Premieră mondială: noua generaţie Lexus NX se lansează cu motorizări hybrid şi plug-in hybrid

14 Iunie 2021, 09:14
Denis Godorozea
După o serie de imagini teaser în cadrul campaniei de promovare, Lexus a prezentat noua generaţie NX. Pentru prima dată crossover-ul este disponibil cu sistem de propulsie de tip plug-in hybrid, fiind şi primul model de acest fel din portofoliul constructorului premium japonez. Gama motorizărilor este, de altfel, mai diversificată ca niciodată, generoasă fiind şi colecţia de versiuni şi pachete de tuning de uzină.
Japonezii nu au riscat să experimenteze prea mult cu designul crossover-ului compact, astfel încât silueta şi liniile generale de design au rămas familiare predecesorului. Tehnic, însă, NX de generaţie nouă are până la 95% din componente originale în raport cu generaţia precedentă. La capitolul dimensiuni, însă, NX se poate lăuda cu creşteri simţitoare, respectiv cu 20 mm în lungime, până la 4,660 mm, pe când ampatamentul a adăugat 30 mm, până la 2,690 mm acum. Adaosul va fi resimţit de ocupanţii banchetei spate, dar şi la nivelul portbagajului, deşi japonezii nu specifică careva date exacte în acest sens.
Cu schimbul de generaţii, aşa cum anticipam Lexus NX a migrat pe platforma modulară GA-K, derivată din arhitectura globală Toyota TNGA. În acest sens crossover-ul premium este din nou apropiat de RAV4 al celor de la Toyota, cu întreg pachetul de sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, dar şi cu o gamă similară de motorizări, printre care versiunea mult aşteptată PHEV. Standard NX va avea inclus ansamblul Lexus Safety System+ (similar pachetului Toyota Safety Sense) cu cruise control adaptiv cu funcţia menţinerii benzii de circulaţie şi sistem de frânare automatizată de urgenţă.
Schimbări mai consistente au intervenit la interior. Japonezii au renunţat la arhitectura precedentei generaţii, NX având o planşă de bord revizuită complet. Rolul principal aici este atribuit imensului ecran tactil al sistemului multimedia, cu diagonală de 14 inch şi sistem Lexus Link Pro. Acesta, însă, este rezervat versiunilor mai echipate, pe când interpretările incipiente vor dispune de ecran de 9.8 inch. Indiferent de dimensiunea ecranului, însă, şoferul şi pasagerii pot interacţiona cu sistemul exclusiv prin intermediul comenzilor tactile — touchpad-urile şi rotilele au fost date uitării.
Comenzile sistemului de climatizare sunt integrate în ecranul sistemului multimedia acum, însă reglarea temperaturii aerului va avea loc în continuare prin intermediul unor rotile ergonomice. Comenzi tactile se regăsesc şi pe volan — pentru interacţionarea cu instrumentarul de bord digital şi funcţiile multimedia.
Japonezii surprind şi cu gama motorizărilor, or noul NX zice un "nu" vehement concepţiei de downsizing — în ofertă nu se vor regăsi nici măcar motoare de 2.0 litri! Versiunile de bază vor avea sub capotă cunoscuta unitate aspirată natural, pe benzină, de 2.5 litri. O unitate turbo, totuşi, va exista — Lexus NX 350 cu benzinar de 2.4 litri sub capotă, unitate ce dezvoltă 279 CP şi 430 Nm. Indiferent de motorul selectat, NX va putea avea exclusiv cutie automată cu 8 rapoarte şi tracţiune integrală permanentă.
Pentru prima dată NX va oferi trei motorizări hibride, dar toate pe baza benzinarului aspirat natural de 2.5 litri. Versiunile NX 350h sunt nişte hibrizi clasici, fără posibilitate de a încărca la priză, cu tracţiune faţă sau integrală, în interpretarea de top roţile puţii spate fiind acţionate de un motor electric dedicat. Varianta plug-in hybrid de top, NX 450h+ este un PHEV cu două motoare electrice şi un total de 306 CP. În această ipostază crossover-ul beneficiază de o baterie generoasă de 18 kWh, ce promite autonomie electrică de până la 63 km. Aceasta este şi cea mai agilă versiune, ce poate accelera până la 100 km/h în aproximativ 6 secunde. Tot standard pentru PHEV este pachetul de tuning de uzină F Sport.
Debutul comercial al noului Lexus NX va avea loc pe majoritatea pieţelor mai aproape de sfârşitul verii. Mai aproape de startul vânzărilor reprezentanţele locale vor afişa şi preţurile pentru noul crossover.
0
407
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!