Premieră: Mercedes-Benz EQB, primul SUV electric cu 7 locuri în gama germanilor

19 Aprilie 2021, 08:59
Denis Godorozea
Mercedes-Benz a dezvăluit oficial cel mai practic SUV electric din gamă, noul EQB, singura ofertă în segmentul electromobilelor ce poate adăposti la bord până la 7 persoane. Tehnic noul model este, însă, apropiat de compacta EQA, inclusiv şi din punct de vedere a designului părţii frontale, care pare să fi migrat aici fără careva schimbări estetice. Iar asta este şi cea mai controversată parte a acestei maşini.
Ca şi în cazul lui EQA, proaspătul EQB are multe componente comune cu întreaga gamă de compacte Mercedes-Benz, de la A-Class până la SUV-ul GLB, de la care versiunea electrică preia silueta şi arhitectura interioară cu cele 7 locuri disponibile. Maşinile sunt identice şi în dimensiuni — 4,684 mm în lungime şi 2,829 mm între cele două punţi.
La nivel de concepţie, încă până la apariţia lui GLB cei de la Mercedes-Benz anunţau tangenţe cu Gelandewagen, modelul compact optând pentru forme mai pătrăţoase, acestea fiind dictate şi de dorinţa de a oferi mai mult spaţiu la bord, suficient pentru cele 3 rânduri de scaune. Însă EQB optează pentru forme mai ondulate la nivelul fasciei frontale, preluate de la SUV-ul electric mai compact. Şi dacă pe EQA, cu forma caroseriei ceva mai rotunjită, acest scut frontal ce uneşte calandrul decorativ şi farurile pare a fi la locul lui, atunci noul model pare a fi un GLB cu tuning de prost gust, realizat de micile companii chinezeşti cu kit-uri vândute online. EQB se inspiră de la modelele segmentului electric Mercedes-Benz şi la posterior, unde are stopuri unite cu o bandă LED orizontală funcţională.
Habitaclul este identic cu celelalte modele din gama compactelor germane, aici fiind inclusă cea mai recentă versiune a sistemului MBUX, dar cu ecran ceva mai compact, realizat în formă de tabletă ce domină consola centrală. Standard EQB este oferit în formula cu 5 locuri, în acest caz oferind 495/1,710 litri volum în portbagaj. Varianta cu 7 locuri este disponibilă opţional, iar în acest caz pentru bagaje va fi rezervat un volum de 465/1,620 litri. Pe cel de-al treilea rând de scaune, cum sugerează Mercedes-Benz, se pot adăposti confortabil persoane cu înălţime de până la 1.65 metri, acesta fiind rezervat mai mult copiilor.
Deocamdată germanii nu au oferit prea multe detalii despre gama de motorizări şi substratul tehnic, dar nici în acest caz nu putem aştepta careva surprize, EQB urmând să ofere aceleaşi motoare, ca şi EQA. Vor fi disponibile interpretări cu un singur motor pe puntea faţă, dar şi cu două motoare electrice în versiunile de top. Pentru China este anunţată deocamdată o singură versiune cu 292 CP la activ. Nici lista bateriilor nu este prea generoasă deocamdată, fiind anunţată o singură opţiune de 66.5 kWh, autonomia căreia nu a fost specificată. Ulterior, însă, germanii promit versiuni cu autonomii de până la 419 km, calculate conform standardului WLTP.
Ca şi EQA, noul SUV electric poate alimenta cu până la 11 kW de la surse de curent alternativ. Este disponibilă opţiunea încărcării cu curent continuu, cu până la 100 kW. În cel din urmă caz rezervele bateriei pot fi suplinite în proporţie de la 10% la 80% timp de 30 minute. Într-un regim mixt de circulaţie germanii promit un consum de energie egal cu 16.2 kWh per 100 km de parcurs, tot conform standardului WLTP.
Deocamdată germanii au prezentat doar versiunea destinată pieţei din China, ce va fi produsă local. Varianta europeană EQB urmează să debuteze mai târziu în acest an cu parametri apropiaţi, urmând ca debutul comercial pe pieţele din Europa să aibă loc în cea de-a doua jumătate a acestui an.
0
349
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!