Porsche mai investeşte 70 de milioane în compania croată Rimac: o echipă mică de ingineri care au stârnit admiraţia celui mai dorit partener

8 Martie 2021, 10:50
Ilie Toma
Toate şansele păreau să fie iniţial împotriva celor de la Rimac. O companie mică din Croaţia, fondată în plină criză din 2009, fără resurse financiare uriaşe, cu scopul de a produce supercar-uri electrice de vârf când încă nici măcar primul Nissan Leaf nu-şi începuse cucerirea de piaţă. Dar totul a pornit din febra aia inginerească, din dorinţa de a-ţi pune visul în aplicare şi de a reuşi nu datorită, ci în pofida tuturor piedicilor.
Fondatorului Rimac îi spune Mate Rimac, deci compania îi poartă numele. El şi o echipă mică de ingineri sunt creierul a ceea ce s-a întâmplat la Rimac din 2009 încoace.
A urmat lansarea Concept One în 2011 — un supercar pe putea accelera până la 100 km/h în numai 2.6 secunde, apoi Concept S, şi mai puternic, apoi actualul C_Two. Maşina asta e de-a dreptul demenţială — are patru motoare electrice ce totalizează 1,940 CP şi 2,300 Nm, accelerează de la 0 la 60 mph în 1.86 secunde şi pretinde o viteză maximă de... 415 km/h! Şi cu tot cu bateriile sale grele, cântăreşte doar 1,950 kg datorită structurii monococ din fibră de carbon.
Iar cu asemenea dezvoltări de inginerie făcute pe parcursul anilor, e inevitabil că vei atrage atenţia marilor giganţi. La început aceştia au urmărit cu atenţie evoluţia. Apoi cele făcute de inginerii croaţi i-au făcut să-i admire profund. Şi aşa au început primele investiţii în Rimac. Porsche a cumpărat pentru prima dată un mic pachet de acţiuni în Rimac în 2018, iar doar un an mai târziu şi-a mărit cota la 15%. Porsche are o divizie de asemenea investiţii în start-up-uri promiţătoare, având participaţii în peste 20 de companii interesante. Dar cei de la Rimac i-au fascinant cei mai mult, o spun chiar ei astăzi, când cei de la Porsche anunţă că au decis să-şi sporească şi mai mult participaţia în compania croată, de la 15% la 24%, investind încă 70 de milioane de euro pentru asta!
Ei menţionează că vor să-i lase fondatorului Matt Rimac o participaţie cât mai mare şi o libertate cât mai mare de decizie, acesta având în continuare cea mai mare parte de acţiuni. În Rimac mai deţine acţiuni şi Hyundai, dar şi o companie chineză producătoare de baterii. Partea şi mai importantă anunţată de Porsche a recunoaşterea publică a excelenţei inginereşti a celor de la Rimac, a acelei mici echipe dintr-o ţară relativ modestă din Europa. Şi odată cu recunoaşterea asta, Porsche a început un proces prin care-i cooptează pe cei de la Rimac şi la furnizarea de componente pentru modelele Porsche! Asta le va permite celor de la Rimac să se extindă, să-şi îmbunătăţească modelul de business şi aibă o sinergie şi mai bună cu cei de la Porsche. Iar modelele Porsche vor beneficia de unele din cele mai bune tehnologii Rimac, cu o retribuţie pe măsură a inginerilor croaţi.
Noi zicem că asta nu e doar o poveste despre investiţii corporative, ci una despre minţi inginereşti care vor să persevereze şi să ajung să reuşească, chiar şi atunci când totul pare imposibil!
0
1,341
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!