Vârful performanţei BMW de odinioară: un M5 E39 în condiţie superbă valorează şi azi o avere

2 Martie 2021, 22:37
Ilie Toma
Despre faptul că există un număr mare de fani BMW, care zic că generaţia E39 a Seriei 5 a fost cea mai desăvârşită din punct de vedere ingineresc sau chiar că a fost ultimul BMW adevărat — probabil ştii deja. Şi dacă afirmaţia asta mai poate fi cumva combătută, atunci aproape nimeni nu îndrăzneşte a nega faptul că acest BMW Seria 5 a fost un model superb desenat şi proporţionat, probabil unul din cele mai reuşite design-uri lansate de BMW vreodată.
Ei bine, partea frumoasă a acestei generaţii este că ea a beneficiat doar de motoare superbe. Cam toate au fost fascinant de bune, fascinant de performante, şi fascinant de plăcute în condus. Dar supremaţia dintre toate, bineînţeles, a avut motorul V8 de pe M5 E39. Sub capota acestui model era V8-ul cu numele de cod S62, de 4.9 litri (4,941 cm cubi), care dezvolta exact 400 CP şi 500 Nm!
Acest BMW M5 se livra doar cu cutie manuală şi, fireşte, doar cu tracţiune spate. Îi lua doar 5.3 secunde să accelereze de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă era limitată la 250 km/h. Chiar şi direcţia avea o construcţie diferită faţă de versiunile obişnuite de Seria 5, pentru a-i păstra şi mai multă legătură directă cu drumul, iar toţi care au condus vreodată un asemenea BMW ştiu că se conducea pur şi simplu divin. Dacă vreţi, măreţia spiritului de condus BMW s-a fortificat mai mult ca niciodată în anii în care a fost produs această generaţie de M5 şi de Seria 5.
Însă şi în perioada în care acest M5 se afla în producţie el era unul exclusivist, aşa că nu foarte mulţi au ajuns să-şi cumpere unul. Se vindeau cam câteva mii de maşini pe an în întreaga lume, iar cifra totală de exemplare produse a ajuns la doar 20,482 unităţi. Apropo, generaţia asta de M5 a avut doar Sedan, fără break!
Şi aşa ajungem la exemplarul ăsta, din faţa noastră, care a fost scos la vânzare în Olanda şi care ne-a atras nouă atenţia. E o maşină fabricată în anul 2000, vopsită într-o nuanţă superbă de albastru, cu jante gri, două ţevi duble de eşapament şi deliciosul V8 de sub capotă. Acesta pare că abia şi-a făcut rodajul şi aşteaptă noi şi noi turaţii — într-atât de impecabil e în aspect. La fel e şi starea tehnică, ni se spune din Olanda, or, maşina are toată istoria sa de până acum minuţios documentată.
Ea a fost livrată, apropo, în Suedia în anul 2000, când era nouă. În proprietatea suedezului a stat o perioadă lungă de timp, după care a ajuns în proprietatea unui olandez, ambii însă i-a continuat documentarea vizitelor la service. Ni se spune de asemenea că aripa dreaptă faţă a fost revopsită la un service oficial BMW în urma unei zgârâieturi, iar ulterior a existat o şi mai mică reparaţie la aripa stângă spate. Din nou, există acte ce arată ambele intervenţii, ca un cumpărător să înţeleagă nivelul lor de gravitate.
Partea cea mai fascinantă e că acest BMW M5 are azi, la 21 de ani de la fabricarea sa, doar 64 mii km parcurşi! Apropo, maşina asta era una din ediţiile care aveau limitatorul de viteză dezactivat din uzină, aşa că ea putea atinge cam 300 km/h!
Şi dacă aruncăm o privire la interior, vom constata că acest BMW M5 pare şi azi echipat cu generozitate — scaune cu memorie, telefon în cotieră, reglaj electric al volanului, sistem multimedia şi navigaţie, volan multifuncţional cu comenzi vocale şi multe alte mici elemente care fac din acest BMW M5 E39 pur şi simplu o bijuterie delicioasă. Iar cu cei 64 mii km ai săi, putem spune că e o bijuterie delicioasă aproape nefolosită, aproape conservată!
Nu. O asemenea bijuterie delicioasă nu poate valora puţin, nici măcar la 21 de ani după ce a fost fabricată. BMW-ul ăsta a fost scos la vânzare în Olanda cu 45,000 euro! Ei bine, suma asta poate fi o avere, dar dacă ne gândim pentru ce se cere ea... Nu zicem noi dacă e mult sau puţin, spune tu, dacă această bijuterie de M5 E34 merită azi un asemenea preţ plătit pe ea! Tu, dacă n-ai simţi chiar dureros o investiţie de 45 mii euro, i-ai da pe un asemenea BMW M5, ca să-l ai în garajul tău?
0
2,500
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!