveţia din prima sa zi în care a fost cumpărată, în anul 2005. Mai exact, maşina asta i-a servit pe toţi şefii guvernului cantonal din cantonul Graubunden, având plăcuţele speciale de înmatriculare GR2.
În anul cumpărării sale, acest Paheton a fost tratat drept o achiziţie isteaţă a guvernului, pentru că, fiind un VW, se evita luxul opulent al unui Mercedes-Benz sau Audi, dar în acelaşi timp s-a putut opta pentru ampatament mărit şi dotări super generoase, menţinând bugetul total în limite admirabile. Aşa a fost posibil ca acest exemplar să fie comandat cu patru scaune individuale — deci două tronuri separate în locul unei banchete spate obişnuite. Toate scaunele au încălzire, ventilare şi chiar funcţie de masaj!
Există şi un sistem de încălzire autonomă, trapă, dar şi o mulţime de comenzi de confort, dirijarea cărora se face primordial de pe bancheta din spate, acolo unde erau pasagerii cei mai importanţi. Şi, fireşte, faptul că acest exemplar a fost maşină guvernamentală elveţiană l-a condamnat practic la o mentenanţă tehnică superbă, care i-a păstrat starea sa într-o condiţie excelentă.
De fapt, maşina are şi azi foarte puţine urme de uzură vizuală. Mai mult morală, pe alocuri, dar la nivel estetic, acest VW Phaeton e încă un templu al luxului.
Parcursul e unul onorabil, dar firesc pentru exploatarea maşinii, ajungând la aproape 223,800 km. Totuşi, la starea tehnică actuală a maşinii, această cifră nu pare deloc îngrijorătoare.
Noi am solicitat chiar şi câteva poze cu partea inferioară a acestui VW, iar acestea certifică o stare pur şi simplu admirabilă a Phaeton-ului. Drumuri elveţiene, mentenanţă corectă — mulţi sunt factorii, dar o maşină care arată aşa e demnă de a fi pusă în colecţie chiar şi la peste 200 mii km pe odometru!
Şi acum vine partea cea mai neverosimilă. Preţul cu care acest VW Passat a fost scos la vânzare în Elveţia. Maşina asta, care împărţea platforma sa tehnică cu Bentley şi Audi, maşina asta cu motor V8 imens sub capotă, ampatament mărit şi istorie guvernamentală, urmează a fi expusă la o licitaţie, iar preţul de start anunţat e de doar... 5,500 franci elveţieni, cu estimarea că preţul final ar putea fi undeva între 5,500 şi 6,500 franci! Cu alte cuvinte — vorbim de un preţ efectiv de vânzare de 5,000-6,000 euro, la cursul actual!
E clar, pentru cineva, acest VW Phaeton va fi o achiziţie pur şi simplu fantastică! O bijuterie ascunsă şi subapreciată, dacă vrei, care merită un loc în colecţia unui pasionat!
0
8,429
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!