Arată de parcă a ieşit din showroom, dar are un preţ infim: un VW Golf Mk3 superb, scos la vânzare în Germania

30 Martie 2021, 20:44
Ilie Toma
Vă mai amintiţi de Volkswagen Golf de generaţia a 3-a, un model atât de popular cândva prin părţile noastre? De fapt, a fost popular cam în toată lumea, după renumele pe care i-l construiseră primele două generaţii. Generaţia Mk3 s-a vândut în peste 4.8 milioane de unităţi în perioada anilor 1992-1998, cât a fost în producţie.
Cu un asemenea număr uriaş de exemplare produse, în mod normal un asemenea model n-ar prea putea pretinde a statut de model de colecţie. Dar maşina asta, scoasă la vânzare în Germania, e într-o condiţie atât de formidabilă, încât a fost dată pe mâna unei companii specializate în maşini clasice şi de colecţie pentru a fi vândută. Şi cine o va cumpăra, o va face, probabil, nu pentru a aştepta ca într-o zi preţul său să crească înzecit, ci pur şi simplu din nişte amintiri frumoase despre acest model, cu care poate a contactat în trecut.
Ei bine, în faţa noastră avem un VW Golf fabricat în anul 1994, iar către acest an, de fapt, VW considera că cifrele de vânzări ale modelului ar fi trebuit să fie impulsionate, aşa că a început lansarea unei lungi suite de ediţii speciale. Generaţia asta a avut probabil cele mai multe ediţii speciale din toate modelele produse vreodată, fiind câteva zeci la număr, încât le-au pierdut socoteala până şi fanii. Iar maşina asta e din ediţia Savoy, care, în esenţă, nu se distingea extraordinar de mult de un Golf standard, cu excepţia unui lucru important: motorul.
Ediţia specială a făcut posibil ca sub capota acestui Golf să se regăsească motorul, care era pus în mod normal pe Golf GTI — un propulsor de 2.0 litri, care dezvolta 116 CP şi 166 Nm. Nu pare foarte mult după parametrii zilelor noastre, şi nici în 1994 asta nu mai însemna tocmai un model foarte iute, mai ales că mai exista un Golf GTI cu 16 valve, care scotea 150 CP. Sau faptul că mai exista o versiune de 2.8 litri VR6, de 174 CP, apoi de 195 CP... Deci, v-am zis, ediţiile şi versiunile lui Golf Mk3 au fost cam încurcate de tot.
Totuşi, exemplarul ăsta, de culoare specială, s-a păstrat de-a lungul celor 27 de ani de când a fost produs într-o stare pur şi simplu excepţional de bună, astfel încât azi pare că încă stă nou în acest showroom, în aşteptarea cumpărătorului său. Diferenţa e că azi stă într-un showroom de maşini clasice, alături de Rolls-Royce-uri, Porsche-uri şi alte maşini sofisticate şi vânate de colecţionari!
Golf-ul din vizorul nostru are cutie automată şi un interior tapisat cu material textil, într-o combinaţie specială şi el. Maşina a reuşit să parcurgă aproape 76,000 km în întreaga sa istorie, dar nici măcar parcursul ăsta extrem de mic nu pare să fi lăsat urme de uzură pe ea! Totul la interior pare neatins, proaspăt, de parcă ar Golful ăsta ar fi ieşit de pe poarta uzinei acum vreo câteva luni.
La fel de neatins pare şi exteriorul, iar compania de maşini clasice, care-l vinde, menţionează şi existenţa unei cărţi de service complete, cu toate vizitele făcute cu regularitate şi documentate cu invoice-uri adiţionale. O istorie din alea de pe care şi-ar dori-o orice colecţionar, cu alte cuvinte.
Printre dotările, care erau rare pe atunci, se numără aerul condiţionat şi duzele încălzite pentru spălarea parbrizului! În schimb geamurile se acţionează tot manual, chiar şi pe portierele faţă.
Şi acum, cu toată condiţia asta incredibilă, cât te aştepţi să coste acest VW Golf Mk3, conservat atât de bine vreme de 27 de ani? Cam cât ar fi costat şi cât era nou, nu? Dar adevărul e mai îmbucurător, ba chiar incredibil!
Da, maşina asta, expusă azi la vânzare într-un showroom de maşini clasice din Germania, alături de exemplare Bentley, Rolls-Royce, Porsche şi chiar Ferrari clasice, costă doar 4,000 euro! Patru mii euro pentru un Golf Mk3 în condiţie de showroom, practic, conservat superb vreme de 27 de ani! Noi zicem că e probabil cea mai incredibilă achiziţie pe care ar putea-o face un om cu nostalgie şi amintiri frumoase pentru această generaţie de Golf!
0
5,462
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!